lördag 23 november 2013

Bloggbreak ❄☀


Här blev det ett litet blogg break på ngr dagar.. Ibland blir det så... Jag lever & mår bra iaf :-)

I torsdags föll första snön.. Vaknade till ett vintervitt landskap. Det blev dock bara ett tunt lager med snö & under torsdagen var det +grader.❄ På morgonen var jag iväg på den smärtsamma men ack så viktiga mammografiundersökningen. Det är ju en snabbt avverkad undersökning. Nu är det bara att vänta in svaret... Väl hemma igen kom de trevliga ventilationsgubbarna som Zingo skällde på samtidigt som han var nyfiken & viftade på svansen :-)

Jag körde dottern till jobbet. Vi fick åka via Willys då det var slut på gurka på hennes jobb. Det var på Willys jag upptäckte att en helt vanlig Nasoferm nässpray kostar 24.95kr på Apoteken kostar den 30kr. Jag tycker att läkemedel borde säljas billigast, mest subventionerat på Apoteken. MEN det visar sig att dagligvaruhandeln är billigare på vissa läkemedel. Jag har tidigare upptäckt att man kan köpa ett rör med TREO för 39kr på Ica, men handlar man på Icas Apotek "Cura" så kostar ett rör 47kr. Så använder ni er av receptfria läkemedel se er omkring. Apoteken är inte alltid billigast!

På eftermiddagen jagade jag & maken runt på vårt köpcenter. Han var i behov av en ny skjorta. En skjorta att ha vid lite festligare tillfällen som ex julbordet vi ska på nästa vecka. Makens jobb bjuder hela företaget med respektive på julbord. Man räknar med att ca.200 personer kommer. Ska bli trevligt men jag känner i princip ingen... En fin gest av företaget att bjuda med respektive tycker jag :-) Vi fick tag på en svart skjorta med lila detaljer. Den var riktigt snygg & hade ett humant pris :-)

Igår var jag en sväng med en kompis på vårt köpcenter. Vi kikade runt & provade kläder. 
Maken jobbade & efter jobbet blev de bjudna på mat & dryck av de som håller i bygget de är på nu. Jag hämtade hem maken & hans jobbarkompis vid 21.15 & på hemvägen fick vi med oss dottern hem från jobbet. Efter att ha kört hem jobbkompisen & sen dottern till en kompis i grannkommunen för lite förfest & en kväll på krogen så landade jag hemma.
Zingo inspekterar trädgården & om det är grävvänligt :-)
Inväntar leksakshamburgaren

En ensam överlevare...




Idag har vi varit i stugan en sväng & tittat till det. Vattnat mammas blommor som ska övervintra.
Promenad längs havet
Det var härligt väder där. Några grader varmt & strålande solsken ☀ Vi tog en promenad i området innan vi åkte hem igen. Handlade lite & var smakråd åt dottern som var på Cassels stora rea.

Tittar till "badstället"

Nu efter god mat & dryck väntar vi på att Så mycket bättre ska börja. Idag är det Ulf Dagebys dag :-)
Hoppas ni har en fin lördag! ❤

15 kommentarer:

  1. Åh,promenad längs havet så ljuvligt & vilka härliga foto <3
    Mysigt med Julbord nästa vecka /Kram från mig som har oförändrat läge tyvärr ...

    SvaraRadera
  2. ett annat alternativ är att på in på www.apotea.se och köpa över nätet, där brukar det vara billigare och dessutom alltid fraktfritt
    vilken ljuvlig ros, tänk vi är i slutet av november och rosorna blommar :)
    kramar

    SvaraRadera
  3. Upp och nervända Sverige....Här uppe har vi inte en snöflinga ens........allt är borta..........

    SvaraRadera
  4. Skjortan såg verkligen snygg ut! Får vi se den på plats på maken, tro?
    :-)

    SvaraRadera
  5. Ibland behöver man ett break :) Du ser ut att ha det bra. Snö har vi inget fått här, inget som ligger kvar i allafall. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart att rosor kan blomma fortfarande, jag har också en ensam som står där så fint.
    Jag gillar verkligen Ulf Dagerby, hans röst och det han berättar om får mig att lyssna med full uppmärksamhet....
    Kram vännen o ha det gott**

    SvaraRadera
  7. Ja jag blev faktiskt lite orolig när de var så tyst här :)) då blir de extra skönt när man ser de fyllts upp med nya äventyr. Vad du hunnit med. Härliga bilder. Julbord ja de är gott o trevlig när respektive får hänga på. De e härligt att vissa blommor fortfarande blommar, men så är de ju varmt o gott, men idag har vi faktiskt minus här, si så där 3 grader.
    Kramiz o ha en skön start på veckan.

    SvaraRadera
  8. Verkligen en snygg skjorta!
    Ser ut som om du haft härligt på din lilla bloggpaus.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Här kom ingen snö, antar att det bara regnade här, har glömt hur det var förra veckan :-)
    Gjorde mammografi i våras/somras och tyckte inte alls att det gjorde ont jämfört med gången innan för nåt år sen, de har nya maskiner nu.
    Har också upptäckt att Willys är billigare än Apoteket på en del grejer.
    Vad kul att få gå på julbord! Har jag inte gjort på minst 10 år tror jag... Jättesnygg skjorta maken fått tag på.
    Hoppas veckan börjar bra för dig, själv mår jag hyfsat tycker jag. Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  10. Sv: det var så lite så :) apotea är bra :)
    önskar dig en fin början på nya veckan
    kramar

    SvaraRadera
  11. sv: Jodå, långärmat behövs. Det är runt 9-10 grader på mornarna. Det går upp till 18-20 grader på dagarna i skuggan. Men i solen är det skönt (om det inte blåser...) :-)

    SvaraRadera
  12. så du har fått lite snö - ja här är det bara frostigt men efter som domherren kommit på besök så kanske vi vilken dag som helst kan vakna upp till en vit morgon och undra vad spanjoren säger om det :D.

    Och så fantastiskt att rosen blommar så fint - lät du den vara kvar eller tog du med den hem för att njuta av det sista av sommaren.

    Och skjortan - den hade jag kunnat se på sonen också - riktigt snygg och trevligt att respektive också får följa med för det är ju inte gott om såna inbjudningar när man går hemma - tyvärr så nu får du ut och roa dig ändå - kul.

    SvaraRadera
  13. Stämningsfull bild. Zingo är för söt. Påminner om vår hund som var en Cotte. Jag var berörd av Ulf Dagebys dag. Helst av Bo Sundström och Titios versioner. Snygg skjorta.

    SvaraRadera
  14. Småler när jag läser dina inlägg. Vilken fart det är på dig. Vi kan fortfarande ta varandra i hand. Mina fönster är inte heller putsade. Börjar fundera om det är något som går för inget når fram just nu. För inte kan det väl vara latmasken som slagit till. Jag försöker få honom att förstå att jag ser eländet varje dag eftersom jag är hemma. Vore nog annat om jag jobbade på dagarna. Låter trevligt med julfest
    Kram på dig

    SvaraRadera
  15. Precis det märkte jag med nyligen. Att Treo är billigare på Ica. Fult, tycker jag.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis