lördag 16 november 2013

Solskenslördag :-)

Lördag idag och solen visar sig mellan varven :-)

Igår körde jag dottern till min frissa för en klippning och för att dölja utväxten. Detta är allra första gången hon gör ngt "stort" hos frisören, hon har tidigare klippt sig men färga och bleka håret, har jag gjort. Dottern kände att nu när hon fått jobb och lön att hon kan unna sig att göra detta hos frissan :-)  Dottern har väldigt långt hår och hon är väldigt noga med håret. Jag har fått utskällningar ngr ggr när hon inte blivit nöjd med mitt resultat... När vi kommer till hår så är hon perfektionist.
Frissan & dottern bestämmer sig för att dra slingor i hätta och få ordning på utväxten. Det tog 2h med klippningen och redan i bilen hem blev frk 100% (dottern) hysteriskt besviken.... Hon hade lagt 1195:- (en förmögenhet) på något som ser ut att behöva färgas nu. Slingorna blev fina. Snyggt lyft MEN utväxten syntes förmycket. Dottern sa att då har det ju t.om blivit bättre när du gjort det... Jag sa, du får ringa frissan nör du kommer hem och förklara att du inte är helt nöjd och varför. Dottern ringde och redan på tisdg morgon ska hon antingen lägga i färg i utväxten. Eller dra fler slingor... frk 100% var sedan sur resten av dagen över denna KATASTROF ;-) Jag håller med om att inte utväxten var tillräckligt döljd. Det är ju liksom hela vitsen med att gå till frissan och färga, att man vill bli av med utväxten... Speciellt i benan och i virveln uppe på huvudet såg utväxten "svart" ut.... men det kommer säkert frissan rätta till på tisdag & så får vi hoppas att dottern är nöjd då...

På kvällen gjorde vi en pastasås med broccoli, ädelost & strimlad nötfile. Blev riktigt gott. Ädelostsås & rödvin gifter sig bra ihop :-) Dottern & tjejligan träffades för att se matchen & äta pizza :-)
Jag & maken tillbringade kvällen framför tv,n. Dobidoo, Skavlaln & tyst vittne samt ett zappande för att se delar av matchen Portugal-Sverige.

Idag är maken med tvillingbrodern, sin syster & hennes sambo på golfbanan :-)


Jag tog sovmorgon, somnade om efter att jag kört dottern till jobbet 6.30.
Fixade mig, fick göra en akututryckning vud 10.45 med medicin till dottern. Hennes akutmediciner hade tagit slut & magen hennes bråkade. Åkte till hennes jobb & blev bjuden på lite "lördagsgodis".

Sedan åkte jag & Zingo till knorren. Redan när jag klev ur bilen möttes jag av en stor Grand Danois. Vi hälsade & hundarna hälsade. Gick åt varsitt håll och möttes igen nere vi hundbadplatsen. Undvek bad idag, hundarna var nyfikna på varandra. Funkade bra ihop trots storleksskillnaden.

Ikväll och inatt ska vi provpassa en kompis hund. En bichon frise'. Vi ska testa om det fungerar för isf ska hon få vara här ngr veckor nör matte/husse ska t Thailand. De har 4 hundar och alla måste få vara och bli passade. Inte helt lätt att hitta ngn som vill passa dem alla och även svårt att hitta ngn som vill ta EN hund under flera veckor... vi får se hur det går :-)

Ha en riktigt fin lördag!

6 kommentarer:

  1. Det är fördelen med att man varit till en dyr frisör. Om det går fel och man inte blir nöjd så brukar dom alltid försöka fixa till det efterråt. Förhoppningsvis blir hon nöjd andra gången :)
    Fotbollen var jag ner till en sportsbar med vänner och tittade på igår. Synd dom förlorade :(

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Det har hänt att jag gått tillbaks till frissan. Hon tycker det är bra att jag säger till när jag inte är nöjd. Det är ju kunderna som i sin tur ska skryta över frisören och skaffa nya kunder.Jag längtar efter matlagning med ädelost. Tyvärr finns det de här hemma som vägrar vara inne om jag lagar med osten. De säger att det luktar som någon kräks. Lite fånigt men bara att respektera.
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det kräver sin frissa att få en tonåring nöjd:-) Känner igen det där. För några år sedan gick min dotter med mössa en hel vecka för att hon inte var nöjd:-))
    Tur hår växer:-)
    Fast det var bra att hon sa till. Är man inte nöjd ska man absolut säga ifrån. Kostar ju rätt mycket pengar…

    Ha det gott!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Så trist att det inte blev som hon ville då hon hade betalat så mycket. Men bra att hon ringde tillbaka och fick en tid. Hoppas att du får en fin Söndag. Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vad dyrt hos frissan! Hoppas hon kan fixa till det så dottern blir nöjd...

    Jag betalar 50 euro för färg/slingor och klipp, skulle kunna få det mycket billigare men jag föredrar att gå till en frissa som pratar svenska. Blir likasom lättare då. Anders går till en spanjor och betalar 5 euro för att klippa sig :-)

    SvaraRadera
  6. Hoppas att dottern blir nöjd efter en andra sittning hos frisören. En bra frisör ska ju vara serviceinriktad och ge kunden ett bra resultat. En nöjd kund blir snart fler kunder osv.

    Maten lät himla god men min dotter skulle nog inte gilla det. Få kanske testa nångång då hon inte är hemma.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis