söndag 6 oktober 2013

Sköna söndag ❤

Söndag idag och jag startade dagen med sovmorgon :-)
Vaknade iof kl5 av värk i mellangärdet men efter lite youghurt & en omprazol så somnade jag om ❤

Igår tog vi det lugnt på förmiddagen. Sen tog vi Zingo med oss. Åkte till mina föräldrars för att plocka med lite äpplen hem. Sen tog vi en promenad på Knorren vid hundbadplatsen. Zingo doppade tassarna men valde sen att inte bada, ett klokt val :-) träffade flera hundar, trevliga hundmöten :-)



Efter promenaden åkte vi hem, gjorde en äpplepaj och vaniljsås. 
Till middag blev det texmexpaj, nachochips, ris & sallad. Receptet finns i min receptblogg :-)
Till maten smakade vi på ett för oss nytt rödvin. Tapiz från Argentina. Gott & fylligt! 

Kvällen tillbringares framför tv, tittade på 
Alla Tiders Hits, Mord i Paradiset & filmen Valentines Day. Gullig film :-) 

Dottern var på inflyttningsfest igår :-) 
Hennes helg har verkligen gått i party tecknet. Party & sova perfekt sätt att utnyttja en ledig helg :-) 

Idag är maken med Zingos bröders husse på golfbanan. Bra golfväder idag :-)

Nu ska jag ta tag i dagen...  Blir en skogspromenad idag tror jag i solgasset och ikväll ska vi roa oss med tvätt ;-) 
Ha en fin söndag ❤
Hittade ett kort från i somras...
Kärlek.. Zingo & "morfar"  
Dagens skratt? 

11 kommentarer:

  1. Så mysigt med hundmöte & äppelpaj <3
    Ljuvliga Foto - Kärlek! &.. Tack för Vintipset :)

    Ha en riktigt skön Söndag/Kram

    SvaraRadera
  2. Trevligt med hundpromenad, god mat och god dryck.
    Mysiga Zingobilder.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Haha ja jag skulle då aldrig kunna jobba med tv eller radio! Jag skulle givetvis få skrattanfall och inte kunna sluta jag heller! :))

    Fortsätt njut livet som du gör. Det verkar som att du gör och kan det. Det är något att vara rädd om :) Och party på helgerna känns så långt bort som det bara är möjligt. Det orkar jag bara inte heller. Jag tror inte att jag kan skylla på ålder ens. Hoppas er dotter mår bättre för att kunna roa sig och ha kul är väldigt viktigt också. En bra helg för henne verkar det som :)

    Kram och en bra vecka önskar jag dig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Haha...den videon såg jag förut och den är riktigt roligt,gud vad dom skrattar.Sånt där känns igen,när man inte ska skratta men inte kan sluta..**
    Vilken härlig dag ni hade med vovvepromenad,god mat och gott vin. Tack för tipset förresten.
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  5. Låter som en kanonlördag!
    Hahaha...gud vad jag skrattade första gången jag såg den videon :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Gud så jag skrattade när jag såg denna video, så tokigt det kan bli. Vilken fin dag ni hade igår, god mat, vin, och härlig promenad med vovs :)
    Min Izor doppade inte bara tassarna häromdagen inte, han hade tänkt bada hela han om jag inte hunnit stoppa honom :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder och det skrattet såg jag i tidiga morgontimman!
    Det gjorde susen på morgontröttheten :-D

    Kraaam

    SvaraRadera
  8. Jag skrattade gott när jag såg det videoklippet härom dagen. Tänk så dumt det kan bli :-)

    Härliga bilder du lägger upp som vanligt och ni verkar ha haft en mycket trevlig och mysig helg :-)

    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Zingo är en klok vovve, jag skulle heller inte ha badat nu :)
    Mord i Paradiset är väl en mysig serie, jag gillar den
    skönt att du kunde somna om, kl 05 är för tidigt att gå upp
    kramar

    SvaraRadera
  10. Alla tiders hits hade jag stora förväntningar på, men jag gillar inte alls programmet och har slutat titta.

    Härlig promenad där vid vattnet - och KLOK Zingo :-)

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder på Zingo den lille busen :-) Han är ju så söt. Du verkar ha haft en fin helg. Det har varit bra här också även om jag varit rätt sliten och trött. Smaskens med äppelpaj. Hoppas du har en fin måndag vännen! Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis