onsdag 13 november 2013

Det är över... ❤

Det är så skönt att vakna & känna att magen ör ok igen... Trodde ett tag igår att det var magsjuka på G. Kunde inte äta alls förrön vid 20- tiden igårkväll. Men då var det extra gott med youghurt & smörgås med salami :-) 


Det hände inte mycket igår... jag orkade Inte så mycket. Men promenerade Zingo, fixade middag och tvättade ngr maskiner.
Stoppade i första maskinen, en 40° som tar exakt 40 min. Eftersom vi är 6 fam som delar på tvättstugan, passen är 4h så brukar jag ställa larmet på mobilen så jag inte glömmer byta tvätt. Går in i tvättstugan efter 40min och då är det 9min kvar på maskinen... tänker att jag måste ställt larmet fel...
Byter tvätt efter 9 min och då står det att samma tvätt tar 51min. Kollar de andra prog och inget stämmer. Hämtar upp tvätten efter 51 min och lägger i en ny. NU. Tar plötsligt samma tvätt 54min... Får nog göra en felanmälan....


När maken kom hem så åt vi, tog Zingo en längre promenad. Efter det satte jag mig med plattan och försökte lägga in mailen. Maken åkte en sväng till tvillingbrodern och en sväng till sin pappa med en liten farsdagspresent.
Nä han kom hem så försökte vi kolla så att det går att streemafilm från plattan till tv,n. Dottern hjälpte sina tröga föräldrar och sågade plattan helt... funkade INTE.... jag blev besviken, men efter att maken startat om plattan så gick det hur bra som helst att se på film via plattan på tv,n  :-)
Sen hjälpte jag maken att skapa ett Twitterkonto. Så nu finns den "modärna" även på twitter... Till saken hör att han verkligen inte kan sånt... men han vill iaf försöka... Nu följer han Glenn Hysen som avslutar ALLA tweets med "Ha d gott Glenn" ;-)

Blev en lugn kväll med tv och data. Jag kröp i säng ganska tidigt :-)

Idag skiner solen!!!
Det är ju aldrig fel :-) 
Jag kanske ska tröffa en kompis på vårt köpcenter en sväng, men vi har inte bestömt till 100 än... Allt beror på vår dagsform :-)
En solskenspromenad ☀ med Zingo kommer det iaf stt bli :-)

Ha en fin dag !

13 kommentarer:

  1. Såå skönt din mage gav sig o blev bra. Magar kan vara redigt elaka, de vet jag bestämt då jag är magbarn:) Träffa väninnor är ett kul - de finna alltid så mycket att prata om :):)
    De här med Twitter har jag inte brytt mig om, jag har inte tid med mer än Fejsan o bloggen - så får räcka för mig!!
    Ja idag har vi sol ja, så skönt, hon liksom gör oss människor gladare ❤
    Kramiz o på återseende ...

    SvaraRadera
  2. Skönt att magen är ok igen! Ingen höjdare alls när den krånglar ju. Man blir ju helt sänkt. Jag har också tänkt att skaffa en surfplatta när min laptop lagt av, tror jag klarar mig med en sån.
    Härligt med sol! Jag skall också träffa en kompis idag. Efter läkarbesöket. Ha det gott idag! Kramisar från mig! ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Skönt att du slapp magsjukan, men vilken tvättstugemysterium du åkte på istället... :-)

    SvaraRadera
  4. Det är lika tight med tiden i min tvättstuga så jag ställer också mobilen.
    Vi är dock över 30 hushåll på den tvättstugan.

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Hoppsan, det gäller att tvättmaskiner funkar när man är fler som ska dela på dom..
    Vad skönt att det inte blev nåt magelände, det klarar man sig bra utan..**
    Bra också att det funkar med "plattan"
    I dag får vi verkligen njuta av fint väder, det gäller att passa på när regnvädren avlöser varandra,
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  6. Teknikens under är inte lätta att ha att göra med men när de fungerar som de ska då är det kanon. Man kan undra hur det kunde gått så fort med den tekniska utvecklingen. Jag tycker det var i går som man bara kunde välja Telia och ringa stationärt. För att inte säga tv kanalerna. Det är på både gott ont det här. Tyvärr är det många som inte umgås längre. Det är lättare att bara maila eller sms:a Jag har några ex som jag saknar att umgås med.
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att du inte var magsjuk! :-)
    Så söt vovve du har.
    <3

    SvaraRadera
  8. Så skönt att magen är okej igen, en mage i olag klarar man sig utan...

    Gott att ni fick ordning på läsplattan och att den nu fungerar som ni tänkt :)

    Kraaam Bella


    SvaraRadera
  9. Skönt att magen blev bättre igen!

    Har också ett twitterkonto men använder det ganska sällan. Bloggen och instagram får liksom räcka. Länkar inf mina instagraminlägg till twitter så det händer något på kontot:-)

    Surt när inte det tekniska fungerar:-)!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  10. Hoppas att det blev av att du och vännen träffades. Att träffa en vän förgyller ju dagen...
    Kram!

    SvaraRadera
  11. åh vad skönt att magvärken gett med sig. det är så jobbigt när man inte riktigt vet heller vad det beror på. Ha en fin solig dag! kramar

    SvaraRadera
  12. twitter tänker jag aldrig börja med :) så det så :)
    Sv: mm, det kan man väl kanske säga, det är lite svårt för mig att jämföra med O´boy eftersom det är så otroligt längesedan jag kunde dricka sådant
    kramar

    SvaraRadera
  13. Skönt att magen är bättre...det är bland det värsta jag vet av krämpor...detta när magen krånglar!!
    Hoppas du får en fortsatt fin torsdag
    Kram Lollo

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis