söndag 17 november 2013

Solig söndag ☀

Igår hämtade jag dottern på jobbet 1,5 h senare än utsatt arbetstid. Det var katastrof på jobbet igår. Först slutade fritösen att fungera & sedan även broilern ( där köttet grillas) Detta innebar massa extra jobb, många telefonsamtal och efter många stängda timmar så lyckades reparatörerna fixa felen :-)

När maken kom hem från golfrundan hade han med sig lilla Bella, en 7-årig Bichon Frise som Zingo känt sedan han var valp. Vi skulle testa att ha henne ett dygn för att ev ha henne när husse & matte ska till Thailand i februari.
Hundarna funkar väldigt bra tillsammans även fast det märks att Zingo är typ "ensambarn" ;-)
Finns det hjärterum så....
Hundarna har sovit gott och efter att ha skjutsat dottern o tagit en kort morgonrunda med Zingo & Bella så kröp vi ner i sängen igen, somnade om & vaknade vid 10.30 :-)

Efter frukost och fix tog vi en långpromenad med hundarna i skogen. Helt fantastiskt väder idag. Strålande solsken, blå himmel & 12 grader ☀
Bella har täten & Zingo låter förstås tjejerna gå först ;-)
Det är inte dåligt att ha så varmt och skönt den 17.e nov i Sverige ❤☀
Efter att husse P hämtat sin Bella så körde jag & maken ner sonens bil till pappas garage. Där kan den stå i värmen tills de kommer hem från semestern. Vi fixade lite hemma hos dem. Pratade med pappa i telefon & de har strålande solsken, underbart väder om minst 20 grader i skuggan ☀Underbart!! När jag pratade med dem skulle de strax äta lunch utomhus... Hoppas verkligen att de förstår hur bra de har de... ❤ Man blir allt avundsjuk ;-) 

Nu kikar jag & maken på Johan Falk! 
Imorgon ska jag och dottern upp tidigt.. Är dags för ett besök på allergimottagningen :-)

Ha en fin kväll! ❤


10 kommentarer:

  1. Vilket underbart väder ni haft idag !!
    Jag har jobbat hela helgen.
    Ledig nästa...hoppas på sol då = ))
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  2. Vilket strulande på jobbet,man kan bli trött och förbaskad för mindre...** Men vilka söta vovvar, som två vita ulltussar..*L*.. skönt om dom funkar bra tillsammans.
    Så härligt för dina föräldrar att få koppla av med sol och lagom värme, klart man kan bli lite avundsjuk..**
    Dags att krypa i säng snart,
    Kram och ha det gott**

    SvaraRadera
  3. Har oxå sett Johan Falk nu...ZzzZ/Natti Natti Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken gentleman han är Zingo :D - damerna först även i djupsnö som vi sa i norrland när jag bodde där. Saknar vädret från igår - vilken dag! Hoppas det går bra för dotra idag. MÅ gott

    SvaraRadera
  5. Ja söndagen bjöd på ett underbart väder!

    Kraaam

    SvaraRadera
  6. aha - det är därför jag också då får utbetalning imorgon - född i slutet av månaden då behöver jag inte fundera mer om det blir 18 eller 19 :D /MG

    SvaraRadera
  7. Ja nog är de bra underbart med sån värme i november - söndagen var vacker o skön :)
    oj vad de sprular på dotterns jobb. Jag har missat en del om hennes jobb o så eftersom jag har varit en naning frånvarande men nu verkar de som jag kommit igång med bloggen igen :) Klart lille vovven inte är van vid att ha andra hundar hemma, men de brukar anpassa sig väldigt fort så de blir nog inga problem att passa den. Bara hon inte löper då...för ja då kan de ju bli massa sånna där små söta ulltussar :) om nu inte Zingo är....?
    Uch då stackas dina föräldrar som får lida i värmen:) hummm...inte de minsta avis ...:)
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Förstår om Zingo tycker det är konstigt med längre besök,dom blir fort egen med sina rutiner:) Hoppas dagen blir bättre för dottern idag.Visst blir man avis på dom som är i värmen men bara det skulle komma mer snö så det blev ljusare iaf.och barnen har mer att göra ute.Här har vi skridskobana överallt och bara pytte lite snö.Längar tills vi kan gå på isen prommisar.Ha en fin fortsatt Måndag:)Kram.

    SvaraRadera
  9. Sv: hahahaha - miljonlappar har väl aldrig funnits :)
    kramar

    SvaraRadera
  10. Skönt att det verkar funka med hundarna ihop. Svårt att hitta hundvakter till så många kan jag tänka mig. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis