onsdag 20 november 2013

frost & ljuvligt väder ❄☀

Idag har det varit frost hela dagen -3 grader & strålande solsken :-)  Så njutbart!! ☀

Efter morgonfix & efter att jag kört igång tvättmaskin & tumlare så åkte jag & Zingo till Knorren för en promenad. Det var riktigt skönt promenadväder idag & jag fick Zingo att stå över badet.. Klokt val tror jag... Däremot busade han mycket men skötte sig riktigt bra och fick gå lös hela promenaden :-)

Efter promenaden tog vi vägen om mina föräldrars hem. Hämtade in post, vattnade, Zingo grävde lite... det är en av hans stora "förbjudna" hobbies ;-) & så pratade jag med både mamma & pappa i telefonen. De har kanonfint väder. Strålande sol & över 20 grader i skuggan :-)
ser ut som ett vykort... men är stranden nedanför där de bor i Portimao :-)

Sicka göttegrisar :-) Jag hade gärna bytt med dem!

När jag kom hem luktade det nybakat. Dottern hade bakat en kladdkaka att bjuda jobbarkompisarna på. Jag fick inget, men jag fick den stora äran att köra dottern till jobbet. Men det gjorde jag gärna för jag skulle ändå till Kappahl & spana in deras halva priset på reapriset :-) Kom hem med 3 plagg för tillsammans 225:-
Grå tröja med lite glitter & svarta"skinn detaljer"


lång svart t-shirt 


svart tunika med guldstenar, längre bak
Det är en härlig känsla att kunna göra fynd :-)

Väl hemma igen fortsatte jag slava i tvättstugan & bäddade rent...

Igår var dottern iväg och gjorde om slingorna hos frissan. Det gick bra ;-) & nu är hon nöjd med sitt hår :-)  Skönt för alla... skönt för husfriden ;-)

Nu sitter jag & maken & kikar på Kniven mot strupen... Bryt ihop & kom igen ;-)

Ha en fin kväll!





15 kommentarer:

  1. Visst har det varit helt ljuvligt väder ute idag, jag gillar frosten och att det är lite kallare, hjälper till att bygga upp advents och julkänslorna :)

    Så gott det låter med 20 graders värme, sol och bad...

    Fina plagg du fyndat!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Underbart & vackert allting <3
    /Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder och en glittertröja har investerats i till julens festligheter kram Diana

    SvaraRadera
  4. Snygga bilder :)
    Här var det -8 vid 7 tiden! Fortfarande på minussidan....mådde pyton igår, så jag är lite avklubbad idag....

    Ha en fin torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Snygga kläder och krispig kyla.
    Det kan inte bli mycket bättre :)

    Kraaamen

    SvaraRadera
  6. Förstår att du gärna bytt med dina föräldrar, hade jag också gjort :-) Vad skönt att dottern fått håret fixat, skönt för husfriden menar jag :-D Jag håller med i att det är härligt att göra fynd, fina tröjor du fyndat. Jag skall nog ha på mig mitt senaste fynd idag, den svarta blusen från Gekås. Jag och lilldottern skall till barnmedicin ang sköldkörteln, uppföljning. Det blir nog en ny spirometri också.
    Ha det gott idag! Kramis! ♥

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder. Och fullt ös verkar det vara hemma hos er. :)

    SvaraRadera
  8. Oj köldgrader, de har vi inte haft ännu. Men håller med, några grader kallt o sol, de ger fina dagar. Se där ja, vilka fynd - jättefina.
    Kramiz bästaste du

    SvaraRadera
  9. Guud så vackra bilder vännen!!
    Grattis till dina fina fynd...riktiga kap du gjort!! :)

    Nu vill jag ha mera frost och kanske t o m lite snö är så trött på detta mörka smutsiga.... men hoppas det kommer lite ljusare tider snart...hihih..
    Ha en finfin helg
    Kram Lollo <3

    SvaraRadera
  10. vilka vackra fynd du gjorde :) och superfina bilder
    Sv: Nemo och Sluggo kan också allt det du skrev att Zingo kan, de kan dessutom göra High ten :)
    kramar och en fin fredag till dig

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga, frostiga bilder och otroligt bra fynd :-)

    SvaraRadera
  12. Fynd är alltid bra och roligt. Synd att hon inte gjorde 2 kakor och lämnade en hemma :D - du får hinta. Härligt väder du hade - tyckte att kartan visade sol i helgen så på söndag kanske det kan få bli en liten promenad i solsken :D - ev julmarknad i morgon och en promenad dit då man inte kan köra ända fram - missade den förra året - eller jag gick inte in när jag och jycken gick förbi men fick höra att det varit sååååååå trevlig. Må gott

    SvaraRadera
  13. Burr så kallt ni har det! Här är faktiskt varm! Eller rejält med plusgrader för denna årstid i alla fall....
    Trevlig helg! Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis