tisdag 12 november 2013

Plattfall :-)


Jag och maken har ju under en längre tid haft bekymmer med datan. Fick byta ut sladden som det var glapp i för flera 100:-. Det löste problemen tillfälligt.  Den bärba data jag har den är det glapp i ändå i skärmen och måste stå still.... Vi har hela tiden vetat att den kan ge med sig' vilken dag som helst.. Vi köpte ju t.om en data för ngr månader sedan som var trasig.... Sen har vi iaf insett att vi ska vara ekonomiska i detta. Koppla in sonens gamla stationära data och ha som backupp i gästrummet samt inhandla en billig surfplatta som har de funktioner vi letar efter... Vi vill ha ngt att surfa på, kunna betala räkningar med och gärna kunna streama film med. Teknikmagasinet hade ett kap igår så vi slog till på vår första surfplatta. Det är den jag skriver på nu :-)

Dottern fick jag hämta tidigt igår, det fungerade inte att vara på jobbet i hennes skick. Så så fort lunchrusningen var över hämtade jag henne. Idag har hon sjukanmält sig och det gjorde hon helt rätt i. Imorgon har hon en em tur och sedan är hon ledig 2dgr.

Igår var det kylslaget, lite krispig frost.... Jag och Zingo passade på att gå en rejäl lunchpromenad runt sjukhuset. Han och jag var pigga i benen så det blev en görskön promenad :-)  På eftermiddagspromenaden fick jag dock släpa med mig honom... han hade INGEN lust alls.. Tror han är lite mörkrädd... Min pappa hade hittat ett halsband på en av sina promenader. Ett reflexgult med röda lampor. Riktigt smart... Så ny syns jag och "röda faran" på våra kvällspromenader :-)

Inatt vaknade jag före 4 med magen i halsen.... Vet inte varför, kan bli så när jag ex ätit lax, men det har jag ju inte gjort sen i söndags... Har fortfsrande en konstig känsla i magen, som om den vore full av vatten ända upp i halsen... men det ger säkert med sig :-)

Nu ska jag se om jag kan publicera detta...

Ha en finfin tisdag!❤

12 kommentarer:

  1. datatekniken är ju något som man vill ska fungera, jämt
    gillar du din nya skrivplatta då? :) jo, det gör du säkert
    är det blinkande lampor på det där halsbandet? ska ta och kolla efter något sådant, för visst är det ett smart sätt
    kramar

    SvaraRadera
  2. Dumma datorer som krånglar.
    Bilar och datorer SKA bara fungera!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vill också ha - en surfplatta alltså så jag frågade min bror om sånt - han är rejält kunnig i sånt - dataexpert till proffesionen - ja idag är han chef men han kan ju så han kollade min lilla bärbara - en sån mini som är segare än kola och stängde av sig själv. vi öppnade den för att kolla om den var dammig men det var den inte så jag ska rensa ut sånt jag vill spara så ska han tömma den helt och installera om ett annat program så ska den kunna bli lite snabb igen. Men om jag ska ha en surfplatta så behöver jag ett separat tangentbord för jag kan inte skriva om jag inte får göra som jag alltid har gjort - sekreteraren i mig sitter i märgen. Fick ju lära mig att skriva riktigt för 100 år sen känns det som - därför är jag så kass på sms - kan inte använda alla fingrar då. Och jag måste titta på tangentbordet för att hitta rätt - annars så skriver jag ju bara. Sånt halsband med lampor har jag haft till både liten och stor hund - himla käcka, även om det är bra med reflexvästar också så är det ju lätt att se vart en hund är när det är så mörkt som det är just nu. Det finns så mycket bra till våra husdjur numera. Hoppas dottern kryar på sig och inte skickar bacillen vidare till dig nu. Må gott

    SvaraRadera
  4. Ja, vem kan leva utan en dator i dessa dagar? När dom inte vill då blir det panik. Jag har också en surfplatta och älskar den. Men skriva blogginlägg på den gör jag inte. Men det kommer kanske det med! / Kram!

    SvaraRadera
  5. Surfplatta är toppen tycker jag!
    Hoppas att dottern kryar på sig. Det är många som är sjuka nu. Här har maginfluensan också börjat härja på förskolorna. Vi har tack och lov sluppit den än så länge.

    Kram K

    SvaraRadera
  6. Sv: vad bra att man kan välja mellan fast och blinkande sken, de måste väl tåla väta också förstås, jag kom just att tänka på det :)
    jo, vinterdäck känns tryggt, man vet ju inte vilken natt som blir kall liksom
    kramar

    SvaraRadera
  7. Surfplatta är toppen, smidig och bra också att ta med sig. Hoppas dottern kryar på sig snart nog,hon vill väl inte vara borta för länge nu i början precis på nya jobbet...
    Det var härligt i går med den klara krispiga luften, idag är det blött och grådisigt igen så tråkigt...
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  8. Nu så har jag äntligen haft ork att läsa ikapp lite här! Låter i alla fall som du haft en finfin helg och jag hoppas verkligen att dotra din piggar på sig snart!! Kramar till dig <3

    SvaraRadera
  9. Ja dessa datorer. MIn börjar balla ur mer och mer. Jag tror att jag skulle behöva rensa allt och börja om från början men jag har ju tummen mitt i näven när det kommer till datorer och tekniska prylar och ingen har jag att be om hjälp heller.
    Jag blir aiaf lika glad varje dag som den startar och jag kan använda den ;-)
    Hoppas ni blir nöjda med eran surfplatta :-)

    Tråkigt för dottern att hon har blivit sjuk. Hoppas hon är på benen snart igen. Min dotter låg hemma i en rejäl förkylning hela förra veckan och nu har hon en hemsk hosta. Själv så har jag klarat mig än.

    Kramis



    SvaraRadera
  10. I dessa internet-tider måste man ju hålla sig uppkopplad hela dygnet, nästan.
    Man känner sig helt off när man inte har någon dator eller padda.

    Kram & hoppas dottern kryar å sig.

    SvaraRadera
  11. Vi har också ett blinkande halsband till Spike. Det gäller att man har mycket som blinkar och använder många reflexer nu när det är så mörkt. Vår voffsing är också lite mörkrädd. Men han blir bättre och bättre för var dag som går :)

    Usch vad läskigt att vakna med andan i halsen så där..
    Hoppas det bara var en dum dröm.

    Trevlig kväll

    SvaraRadera
  12. surfplatta ja de är säkert bra - min största prinsessa har en o den har jag testat lite:) men än så länge tycker jaq inte vi har behov av någon. stackars flicka, sjuk igen, hoppas hon krya på sig snabbt. regn o regn har vi haft hela dagen idag, de e bra, här är vattenbrist så brunnarna behöver fyllas på:)
    Kramiz

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis