tisdag 15 oktober 2013

sovit hela natten :-)

Inatt är första natten på väldigt, väldigt länge som jag har sovit riktigt gott, kan ha varit tack vare rena väldoftande lakan ;-) Jag vaknade till vid 5 av att dottern skulle upp, men somnar om lika snabbt, vaknar en sväng till vid 7 men somnar om & vaknar vid 9. SKÖNT! Tidigare nätter har värken/smärtan stört sömnen... Jag är ännu lite bättre idag i bröstryggen.. Nu går det åt rätt håll & det känns skönt.. Visst är jag sliten & har ont men inte alls på samma sätt som i helgen :-)

Tog Zingo på en lunchpromenad i det sköna vädret. han var dock helt omöjlig att gå med.. Stannade hela tiden & tittade bakom sig... helt tom... eller luktade i 5 minuter på ett grässtrå för att sen titta rakt ut & inte veta vad vi gör... Han var nog inte speciellt sugen på någon promenad ;-)

Solen skiner & himlen är blå :-)
På spisen puttrar en gryta. Köpte högrev billigt på Coop förra veckan, de tog 39.90kr/kg. Så idag blir det en nötköttsgryta med grönpeppar, timjan, gele, lagerblad,vin,kalvfond, fransk senap, morötter & kantareller. Ska bli gott! Var dock den sämsta högreven jag någonsin köpt, otroligt senig, flera sjok med tjocka senor.. Mycket som fick slängas... tur den var billig... Men köttet i sig verkade mört & fint :-)

Nu ska jag ta snabeldragaren på en svängom... Det är så sandigt härinne... Man lägger ner fjärrvärme i vårt område & alla gång/cykelvägar är uppgrävda. Det är därför fullt med sand som vi & framförallt Zingo drar med sig in på promenaderna. Man skulle behöva dammsuga varje dag, men nu har dammsugaren fått vila sedan i torsdags... Så nu är behovet stort ;-)
HA EN FIN TISDAG!



9 kommentarer:

  1. Hääärligt...Hääärligt <3
    Ha en fin dag/Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det går åt rätt håll för dig!
    :-)

    SvaraRadera
  3. Låter bra att du känner dig bättre. God sömn är viktigt! Man får vara glad över de nätterna :)
    Gott med köttgryta. Vi köpte också högrev förra veckan och kokade köttsoppa.
    Ta det lugnt med snabeldraken så din värk inte blir värre ;)
    Ha en fin kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Allt du lagar låter så gott!:-)
    Skönt att du fick sova ut också!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Toppen att få sova en hel natt, det gör mycket för välbefinnandet. Hoppas det fortsätter att gå åt rätt håll för dig...
    Så gott det lät med köttgrytan. Jag köpte också billig högrev men det var på Ica Maxi, förra veckan och den var också tråkig och en hel del fick tas bort. Men super mört var köttet.
    Dammsugning blir det ofta när man har hundar,och vissa årstider är det väldigt mycket som dras in...
    Ha det gott vännen
    Kramar**

    SvaraRadera
  6. Snabeldraken är ett bra husdjur han. Förstår det blir mycket hår av hundar.
    Fin höstdag är det, så jag får önska dig en fin sådan.
    Höstkram från mig!

    SvaraRadera
  7. Kan tänka mig att det var skönt för dig att få sova en hel natt.
    Men det borde du alltid få göra...
    Kram!

    SvaraRadera
  8. HAHAHA snabeldragaren var det roligaste ordet jag hört tror jag =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att du har fått sova och att den jobbiga smärtan har blivit mindre. Ja den där snabeldragen borde få komma fram här oxå men det känns lite onödigt då det är slipdamm överallt just nu. Får ta en ordentlig städning när sovrummet är klart.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis