söndag 3 november 2013

Solskenslördag ☀



Hand´s up
Så var helgen över. Har varit en bra helg trots att jag känt mig sliten både igår & idag.

I lördags efter att jag fixat mig så tog jag med mig Zingo i bilen. Vi åkte till Blomsterhallen där jag köpte en liten blomma till J&P sen tog jag & Zingo en promenad vid vattenverket. 
Det blev en skön & busig promenad i solskenet. ☀

Det händer mycket i naturen på 2v

Vi tränade lite & busade mycket :-) Skönt att kunna springa fri utan koppel :-)

Efter promenaden åkte vi hem & en stund senare kom maken från golfbanan. Han åkte & hämtade dottern på jobbet. Vi fixade oss & sedan åkte vi iväg till P&J
Där möttes vi av fyra tokiga tikar.. De har en liten prazky/chihuahua & 3st Bichon Frisé. Zingo & de andra hundarna fungerar riktigt bra tillsammans.. Busar lite i början & sen blir det lugn & ro.
Mycket vovve mys blir det för oss människor oxå.. Som mest samsades vi 4vuxna & 5 hundar i deras soffa :-)
Men finns det hjärterum så finns det stjärterum.. ❤

Vi blev bjudna på tacotallrik & till efterrätt äpplepaj. Vi hade en jättetrevlig & lättsam kväll.
Jag körde hem mig maken & Zingo vid midnatt.

Idag steg jag upp strax innan halv7 & körde dottern till jobbet. Väl hemma igen så lyckades jag somna om & sova till 10 & det behövde jag... Maken steg upp & tog Zingo en promenad, medan jag mornade mig :-) 
Mitt på dagen tog vi en riktigt härlig långpromenad tillsammans.

Kvällen har varit lugn & jag skall alldeles strax krypa ner bredvid Zingo som ockuperat min säng.. ❤

Många har kommenterat hur lika maken & sonen är & ja det är de verkligen.. Stöpta i samma form, men sonen är storleken mindre. Några tyckte oxå att sonen & hans flickvän var "lika" sk. äktenskapstycke & ja jag kan bara instämma. De är riktigt fina tillsammans  ❤


HA EN GOD NATT ❤




12 kommentarer:

  1. Låter som en fin och bra helg! <3

    Hoppas du får sova gott!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Helgen gick fort även här. Tycker det är en fin bild på sonen med flickvän, de ser ut att höra samman :) Hoppas att du får en fin start på veckan. Kram

    SvaraRadera
  3. Sol?
    Vad är det? ;)
    Här har det regnat hela helgen :(
    Så även idag :(
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt du haft det vännen...med riktigt goa voffs och god mat!!
    Hoppas du får en fin dag idag...här är soligt och klart väder idag såå skönt efter helgens mörka, tunga regnväder.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. hands up :) det kan Nemo och Sluggo också :) härliga bilder på bus-springande Zingo :)
    en härlig helg har du haft med många vovvar
    kramar

    SvaraRadera
  6. Inget fel på den lördagen inte :-)

    SvaraRadera
  7. Måste först få berömma dig över håret. Så snyggt det blev. Det är härligt när man hittar en frissa som förstår hur man vill se ut. Du skriver så fint om din familj och vad ni gör. Jag riktigt känner värmen. Hoppas att dottern klarar pressen som arbetsledare. Det tar ju ett tag att skaffa sig den rollen inför medarbetarna. Tyvärr så är det ju idag att ehn del g´har inte valt att arbeta med det som de blir tilldelade. AF kräver ju att man tar det man får och en del har inte fattat det. Jag blir sugen på att handla julpynt när jag läser att sonen gjort det men har stålsatt mig att vänta någon vecka. Affärerna är ju fulla av fina saker redan nu
    Ha en fin strt på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jasså de var du som tog solen i helgn - undrade väl jag var den var, vi hade ju utearbeteshelg :) ja far o son är verkligen lika o festmön söt :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att få springa lös, det är toppen för våra vovvar...Peppe o Bamse blir så lyckliga och uppspelta när vi far i väg till deras favoritställe...
    Lördagen var solig och fin här också, men i går var det inget höjdarväder, fast jag hade ju ändå solen inne hos mig när Amanda kom på besök till farmor***
    Du hade en härlig hög med ulltussar omkring dig där i soffan...
    Ja visst är sonen och maken otroligt lika,roligt att fler säger samma sak..
    Kram vännen o sköt om dig**

    SvaraRadera
  10. Sv: kommer inom och önskar dig en bra dag
    kramar

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig hundbild! =)

    Härligt väder! Mer sånt!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis