lördag 9 november 2013

Lördag :-)

Lördag idag... HÄRLIGT!
Ikväll ska våra kompisar S&P komma hit. Vi har inte träffats på jättelänge... Vi har pratat om att ses, men vi har helt enkelt inte kunnat hitta en kväll som passar alla. Men ikväll efter att de har ätit med sin son som kommer hem från Malmö så kommer de hit. Sonen ska träffa kompisar & gå ut. Det ska bli jättetrevligt!!




Jag & Zingo kom just in från en promenad i gråvädret. Det var skönt ute trots att det inte ser så inbjudande ut. Maken är på höststädning på golfklubben han ska bli medlem på. Hans syster jobbar som Intendent där & bad honom om hjälp idag. Han är snart hemma igen & då ska vi göra ngr ärenden och köpa ngr godsaker tills ikväll :-)


Igår efter att vi promenerat Zingo fixade vi mat. Åt den & kikade på tv,n. Jag lämnade hemmet för att hämta dottern på jobbet. Hon slutade 21.30, men jag visste att hon kunde bli lite försenad. Hon var dock inte klar förrän 22.15... Det är lite halvkaos varje dag på jobbet tycker jag... De har inte kört in sig än & har knappt ngr vikarier att ringa när ngn blir sjuk... Men det är nyöppnat & alla drabbas väl av "barnsjukdomar". Sen kan jag inte för mitt liv förstå mig på vilken attityd vissa ungdomar har till ett arbete... speciellt idag, när vi har så stor ungdomsarbetslöshet, man borde vara rädd om sitt jobb...  Det går liksom inte att vara ovillig att jobba och ha en dålig attityd... man kan inte göra arbetsuppgifter SEN.... TUR ATT INTE alla ÄR SÅDANA.... NÅJA snart får de nog ordning på allt :-)

Imorgon är det FARsDAG. Vi är hembjudna till mina föräldrar på mat. Det ska bli trevligt :-)


Dags att fixa lite här hemma innan maken kommer hem...

Ha en skön lördag!


5 kommentarer:

  1. Haha! Sista alternativet, tack ;-)

    SvaraRadera
  2. Lördagar är veckans bästa dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en kanonfredag.
    Hoppas att lördagen blir lika bra.
    Själv ska jag jobba...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hahaha....så fel det kan bli. Men jag skyller på att jag jobbar. Det är därför jag är dagvill ;)
    Det är ju söndag idag, inte lördag!
    Ha nu en kanon SÖNDAG! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det låter som ni som mig kommer få en trevlig lördag - min blev kanon, sitter här nu söndag morgon efter en tyvärr jättekass natt då jag inte kunde somna och vi kom sent i säng men man vill ju dra ut på tiden så mycket man kan. Rester av huset sover än och då passar jag på att kolla nätet :D - och det är inte bara ungdomar som är ovilliga - vi har en allt i allo som fått jobb hos oss och min kollega fick ta en diskussion med honom om attityd och arbetsvägran och han går i pension i början på nästa år. Det står inte i min arbetsbeskrivning var en kommentar han hade och jag sa att det gör det ju då du är vaktmästare. Så det finns knepigt folk i alla åldrar. Får hoppas att inte dottern knäcker sig bara för att hon måste rädda upp situationer som andra ställt till med. Trevlig söndag. Må gott

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis