lördag 12 oktober 2013

strålande solsken :-)



Idag vaknar man till strålande solsken & en riktigt klarblå himmel.. Lite kylslaget men vackert :-)
Igår hade vi oxå fint väder men kallt & det blåste iskalla vindar...  Tog en lugn förmiddag igår & sedan en promenad med Zingo. Efter den kalla promenaden åkte jag ner till Systembolaget för att köpa lite vin som vi skulle ha till pulled pork som stod på dagens meny.


Jag köpte ett helt nytt rödvin på BiB. Det hette Zafrica & kostade endast 149kr. För det priset var vinet riktigt gott & det var ganska mycket smak i det. Man får vad man betalar för såklart, men det var ett bra grill, pratvin med ganska mycket krydda. Det kommer jag definitivt att köpa igen :-)

Väl hemma igen åt jag lite & sen hände något jag inte kan förklara.. Jag fick så fruktansvärt ont i hö sidan, i bröstet & bak i ryggen. Ja ont hade jag redan innan för kotan i bröstryggen kärvar igen.. Men jag fick sådan intensiv smärta sån jag inte visste vart jag skulle ta vägen... Det höll i i lite drygt en timme innan värktabletterna hjälpte mig... Sen var det bättre under kvällen men jag kände av det... Jag spekulerade i gallsten... men det är förmodligen ryggen som gör detta... Känner av det idag med, men kör mina övningar & blir det riktigt akut har jag lovat maken att jag ska ringa sjukvårdsrådgivningen... Trots att jag själv är bäste doktor :-D

bilden lånad på nätet
Vi provsmakade Tulips Pulled Pork & gjorde coleslaw till. Eftersom jag inte kände mig så bra så åt jag bara lite, men smaken var god & maken tyckte att det var görgött :-) Ska vid tillfälle göra egen pulled pork... är nyfiken på detta :-)


Dottern åkte hem till kompisar för en partykväll. Var VIP kväll på ett av uteställena i stan & dit skulle dem :-)

Jag & maken hade en lugn skön kväll. Jag sippade försiktigt på det enda lilla glas rödvin som jag vågade dricka & hejjade fram Zverige till vinst i fotbollen :-)
video
Fick denna söta filmsnutt av svågern :-)
 Gôtt att de vann!

Zverige Zverige Zverige
Jag & maken lade oss vid midnatt & strax efter ringde min telefon. Det var dottern.. HYSTERISK!! Hon hade tappat sitt VISA kort. De stod på torget & skulle åka till dotterns arbetskamrater & gå ut i U-valla & när hon skulle betala på bussen var kortet borta... De letade över allt. Gick tillbaka samma väg som de kom, frågade på krogen osv. Jag skickade över telefonnumret dit man spärrar sitt kort & förde över alla hennes pengar, med hennes bankdosa så att man inte skulle kunna handla för kortet på krogen. Dottern bölade för nu hade hon ju inga pengar... Nu löste de detta tillsammans hon och kompisarna men de blev kvar här i stan. Blev ytterligare telefonsamtal innan dottern gav sig.... Det blev ingen toppenkväll för dem utan en lite tråkig ledsam problemkväll.... Alkohol kan få fram mycket känslor... ibland är det bra men oftast inte....

Maken & tvillingbrodern har åkt till golfbanan för en runda i det fina vädret. Jag ska se om jag får någon ordning på mig själv... Har hittills bara ätit frukost & chattat med sonen :-)

Ha en skön lördag!

9 kommentarer:

  1. så Sverige vann igår :) vad bra
    förstår att blev ledsen när hon tappat sitt kort, usch, rikgtigt mardrömsaktigt
    hoppas att det känns bättre idag
    Sv: jo, jag älskar att bada bastu :)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Fydå... Inte kul att bli av med kortet. Hoppas allt löser sig!

    Jag hade ju uppenbarligen gallstensproblem när jag hade sådär ont. Och den smärtan gick ut i ryggen också. Seså - iväg till doktorn med dig!

    SvaraRadera
  3. Sköt om dig och hoppas du får en fin dag idag!! <3

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en skön lördag.
    Skönt att ni fick spärrat kortet så att ingen kunde handla på det. Tråkigt att det blev som det blev :-(

    Kram K

    SvaraRadera
  5. Tack för vintipset ...
    /Kram & hoppas du känner dig ok iallefall

    SvaraRadera
  6. Stackars tös... Har själv haft en dotter som ringt och tappat sitt kort, det var ingen stillsam dotter i andra ändan av luren men vi löste det på ungefär samma sätt som ni.

    Tråkigt att du känner dig krasslig, hoppas det släpper snart, och du, gör Pulled Pork..!!! Sååå gott..<3

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Stackars dottern... :-(
    Och stackars dej med. Gallproblem gör ont...
    Var köttet ni åt färdigt att äta? Jag är sugen på att smaka det men det tar för lång tid att göra själv.

    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken panik man får när man tappat kortet.
    Men det var tur att ni agerade så snabbt.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag förstår att hon blev ledsen och arg. Inte roligt då man tappar sina saker.
    Som sagt...tur att ni agerade snabbt.
    Hoppas att det känns bättre idag för henne.
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis