fredag 4 oktober 2013

Vad är det för en dag? Jo det är ZINGOS 6-års dag ❤

Idag Fredagen den 4.e Oktober fyller Zingo 6-år :-)

Stort grattis till honom! ❤
Tänk vad snabbt tiden går. Snart har vi haft honom i hela 6-år :-)
Han är till mycket glädje för oss, speciellt för mig som går hemma. Men vi alla är väldigt glada i honom :-) ❤


Så var det fredag idag.. Skönt! Denna helgen är dottern ledig vilket innebär att jag & maken slipper hämta på alla möjliga & omöjliga tider under helgen SKÖNT! ☀

Igår efter att maken & makens arbetskamrat duschat & fixat sig här hemma hos oss så körde jag dem & ytterligare 2 arbetskamrater till mässan. Det var hög stämning i bilen.. För det vet ju alla att GRATIS smakar BÄST! När jag släppte av dem sa jag på skämt.. "Nu sköter ni er" & de skrattade gött & sa det gör vi alltid.. Joo tjena ;-)

Åkte hem till dottern. Åt lite & fixade oss & åkte ner på supershoppingen. Det var var kvällsöppet med erbjudanden i vårt köpcenter. Dottern passade på att köpa ett par stövlar hon suktat efter länge. Men när hon kom hem var hon inte lika säker på att hon ville ha dem.... :-) Var inte iväg så länge på köpcentret men ändå protesterade foten....  :-(

Jag och dottern gjorde varsin räkmacka när vi kom hem. Hon lade sig tidigt och vid midnatt hämtade jag maken efter hans utekväll med jobbet. Jag hade svårt att slappna av och somna, lyssnade på en nöjd Zingo som tuggade ben till iaf 01.30.... 
klockan 5 i morse ringde min mobil. Jag väckte dottern, ja hon var vaken.. jag var bara back upp. Fixade en sallad till henne, körde henne till bussen och sen kröp jag ner under täcket och sov några timmar till... välbehövligt :-) ❤

På förmiddagen idag åkte jag ner till en kompis för att hämta en sak & sedan åkte jag hem till min 6-åring ❤ 
Vi tog en skön promenad och sedan plockade jag här hemma. När maken kom hem tog vi en promenad längs kanalen. Jag plockade kastanjer och höstpyntade lite när vi kom hem.



När dottern kom från jobbet åkte vi till vårt köpcenter. Dottern köpte smink häromdagen på Kicks. Hon fick hjälp att välja rätt hudton på foundation och puder, man testade det på henne. Men när hon använde visade det sig att det var för mörkt... Det är dock helt suverän service på Kicks. De tog tillbaka sminket och hon fick nya produkter i rätt färg....

Efter ett snabbt besök på Coop och "grönaskylten" för en flaska vin till maten, landade vi hemma. Vi fixade middag tillsammans och sen blev det soff och tv-mys. Dottern och en av tjejkompisarna är på krogen. För mig och maken är det strax dags för sängen...  *gäsp*

Hoppas ni haft en skön fredag... ❤
Sov Gott!

11 kommentarer:

  1. Grattis sötaste Zingo <3
    /Nooooospuss Annmi

    SvaraRadera
  2. Grattis igen till lille Zingo från mig o mina fina flickor :)
    Men hålla - visst skötte sig väl karlarna o drack gott av gratis :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Grattis till sötaste Zingo!!
    Så fint arrangemang du gjort där med ljuset :)
    Kramis Lollo

    SvaraRadera
  4. Kastanjer låter härligt....funkar inte i norr..trevlig helg...............

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort!
    Jag säger som mufflo, här uppe växer inte kastanjer.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till Zingo! Och till er som har fått haft den underbara lilla krabaten hos er så länge :-)

    SvaraRadera
  7. GRATTIS till fine Zingo <3 han är alltså lite äldre än Nemo som blir 6 år i januari 2014
    kramar

    SvaraRadera
  8. Grattis till fina Zingo,han ser alltid så pigg och glad ut. Nå,skötte sig karlarna,gratis är gott och då kan det gärna bli lite för mycket..**
    Kicks gillar jag,där handlar jag alltid mitt smink,och det är toppen service...
    Kram vännen och ha det gott♥

    SvaraRadera
  9. Ett stort grattis till honom, kanske ni har firat han hela helgen lång :) Kram

    SvaraRadera
  10. Massor av grattis i efterskott till lilla Zingo!! hurra hurraaaaaaaaaaaaaaaa
    kramar

    SvaraRadera
  11. Grattis till sexåringen! Vad söt han är:-)

    Du har haft en aktiv helg så här långt:-) Det där med barn, tonåringar och skor är ingen enkel historia....suck...är det något som kan få mig att bli galen så är det sessionerna i skoaffären:-))

    Ha det gott!

    Kram Cecce

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis