lördag 19 oktober 2013

tick tack tick tack... väntans tider....

Just nu sitter jag i soffan. Har tittat klart på de program jag brukar titta på när det är lördag... Nu slötittar jag på Mr & Mrs Smith. Om 2½h sätter jag mig i bilen & åker till U-valla. Dottern slutar 02.00.
Igår efter att vi ätit god mat & druckit ett glas vin till maten, sa maken  Jag hämtar dottern denna natten så får du ta nästa, bra fördelning.... Till middag blev det nötfilé till maken, kycklingfilé till mig. Gjorde skivad potatis i ugnen. Jag åt en stuvning med kantareller till kycklingen & maken pepparsås. mmmm GOTT :-)

Idag fyller maken år ♥. Han firade detta med en golfrunda tillsammans med sin tvillingbror i förmiddags, båda födelsedagsfirarna tyckte nog det var ett perfekt födelsedagsnöje. Jag tog sovmorgon & sen fixade jag mig. Packade in Zingo i sonens bil. I den bilen får Zingo sitta i baksätet & det är han inte van vid. Han brukar sitta i bur i bagaget. Det krävdes en hel del övertalan, men han hoppade in.
Jag gick in på Coop en snabbis & köpte blommor till maken & lite saker till maten idag, när jag gick sa jag till Zingo "du kan lägga dig, jag kommer snart". När jag kom tillbaka låg han helt avslappnad i baksätet.


 Då åkte vi till "vattenverket" för en promenad. Det var riktigt skönt. När vi vände & gick tillbaka mot bilen, sprang Zingo ut över åkern & sedan när han skulle ta sig tillbaka så tappade han balansen & ramlade rakt ner i ett djupt vattenfyllt dike. Där blev han stående som ett fån i det iskalla vattnet... Lyckades få upp honom... Kan säga att han njöt inte av badet.. Han var genomblöt, luktade skunk & var iskall. Väl hemma blev det schamponering, balsam & torkning.


På eftermiddagen gick vi en sväng här i området. Kikade in hos bröderna en stund till alla mattar, hussar & hundars glädje.  Det blev en sen middag idag. Vid 19-tiden fixade jag & maken gemensamt en födelsedagsmiddag bestående av pastasås med strimlad nötfilé, ädelost, broccoli. Serverade med tagliatelle & jag unnade mig ett ½ glas vin till maten... GOTT!


 ♥ GRATTIS  ♥




 Vi fortsätter resan i livets berg & dalbana...
Ha en fin kväll! ♥

10 kommentarer:

  1. Stort **Grattis** till din make!

    /Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till maken! Han fyller år i en bra månad ;-)

    Haha! Lite klumpigt av Zingo där... ;-)

    SvaraRadera
  3. Grattis till maken och tvillingbrodern.

    Här lägger sig mina hundar mer än villigt i vattenfyllda diken. Gärna de som inte doftar hallontårta... ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till maken!
    God mat ni åt.
    Vad gullig han är Zingo när han sitter där i bilen. Jobbigt med hundbad.....jag har börjat oroa mig för Luddes bad, han ska klippas på onsdag och innan måste han vara nybadad. Det är något som är tungt när man har ont i kroppen :(
    Ha en fin söndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Ett varmt grattis till mannen, ni fick ett mysigt firande tillsammans med god mat,och vad bra att ni delar på hämtningen av dottern och ställer upp för henne.
    Stackars lille Zingo och ramla ner i kallt vatten, och sen vara tvungen att badas igen för att bli fräsch..*L*..
    Dags nu att gosa in sig i varma sköna sängen
    Kram o suss gott**

    SvaraRadera
  6. Oh grattis till mannen din o hans bror. Har du aldrig tagit fel på dom:) nä naturligtvis inte.
    Livets bergodalbana de e en underbar karusell de.
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Visst är livet en berg och dalbana. Vissa dagar är det tufft men du vad tråkigt man skulle tycka att det var om varje dag var lika dan. Jag har kommit av mig i matlagningen just nu när jag inte känt mig pigg. Börjar lite smått bli sugen på att planera och laga igen. Tittade på Jamie i helgen och fick lite tips. Inte så komplicerade rätter som hos andra. Njut av vädret såg att ni skulle få 17 grader närmaste dagarna. Tur att du inte hängt undan alla jackor.
    Ha en fin start på veckan
    kram

    SvaraRadera
  8. ja GRATTIS till maken
    och det var en bra arbetsfördelning att ta varsin natt
    stackars Zingo, han måste ha fått en chock, samtidigt som han blev helt våt och iskall, stakar´n
    Sv: mm, jag får be J dela på tuggebenen
    en bra måndag till dig
    kramar

    SvaraRadera
  9. Ja ett Grattis sitter ju fint!

    SvaraRadera
  10. Hej hopp:) Hoppas maken och hans broder blev grattad ordentligt:)Jag tror att du snart får skicka upp Zingo till mig han verkar vara så himla go:):) Jag saknar våran Cleo varje dag,och det är så tråkigt att inte ha någon att gosa och prata med.Sonen vill att vi skaffar en ny hund,men jag är tveksam-än,.....hrm.....Hoppas du har en ok dag,kram på dej:)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis