söndag 1 december 2013

1.a Advent ❤




Idag är det 1.a advent.
Helgen har gått snabbt :-)

I fredags vaknade jag & mådde dåligt. 
Rejält förkyld, ont i halsen och kände mig febrig + att kroppen vrålvärkte.... Det gick bli en väldigt lugn dag. 
På kvällen tittade vi på tv & vi avslutade kvällen med att tittade på  Galenskaparna 30-år
Bra avslutning med många skratt på en lång trög dag :-)


På lördagen körde jag dottern till jobbet halv7. När jag kom hem tog jag medicin och sen somnade jag om. Vaknade och kände mig bättre. :-)


Lördagen gick åt till att adventspynta. Maken putsade fönster och vi satte upp ljusstakar och stjärnor och lite annat pynt. Tomtarna får dock vänta ngr veckor till :-)

På kvällen var vi hembjudna till makens syster på lite mat. En trevlig kväll där jag blev väldigt populär hos deras 2,5-åring :-)


Idag har vi satt upp ljusstakar och vattnat hos mina föräldrar.
Till middag gjorde vi fiskgratäng som maken var sugen på. Den blev god :-)

Nu sitter vi och slöar. Jag känner mig trött och sliten idag. Vi åt pulled pork igår m tillbehör. Jättegott men vitlöksdippen var nog väl stark för min mage... Har vaknat flera ggr inatt. Skönt att kunna ta en lugn söndag :-)

Ha en fin kväll!  

12 kommentarer:

  1. Så du har det som mig då, förkylt - elände är det men jag har varit på benen och kunnat och orkat vara ute och det mår förkylningen bättre av - lättare att andas. Och pulled pork har vi också ätit i helgen :D och det ser mysigt ut hemma hos dig. Må gott

    SvaraRadera
  2. Så mysigt <3
    Hoppas du mår bättre/Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort !!
    Du verkar ha så mysigt hemma hos dig.

    Blev lite nyfiken på den vita sideboarden på sista bilden.
    Vill ha nån liten sån men hittar ingen.

    Advents-kram från mig / Helene.

    SvaraRadera
  4. Förkylningar är aldrig välkomna!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gjorde pulled pork för första gången idag. Oj, så gott det var!! Kommer göras fler gånger:-)
    Trist att du mått dåligt i helgen. Själv sitter jag här i söndagskvällen och börjar känna mig kass igen…suck…så här års avlöser förkylningarna varandra:-) Fast inte så mycket att gnälla över egentligen. Finns betydligt värre saker även om det tar ner humör och ork.

    Hoppas du får en bra start på den nya veckan nu!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort - de e allt lite myspys med advent o jul. Ja i år han jag massa julkänslor.
    Aj aj, hoppas du piggat på dig, inte vara förkyld o värkig nu.
    Söt lite unge ❤
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Usch för förkylningar..blää säger jag!
    Här hade vi snöstorm igår, så nu har vi snöigt o -8 grader!
    Hoppas att du mår bättre idag!

    Kramen

    SvaraRadera
  8. Vad fint du har gjort hemma till advent. Riktigt mysigt :-)

    Hoppas att du mår bättre idag med din förkylning.
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Så fint ni har det trots att tomtarna får vila ett tag till :-)

    Hoppas du är piggare nu!

    SvaraRadera
  10. vad adventsfint ni har det :)
    fortsätt krya-påandet
    kramar

    SvaraRadera
  11. Inte roligt med värk och förkylning, ja blåsigt väder gör kroppen mer mottaglig för värk tycker jag. Hoppas du får krya på dig nu. Skönt att fönstren blev putsade och att ni hjälptes åt du och mannen,
    Pulled pork är verkligen toppengott och lätt att göra. Jodå, shoppingen gick bra, det var kläder till barnbarnen bla, och det tycker jag är roligt att köpa,det finns så mycket fint..
    Sköt om dig nu
    Stor varm kram♥

    SvaraRadera
  12. Härliga julbilder:) prova akupunktur hos en riktig kinesisk läkare...ni kommer aldrig bli sjuka mer jag lovar:)

    Kolla gärna in min nya post..ett vackert juldekorerat hem:)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis