lördag 2 november 2013

Fredagsmys ❤




I Torsdags fick jag handlat mat till helgen. Fyllde bagaget på sonens lille bil & bar upp kyl & frysvaror. Resten lämnade jag så att maken fick ta upp det. På kvällen hjälpte vi åt att städa av. Maken dammsög & tog lilla toan & jag dammade/tvättade golv. Vi lade även lammsteken i en marinad med vitlök, rosmarin & citron. 
Igår åkte jag till frissan som öppnat en egen salong utanför staden. Tar ca 20min för mig att åka dit. Vilken tjusig salong. Verkligen jättefint. Hoppas hon får den att blomstra. Jag blev nöjd med håret. Hon hade hört att jag lockat kunder till henne. En kompis till mig J var så trött på sitt hår så jag tipsade om denna frissan & hon åkte dit. Hon är supernöjd & bara för att jag "fixade" kunder så fick jag en gåva av henne, ett shampoo & balsam 


Påväg hem från frissan så ringde min telefon. Det var sonen. "Vi är på väg med tåget nu, kan du hämta oss". Självklart kan jag det... Jag var bara tvungen att ta Zingo & gå en promenad först. Jag trodde sonen & flickvännen skulle komma hem en stund på kvällen. Men jag hämtade dem redan strax efter 12. Vi utbytte lite presenter. Jag hade köpt ett doftljus till sonens flickvän. Ett stort från Rusta som doftar Jul & hon hade köpt en present till mig.. :-D En disktrasehållare... När jag var hos dem så såg jag att de hade en sådan & sa att en sån skulle vi behöva ha... Det snappade hon upp :-)


På eftermiddagen lånade de våran bil en sväng. Var nere & köpte lite julgrejer. De längtar efter första julen tillsammans som sambos. De hade köpt en gran förra veckan :-) Myyysigt. Igår fick de köpt pynt till adventsljusstaken, en röd filt till soffan & kulor till granen. Tänk vad kul katten Memphis kommer tycka att det är med julgran & plastkulor :-D 
När de handlade passade jag på att fixa middagen. Lammstek, potatisgratäng & Tzatziki. Maten blev riktigt god. Sonen & flickvännen hade med sig paket till maken som fyllt år & för att det är farsdag snart. Han fick en god parfym från Diesel.

Glad blev han!!


Efter maten hade jag tänkt att bjuda på efterrätt. Men sonen hade med sig tårta så vi valde kaffe & tårta istället. 
Tårtan var riktigt god. Det var en kladdkakebotten med, chokladmousse.

Vi hade en riktigt mysig kväll. Det är så värdefullt att få ha båda sina barn hos sig. Det känns lite lyxigt nu när iaf en av dem flyttat hemifrån.❤




Sonen & flickvännen åkte hem vid 21-tiden. Katten väntade & 2v tvätt som de skulle roa sig med idag på förmiddagen ;-)
Nu behöver iaf inte sonen frysa, vinterkängor, vinterjacka, mössor, halsduk & handskar fick han med sig hem.

Idag gick jag upp 6.30 & körde dottern till jobbet. På helgerna går det inga bussar. Sen åkte jag hem & sov en stund till. Maken, tvillingbrodern & svågern har åkt till golfbanan en sväng.
Ikväll ska vi hem till våra kompisar J&P & deras 4 hundar. Kommer bli en kalaskväll för Zingo.. 4 tikar & han :-)

Nu ska jag ta tag i dagen & försöka mig på en liten bloggpromenad.
HA EN FIN LÖRDAG! ❤

13 kommentarer:

  1. Mysigt ni haft det och förstår att man längtar när det nu inte blir så ofta men det är ju tidens gång. Och god mat och annat också. Käck sak det där till trasan - jag såg en annan med magnet som var som en stång som man satte nere i hon - för trasan den är ju ständigt ett dilemma. Oj oj oj - Zingo får fullt upp som ensam tupp i hönsgården. Må gott

    SvaraRadera
  2. Klart man vill hjälpa sina vänner! Och dessutom en så bra frissa. Inte mer än rätt du fick de produkterna. ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh så god den tårtan såg ut att vara! Mysigt blogg du har :)

    SvaraRadera
  4. Herregud så lika dom är far o son,otroligt... dottern är toppensnygg,hon brås på mor sin såklart..*blink*..
    Härligt att samlas hela familjen, det betyder mycket när inte alla bor hemma längre.
    Kram vännen och ha en fortsatt fin helg♥

    SvaraRadera
  5. vilket härligt fredagsmys :) sonen din och hans sambo har verkligen äktenskapstycke :) det är ju så man sa förr i allafall om par som liknade varandra :)
    kramar och en fin lördagskväll till dig

    SvaraRadera
  6. Det där var äkta fredagsmys, det!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så trevligt!
    :-)

    En sån där disktrasehängarplupp har jag också - jättebra! Den fick jag av Gun med bloggen Hörni. Visste inte om att den fanns innan.
    :-)

    SvaraRadera
  8. Mysigt att ha båda barnen hemma och gulligt att sonen och flickvännen hade med sig uppskattad present :) Måste vara och kännas annorlunda att inte längre ha båda sin barn boende hemma efter 20 år, men kul att sonen blivit sambo!

    Hoppas söndagen varit bra och att du får en mysig kväll som avslutning på helgen!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Whhooohhwww…vilken tårta!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  10. vilket härligt fredagsmys, härligt när alla är samlade. Kram

    SvaraRadera
  11. Men oj vad lika son och far är varandra. Lika som två bär helt enkelt! :) Jisses vilken god mat! Jag blir vrålhungrig varje gång jag kikar in här hos dig :)) Haha så bra att du fixar kunder till salongen :) En sån skulle nog alla frisörskor önska sig. En privat kund-fixare :)

    Ha det bra i veckan och tack så mycket för grattishälsningen på bloggen och instagram! Jag har haft en jättebra dag :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  12. Bra du håller med,visst räcker det med att kunna tanka bilen..*L*.. och jag kan nog tänka mig att mannen din skulle kunna prata väldigt länge om golf,ja se karlar...**
    Kramar***

    SvaraRadera
  13. Förstår att du myser när alla barnen är hemma! Vilka stiliga ungdomar!
    Disktrasehållare har jag aldrig hört talas om men det låter som en vettig pryl då den ofta hamnar lite varstans i köket:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis