måndag 11 november 2013

Frost




Jag har nyss landat hemma efter att jag kört dottern till jobbet. Hon är helt galet förkyld, men har öppningen idag och då är man ensam ngr timmar på morgonen. De har inte arbetsledare att ringa in än, är en för lite i grundstaben än så länge så hon kände att hon var tvungen att iaf öppna. Är fullproppad med tabletter & hoppas kunna bli avbytt under dagen så hon kan gå hem & kurera sig...

Idag var det frost på marken & lite halkiga fläckar på vägbanan. Är nog dags för vinterdäck nu...

Igår tog vi en lugn förmiddag. Kollade på "Så mycket bättre" & det var Ken,s dag. Tänk vad den stackaren upplevt under sina år...


Mitt på dagen åkte vi en snabbis till makens syster m fam. Maken skulle hjälpa henne sätta upp ngr hyllor i sonens rum. Jag & lilla "tokisen" fick en stund på tumanhand. Vi läste böcker, "städade", ritade & sedan lagade vi mat blev jordgubbssoppa & äpplesoppa som man ska vispa tills man ramlar :-D
Tokig är hon :-)



Påväg hem köpte vi med mat från konkurrenten till dottern som mådde dåligt igår oxå. Vi gjorde en snabb mellanlandning hemma. Packade Zingos väska & sen åkte vi till mina föräldrar för lite farsdags middag.  Det var lustigt när jag packade Zingos väska.. Han var med hela tiden & tittade vad jag gjorde. Jag gjorde en påse mat & lade i, ngr godisar & ett grisöra i en påse, en handduk & så stoppade jag ner det i väskan. Då sprang Zingo till sin leksakslåda körde i nosen i den & tittade på mig. "matte vi brukar ha med ngn leksak oxå när vi ska åka bort" Så jag la ner bollen & benet oxå :-P 

Vi hade köpt en fågelmatare för nötter till pappa. Han är verkligen fåglarnas vän.. Det är många,  många säckar med fågelfrö som fåglarna serveras i hans trädgård :-)
 





Till Farsdagsmiddag fick vi fylld lax med potatis & dillsky. Jättegott!

Efter maten blev det kaffe & en tobleronetårta. Smarrigt gott & trevligt.
Maken & pappa & Zingo tog en rejäl långpromenad på kvällen.
Det blev lite suddigt... 

Kvällen gick åt till att göra ngr matlådor & sedan kikade vi på Johan Falk på tv :-)
Skönt avslut på en skön söndag.

Ha en riktigt fin måndag!


13 kommentarer:

  1. en riktigt härlig helg hade ni :) jo, nu behövs det bytas till vinterdäck, J sa det i telefon imorse när han ringde från jobbet att han ska byta däck så fort han kommer hem
    hoppas att dottern känner sig bättre idag
    kramar

    SvaraRadera
  2. Skön söndag är bäst!

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. hoppas dottern kryat på sig, de är roliga de fyrbenta , tänk att han visste att ni skulle åka iväg och då måste leksak följa med. Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt bra helg!
    Men stackars din dotter som är så sjuk. Hoppas att allt löste sig för henne!
    <3

    SvaraRadera
  5. Härlig dag men mycket att stå i. Hoppas dottern nu tillfrisknat. Mycket förkylningar nu.
    Önskar dig nu en fin fin vecka, kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Dyngförkyld och jobbar inom restaurangbranschen är kanske inte någon bra kombination...?

    De små fyrbenta kan verkligen läsa av en vad som står på.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken otroligt mysig hund ni har. :-) Och han har ett perfekt hundliv. Kan jag också få flytta in månntro... ?? :-D
    Hoppas dottern kryar på sej fort.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Duktigt av Zingo att hjälpa till med packningen :-)

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. go måndagsmorgon. de låter ingen vidare för din dotter att tvings gå till jobb så där...ich, hoppas hon är bättre. far dag firade jag i Ullared :) nä, vi firar inte sånna dagar alls. o min far är död sedan 10 år tillbaka. TYVÄRR...:(
    ja de har stenhård koll hundarna,. Mina tyckte de var jättekonstigt att jag var borta så länge, de låg innanför dörren o väntade till sent sa gubben. När jag kom hem stod glädjen högt i taket - så gott.
    Kramiz o go start på veckan

    SvaraRadera
  12. Jag såg inte Så mycket bättre i lördags. Har spelat in det och har förstått att det var ett av de bästa avsnitten. Annars tycker jag inte det har varit så bra i år.

    Maken är också "fågelmatare". Får se hur han klarar det nu när han bor i stan. =)

    SvaraRadera
  13. Jag har fakitiskt inte följt "Så mycket bättre i år" har inte fått samma härliga känsla i kroppen av denna säsongen. Vet inte om det beror på de artisterna som är med. Jag har väldigt svårt för flera av dom. Men jag läste på fejjan att lördagens avsnitt med Ken Ring hade varit väldigt bra.

    Jo nog är det dags för vinterdäcken nu. Fick skrapa rutorna på brukarens bil igår när vi skulle ge oss iväg ut och vi fick gå lite försiktigt så vi inte halkade på nån isfläck.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis