söndag 15 december 2013

Bloggpaus

Denna helgen blev det en ofrivillig bloggpaus....

På torsdagskvällen hämtade jag hem min förkylda make efter han träffat kompisar. Han kände sig väldigt sliten...


På natten väckte Zingo mig 3ggr var akut, han hade ont i magen. När vi kom in vid 6-tiden mötte jag maken som hade feber och blixtrande huvudvärk. Han ringde och sjukanmälde sig. Honom såg jag inte på många timmar. Han sov stenhårt till kl.15 och sen dåsade han resten av dagen... Får hoppas att inte jag får den manliga typen av förkylning ;-)

Jag fixade här hemma. Dammade, dammsög och tog 15 promenader med Zingo. Från 7-23
Han var riktigt risig. Vi började behandla med Prokolin+. Han åt lite, kräktes en del.
På kvällen fixade jag middag, dottern var på krogen. Jag och maken kikade påTv, ja eller han halvlåg & halvsov i soffan... Men han var ju med iaf :-)  Vi kikade på Tack för musiken.
Ett prog som Niklas Strömstedt har. I fredags var Marie Fredriksson gäst. När det var slut tittade vi på förra veckans prog. Då var det Björn Skifs som var där Riktigt bra!
Gick "sista" promenaden med Zingo vid midnatt och sen la vi oss... Men det blev nästan ingen sömn.... Under natten var Zingo ute 9ggr. Riktigt risig... Jag tog 5 av de 9 promenadera, dottern 3 & maken offrade sig på en....Är man sjuk så är man.

Lördag och Zingo fortsätter att må dåligt. Han kräks en del, vägrar äta men sover en hel del och behöver inte ut så ofta... Jag kör dottern till jobbet vid 13 och ska sen ner och slåss med all julklappshandare :-(
Apoteksbesök, julklappsinköp, mat inköp mm
Var borta i knappt 2h & var helt slut!!!
Maken hjälpte till att bära/packa upp. Blev vila sen... Zingo kräks flera ggr men vi tycker det verkar som magen lugnat sig litet...

Vi fixade middag. Det blir kycklig enchiladas, köttfrs enchiladas och en sallad. Ingen av oss orkade med ngt avancerat. Gott blev det iaf... jättegott :-)

Fick för mig att göra knäck. När jag blandat allt och körde skålen i micron upptäckte jag att mandeln nästan var slut... jag kör klart smeten och sen delar jag den på 2. I den ena häller jag i mandel. Det blir perfekt jättegod. I Den andra häller jag i mosade MM,s kulor. Jag tror att jag kommer få knäck med 2 olika smaker. Men den smeten där jag häller i MM,s de blir inte knäck utan mjuk smulig FUDGE. Jag förstår inte hur det gick till.... men goda var dem så vi funderar på att göra fler :-)

Kvällen tillbringas i soffhöran. Vi hade en trevlig kväll och maken var ngt piggare :-)
Tog sista svängen med Zungo strax innan midnatt. Sen slocknade vi omgående. Jag har sovit helt klubbad från midnatt till 07.30. Då hörde jag att maken tog ut Zingo... Somnade om och vaknade först kl.11 DET VAR PRECIS VAD JAG BEHÖVDE :-)

Idag har vi tvättat en hel del. Maken har bytt bänkskivor i köket. Nu har vi snygga ekskivor :-)

Vi har plockat fram alla de tomtar som vi vill ha framme. Pyntat lite och lagt på ngr juldukar. Vi har tvättat våra vardagsrusmattor med skrubbsvamp & Putsat kristallampan.
Ikväll zappade vi lite mellan "Så sk det låta" & Helenius hörna. Helenius vann över Moraeus. Jag tycker personligen att det krävs en glad och rolig programledare till "så sa det låta" Men smaken är som baken....
Kvällen avslutades med Kodamn Lisa! Riktigt bra!
Jag har tvättat av Zingo i badkaret, han luktade så illa... Nu får vi hoppas att han vaknar och mår bra imorgon & att jag slipper månskenspromenader denna natten.... ❤


Hoppas Ni har haft en friskare och mysigare helg än jag :-)
Bloggpromenad får det bli imorgon....



Sov Gott! ❤


8 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det går åt rätt håll för Zingo nu.

    Visst var Kodnamn: Lisa bra. Får nog säga att jag tyckte det var den bästa Johan Falk-filmen. Så spännande.
    Jag kollade Solsidan igår och slog inte över till Så ska det låta förrän halv nio. Jag saknar Peter Settman som programledare. Tyckte han gjorde det väldigt bra. Men jag får väl ge Kalle några chanser.

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Håller tummar för Ziongo...
    Jaaaa Kodnamn LIsa är såå bra & fatta att den är sann - otroligt!!

    /Kram

    SvaraRadera
  3. Min helg har också varit lite pyton….
    Jag håller alla tummar hårt hårt för att Zingo piggar på sig!

    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Stackars Zingo - inte lätt att ha ont i magen och inte kunna säga något om det heller. Men du får väl i honom vätska? Jag tog vanlig buljong-tärning till mina för att dom skulle få i sig vätska med salt - ibland gick det och ibland inte när dom var risiga i kistan. Och det är stunder som dessa man önskade att dom kunde gå på låda som katt - hoppas det blir bra nu. Och att du klarar dig från manliga förkylningen. Må gott

    SvaraRadera
  5. Vilken jobbig helg. Hoppas Zingo mår bättre nu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. jo, här har vi inte varit sjuka, stackars Zingo <3 och även din man då :)
    Sv: jag borstar tänderna på Nemo och Sluggo varje dag
    kramar

    SvaraRadera
  7. Oj två sjuka killar i familjen - de lät tufft,hihi skämt o sidor. Hoppas nu båda är bra och på benen igen. Stackas Zingo, inte lätt de där när man är människa än värre när man är hund o inte kan öppna dörren själv. Hua.
    Dina bakverk så goda ut, men jag försöker undvika sånt, jag får sånna fruktansvärda magsmärtor...bläää. Kodnamn Lisa, slog jag bort, de var för spännande för mig :) jag kollade äkta människor i stället. Lite lugnare :)
    Jag tycker Så ska de låta var helt okey, han är snart redigt varm i kläderna. De e bara den där vanan, alltså man vänjer sig vid programledare, gillar dom o så blir de lite konstigt när de byts ut. Det var väldigt bra medverkande igår, inga sura miner där inte.

    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Oj,oj, vilken sjukstuga ni haft, jobbigt för lille Zingo. Han kanske har fått i sig nånting ute, du får ha kollen på honom så det inte är nånting som satt sig fast i tarmen. Dietfoder kan vara bra att ge så magen får stabilisera sig...
    Kram och sköt om er**

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis