tisdag 1 oktober 2013

solsken & klarblå himmel

Solen skiner, himlen är klarblå & löven glittrar i gult,grönt, orange & rött.. Det är vackert :-)
Dottern är iväg på jobbet. Hon kör intensiv utbildning nu till arbetsledare. Lite väl intensivt... & speciellt för utbildaren ;-) För som hon sa igår så var det hon som fick hålla i utbildningen igår för han som skulle ansvara för det igår, verkade inte påläst...Varje kväll läser hon ett kapitel ur en pärm & dagen efter ska hon få utbildning i det kapitlet som sedan avslutas med frågor. Men igår fick dottern tala om för den arbetsledaren som höll i utbildningen, vad han skulle lära henne.... Hon fick påpeka att han glömde saker osv. Under helgen blev det ingen utbildning utan "bara" vanligt jobb, Vi får se hur det blir imorgon, läs idag, är det lika dåligt upplagt för jag nog prata med chefen, även fast det tar emot, sa dottern. Det är lite bråttom att lära upp henne eftersom nya restaurangen ska öppna 25/10. Ny öppningsdatum. Då måste hon vara klar som arbetsledare. En arbetsledarutbildning tar normal ngr månader & hon behöver bli klar på ngr veckor. Så dottern känner en viss stress, det är viktigt att allt funkar & att det är välplanerat & strukturerat...

Ni kan väl vara snälla att rösta en röst på Zingo. Jag tävlar om ett års fri hundmat & skulle vara tacksam för er hjälp. Klicka på länken HÄR skriv in Zingos id nummer som är 1172 & ge honom din röst TACK!
Tävlar med denna bilden :-)
Dags att ta tag i dagen :-)
Får bli en promenad med Zingo i solskenet :-)
Så får jag vila foten en stund sen...  Känns skönt att jag vet vad det är för fel på foten.. Att det var det felet jag trodde... :-)
'
Ha en fin tisdag!

7 kommentarer:

  1. Oj så stressigt för dottern med utbildningen,det borde väl kunna skötas bättre. Kort om tid är det också klart att det känns stressigt. Jag tycker nog att dottern kan ta upp det med chefen,men visst det känns inte roligt såklart, och i slutänden så är det ändå chefen som har yttersta ansvaret.
    Jag har försökt att rösta på Zingo, men varje gång tar det evigheter innan sidan laddar upp,och sen så otroligt lång tid innan bilderna kommer....men jag får försöka igen, det är klart jag vill lägga en röst på lille Zingo**
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  2. Låter underbart ...
    Klart jag Röstar på finaste Zingo <3
    /Nospuss & Kram från mig!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du tog tag i saken och gick till doktorn. Nu hoppas vi att det går över snabbt. Säg ja fort om du får fotvården. Det är ju guld värt. Jag blir lite orolig när jag läser hur din dotter sliter. jag ju förstått att hon har en hög ambitions nivå. Risken finns ju även om man är ung att man kör slut på sig och då är det svårt att vända tillbaks. Tur hon har skinn på näsan det är viktigt att säga ifrån i tidigt stadium
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du får skicka hit lite av ditt finväder ;) Vi har bara regn, regn.......
    Vilken dålig utbildare på dotterns jobb. Tur hon själv verkar vara framåt och vill lära sig.
    Jag har röstat på Zingo :)
    Ha en fin kväll och vila din onda fot.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Du får skicka hit finväder, för här är det bara regn och kallt.
    Vilken dålig utbildare på dotterns jobb. Tur att hon själv är framåt och vill lära sig.
    Jag har röstat på Zingo :)
    Ha en fin kväll och vila din fot.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Sådärja - då har Zingo fått min röst - hoppas han vinner :-)

    SvaraRadera
  7. Klart att Zingo ska få min röst.
    Jag ska genast gå in och rösta!
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis