torsdag 26 december 2013

GOD FORTSÄTTNING! ❤


Hej alla bloggläsare, ja ni som fortfarande finns kvar efter att jag inte hunnit med att vare sig läsa/kommentera blogginlägg eller skriva egna blogginlägg...
LIVET har tagit över bloggmickis ;-)

Jag har haft en riktigt fin julhelg :-)
På uppesittarkvällen kom mina föräldrar hit. Dottern hade ngr paket till dem & hon fick ngr små paket av mormor och morfar. Vi har gjort på detta sätt sedan barnen var små & ngn liten julklapp har alltid delats ut till barnen & från barnen till mormor/morfar. Jag & maken fick oxå en julklapp, en hemlig "resa" med övernattning, show & mat i februari.. Spännande :-D
En mysig kväll fick vi tsm, lyckligast av alla var Zingo som fick paket & fick mysa med mormor & morfar :-)

På julaftonsmorgon efter att jag kört dottern till jobbet & ätit frukost fixade jag & maken till oss för att äta jullunch hos svärmor&svärfar. Vi var 17personer som blev bjudna på mycket godsaker. Bäst på svärmors julbord är hennes goda Janson & de hemgjorda köttbullar & hennes rödbetssallad. Jag valde det godaste ;-)
Efter att ha hjälpt till att duka av & fylla diskmaskinen åkte vi via Coop, enligt tradition.. :-P

Fina dottern 
Vid 14.30 hämtades dottern hem & vi kikade på Kalle Anka & fixade oss för traditionellt julbord hos mina föräldrar.
Härligt att ha sonen hemma 
mamma & maken

Jag har inga syskon så det blir vi 6 & Zingo som träffas.Efter god mat, där julkorven är favorit för mig så hade vi julklapps utdelning. Båda ungdomarna var riktigt nöjda med sina julklappar i år.


pappa fick skumbananer med chokladfyllning jippy!

mina paket
Jag hade varit väldigt snäll i år & fick en snygg klocka av sonen & hans flickvän,
samt en Mulberry plånbok (från Turkiet), när dottern såg den utbrast hon "vad ska du med den till, det är bättre jag tar den" hon var lite avis ;-)

Av dottern fick jag ett jättefint trevåningsfat som jag önskat mig
& världens bästa skylt :-D

Det tog nästan 20-år men nu har dottern förstått.... :-D

På juldagen sov vi ända till klockan 10. Sen blev det en snabb frukost & sedan satte vi igång med att göra tre olika efterrätter. Hade köpt små plastglas & i dem gjorde vi chokladpudding, vanilj/clementinpannacotta & risa´la malta. Garnerade med strössel med vita snöflingor, gröna granar & rosa hjärtan samt clementinklyftor på ris a´la maltan. Sen lagade vi en stor gryta med Petras Kycklingpasta. Efter matlagning var det dags att fixa sig & åka till svärmor & svärfar med all mat & dryck. I år var det min & makens tur att hålla i juldagen. Att bjuda på middag & efterrätt & ta hand om all disk mm. Svärmor gör alltid en jättegryta med pannbiff till ungdomarna som älskar hennes pannbiff.
Det är JÄTTEKUL att träffas allihopa, igår var vi 20-personer & en hund :-D, Kommer alla blir vi 25st + barnbarnens flick/pojkvänner :-) MEN det är väääääldigt jobbigt... Gårdagen startade 10.30 för mig & jag & maken landade hemma i soffan vid 20-tiden & kunde för första gången på hela dagen slappna av... Det brusade i hela kroppen på mig... Har sovit bra inatt, men idag har det varit en VÄLDIGT lugn dag för mig... Har gått full dos med värktabletter & jag har vilat.. Både jag & Zingo har varit lika trötta... Maken däremot har varit på golfbanan med svågern *golftokar*. :-D


Dottern jobbar kväll, hon ringde förut... uppgiven & ledsen.. Var en riktig struldag på jobbet.. Men det är bara att bita ihop... Blir dock minst en timmes övertid idag förstod jag... :-(

Nu blir det Patrik Sjöberg på tv & sedan blir det sällskapsresan :-)

Ha en fin kväll!

12 kommentarer:

  1. låter som en perfekt jul <3 God fortsättning vännen!!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som eran julhelg har varit toppenfin. Här också,men man blir trött,
    Kram och godnatt**

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra JUl & så fina saker/foto <3
    Nu önskar jag ett gott slut på detta året & gott nytt år 2014/Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar jul ni har haft! Klart att bloggen försvinner neråt i prioritering då :-)

    Kram och God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. vilken härlig jul du/ni haft
    god fortsättning
    kramen

    SvaraRadera
  6. Så klart vi finns kvar. Jag är ju som dig att jag låter livet gå före bloggen därav inte så många inlägg men läser hos en del av er gör jag alltid. Ser ut som ni haft ett fint firande precis som det ska med nära och kära
    Önskar en God fortsättning
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint och massor av härligt!
    Den skylten gav jag min son också…nu när han snart blir far :)

    God fortsättning!

    Kraaam

    SvaraRadera
  8. God fortsättning - jasså du har oxå varit ute i livet "utanför bloggen" ;) Ja nu är julen över, vi var själva julafton för i år var de inte vår barnjul men på kvällen ramlade första gänget in även om vi bor nära varandra nu mera så sover de gärna över. Alla barn, deras respektive, barnbarn en svärdotters moster och min mamma så vi var 14 vuxna o 4 barn :) Så de var full rulle o många klappar, god mat o kul umgänge.
    Nu går vi mot nyår så jag säger väl
    Gott slut och Gott Nytt År. Kramiz

    SvaraRadera
  9. God fortsättning till dig också!!
    Lika dåligt med bloggandet och kommenterandet här :)

    Låter som du haft en riktigt bra julhelg och jag hoppas fortsättningen blir lika bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Ojoj...du har haft fullt upp i jul minsann:-) Låter mysigt i alla fall! Härligt med alla träffar och familjesammankomster!

    Önskar dig en god fortsättning och att du nu får den vila som du så väl förtjänar innan nyårsfirandet tar vid!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  11. Vilken mysig jul ni hade. Ser ut som att ni trivdes allihopa :)
    God fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag jobbar på med "ikappläsandet"
    Kul att få läsa om din jul. Om även lite långt efter julafton... =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis