torsdag 28 november 2013

+7 grader

Idag har det varit varmt. Minst 7 grader mitt på dagen och solsken :-)
På förmiddagen tog jag med mig Zingo och gick en promenad vid vattenverket.
Det blåste som sjutton, men det var nog ganska bra för det hade torkat upp en hel del på marken.

Efter promenad och inköp av tvättmedel/sköljmedel åkte vi hem och roade oss... Har tvättat ganska många maskiner idag. Har satt upp röda gardiner i köket och grejat hela dagen. Dottern har hjälpt mig med ngr fönster, men hon gav upp för hon hade inte riktigt rätta snitsen... men övning ger färdighet.


Som tack för hjälpen har jag ikväll dammat och dammsugit i hennes rum :-)
Maken ska ta resterande fönster på lördag, har han lovat. Jag var dum och tog köksfönstret igår. Jag var super försiktig och tänkte mig för hela tiden, men det hjälpte inte... jag har betalat för det hela dagen idag. Hela bröstkorgen och bröstryggen värker som satan... men jag får skylla mig själv.... Fast å andra sidan om nån, alltså JAG, tycker det är viktigt med nyputsade fönster till advent... men om då ingen annan tycker att det är sååå viktigt, det så får ngn ta saken i egna händer... MEN det är ett HÖGT pris att betala.... Nu får jag köra på med mina rörelser så kotan ligger rätt...


Igårkväll var jag och dottern på IKEA. Hon bjöd mig på middag och hon shoppade... jag köpte min första julklappen, värmeljus och en bordsgran :-)
Det är perfekt nu när vi bara har en halvtimma i resväg till IKEA.

Nu ska jag lägga i sista tvätten och sedan ska jag ta en lugn kväll!


Ha en fin kväll!



19 kommentarer:

  1. Visst är det galet frustrerande när kroppen inte är med och det inte hjälper med att vara försiktig och ha en god vilja, när det helt enkelt inte går. Hoppas maken hjälper dig med era fönster i helgen, jag fick välja att hoppa över det den här advent... Tar emot, men jag orkar helt enkelt inte...

    Visst är det bra med IKEA på Torp :) Jag har ju fem minuter dit och åker förbi på väg till o från jobbet så idag stannade jag på hemvägen och sprang in o köpte en gran till, tog 10 minuter från jag gick in till jag var ute igen, perfekt!

    Hoppas din kropp repar sig och att du får en trevlig helg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Nyputsade fönster till advent hör till, jag ska ge mig på mina 14 fönster imorgon. Men om det nu är svårt att få mannen din att putsa fönstrena, varför då inte anlita en fönsterputsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ekonomisk fråga... För de pengarna kan man ha mycket roligare än att betala en fönsterputsfirma. Sen tycker inte jag att det är en belastning. För en. Frisk människa att putsa sina egna fönster...& eftersom tanken och planeringen var att detta skulle ha gjorts av maken förra helgen, men tiden inte räckte till så hade jag ändå inte hunnit få hit ngr fönsterputsare innan helgen...
      Lycka till med dina fönster "anonym" :-)

      Radera
    2. Det är absolut inte jobbigt att tvätta fönstren för den som är utan värk. Anledningen till att jag tog upp en fönsterputsare var för att jag tidigare läst att det varit svårt att få mannen att putsa dem. Sen kan jag förstå att det är en ekonomisk fråga, finns roligare saker att lägga pengarna på.
      Hoppas att du har fått dina fönster rena idag :-)

      Radera
    3. Nu är fönstren rena & vi har adventspyntat & jag är nöjd & glad :-)

      Kram

      Radera
  3. De fanns en tid när jag tyckte nyputsade fönster o annat var superviktigt, de har jag lagt ifrån mig, de finns så mycket viktigare o roligare saker i livet :) ler lite för mig själv när jag läser om dina tvättar, tänk när mina grabbar bodde hemma, oj oj den stackars maskinen gick sig grön, men idag kan den stå stilla i en vecka utan problem, nu tvättar dom ju hemma hos sig :) Vi skulle åkt till Ikea i helgen men i en tanklös timme lånade vi ut släpen över helgen :) till mannens glädje, varför gillar inte gubbar Ikea lika mycket som kvinnor? Ha nu en redig skön adventshelg - de ska vi ha, men en liten prinsessa i huset.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nästan ingen tvätt idag... Går man tillbaka 2-3 år då sonen bodde hemma och spelade fotboll 3-4ggr/V DÅ hade vi mycket tvätt...
      Igår körde jag allt sim vi samlat på oss på en vecka samt lakan, gardiner och Zingotäcken :-)

      Vet du jag är inte hysterisk med fönsterputs men det är inte putsat sen i Januari... Så lite gnällig kan jag väl få va..? ;-)
      Kram Goa Ankii ❤

      Radera
  4. Haha, aa, varför anlitar man inte en fönsterputsare... ^^ om de hade varit gratis så hade väl det funkat. Som du säger Mickis, det är väl knappast en belastning för en frisk människa att putsa sina egna fönster. Mitt problem är ju snarare då att kropp och knopp inte är överens. Kroppen vill men knoppen säger, gå och lägg dig i ett mörkt tyst rum så Horton ger sig av.
    Well, well, det lär han väl göra en vacker dag, hoppas bara den kommer snart.
    Roligt att göra saker ihop med barnen, oas om det handlar om fönsterputsning eller shopping..:-)

    Ha en bra dag, akta bröstryggen ;-)

    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne <3
      Hur länge ska Horton husera hos dig enna omgång...?
      Tycker han är väldigt enveten...

      Kram

      Radera
  5. Idag ska jag göra advent.
    Både Gubben och äldsta dottern är hemma så i år får jag hjälp....hade jag tänkt ;)
    Men någon Ikea besök blir då nog inte. 20 mil till närmaste Ikea :(
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Visst är det så för oss värkkvinnor att ibland är det värt smärta för tillfredsställelsens skull.
    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Hmm--här har jag inte tvättat fönstren alls till advent! Klarar det inte. Gardiner har jag lagt upp nu...
    Ha en mysig adventshelg

    kram

    SvaraRadera
  8. Du måste vara rädd om dig! Det är ändå så mörkt så här års, så man ser inte hur skitiga fönstren är i alla fall ;-)
    (Säger hon som ska gå lös på sina fönster alldeles strax ;-) )

    Så vi åt nästan sammalika igår då :-)

    SvaraRadera
  9. Inga nyputsade fönster till advent här inte och inte heller några gardiner - det har jag lagt ner för många år sen redan innan jag blev sjuk. Blev så trött på alla såna måsten jag hade när jag blev ensamstående så det har rationaliserats bort en hel del. Är uppväxt så att det storstädades överallt innan jul och man putsade silver, koppar och annat och varenda vrå skulle skuras och så höll jag också på i många år. Det blir jul ändå :D Julgardiner till jul, och sen vårgardiner och påskgardiner, sommargardiner och höst osv - näe - nu byter jag högst 2 gånger om året. Ikea är kul och det var länge sen jag var där - har inte haft behov av värmeljus och har många kvar sen förra trippen. Men det får nog bli en tripp till våren kanske. Må gott

    SvaraRadera
  10. Känner igen det där, att man inte kan låta bli... Gulligt av dottern att du fick lite hjälp i a f. Jag skiter fullständigt i fönstren i år. Satte upp nya gardiner i köket bara, och tvättade (fick hjälp av min kära mor) bara på insidan. Vad gott att ni har IKEA så nära nu! Det är en rolig butik :-)
    Ha en fin helg nu! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  11. Jag tror vi är likadana vi som har värk och besvärligt, envisa och lite dumdristiga. I går hade jag så ont i ryggen att det var ett rent elände att böja sig för att plocka upp efter hundarna. Det berodde på att jag klivit upp och ner på stolar när jag fixade i köket,man försöker vara försiktig, men likt förbaskat....
    Vad skönt att du fick hjälp av dottern och det kommer gå bättre och bättre för henne ju mer hon putsar fönster..** Ikea förresten dit måste jag åka men nu är det väl överhopat med folk...
    Kram och ha det gott**

    SvaraRadera
  12. Här har också blåst vårvindar!
    Nu hoppas jag på lagom mycket snö!!

    Önskar dig och de dina en fin första adventshelg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  13. västkusten är bäst................

    SvaraRadera
  14. Nog hade ni att göra där ser jag, är man två så går allt mycket fortare :) Hoppas att ni har en fin helg. Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis