måndag 23 december 2013

GOD JUL! ❤

Hej på er alla läsare :-)
Livet ni vet IRL har tagit över min tid just nu, bloggen & era bloggar har fått stå tillbaka lite...Det är bråda dagar innan jul.... Men jag kommer tillbaka :-)

Dottern har under en längre tid klagat för att det gör ont att få visdomständer. Sista veckan har hon haft väldigt ont i käken & de sista dagarna känt sig febrig. Vi upptäckte att hon är svullen i ansiktet på den sidan tanden växer ut. Att hon har en inflammation i käken. Vi fick en tid hos tandläkaren i fredags och han bekräftade detta & skrev ut antibiotika till dottern. Får hoppas det ger med sig nu :-)
I lördags kom sonen hit på eftermiddagen & med sig hade han sin & flickvännens katt Memphis. Zingo och Memphis har aldrig träffats tidigare så det var lite pirrigt.
Från början var Zingo väldigt nyfiken men katten tog det med ro & låg kvar i sin transport väska. Efter en liten stund vågade Memphis sig fram & utforskade lite... En hund har han aldrig träffat tidigare & han är skeptisk mot Zingo. Zingo som är för snäll för sitt eget bästa tittar på katten & viftar lite på svansen som om han säger... hej hej jag är snäll & katten fräser tillbaka.. Det har fungerat bra att ha dem ihop för de undviker varandra. Vi åt middag ihop med dottern & sonen. Det blev Pulled Pork. Vid 20- tiden åkte sonen & hämtade flickvännen på tåget. Hon fick sig lte mat & sedan pratade vi & kollade på tv.


Igår körde jag dottern till jobbet. Sen kröp jag ner i sängen igen & sov ytterligare ngr timmar. Skönt! På dagen klädde vi granen jag & maken medan dottern jobbade & sonen flickvännen var & hälsade på en av sonens kompisar.

Vi hämtade dottern lite tidigare från jobbet. Jag & dottern åkte till vårt köpcenter. Jag köpte en julklapp & dottern köpte grejer till julklappsleken. När vi kom hem stod maken och griljerade skinkan & hade påbörjat maten. Han hade sällskap av sonen & flickvännen. På kvällen gav vi julklappar till sonens flickvän. Hon ska inte vara med på jul, ska fira med sina föräldrar & syskon så vi passade på att önska henne en god jul igår. Hade köpt ett vinställ & nagelgrejer till henne från oss & mina föräldrar. Hon blev riktigt glad :-)

Nu ska jag strax ta Zingo en promenad & fixa mig inför dagens göromål. Vi, jag & maken ska handla mat, köpa ngr grejer till julklappsleken. Samt göra ngr fler ärenden :-)
Sonen, flickvännen & katten åker hem till Gbg idag. Så kommer sonen tillbaka på julafton & stannar till efter juldagsfirandet hos mina svärföräldrar.

Ha en riktigt fin JULHELG!
GOD JUL!!

7 kommentarer:

  1. Så sött & vackert <3
    En riktigt God Jul önskar jag dig & de dina/Kram

    SvaraRadera
  2. God Jul till er!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj...hoppas antibiotikan tar inflammationen.

    Men jösses så söt katten är...mitt hjärta smälter :-)
    Simba och sonens hund Baileys går inte så bra ihop så tyvärr så får Simba hålla till inne i sovrummet när de är på besök.

    Ha nu en riktigt God Jul och ta hand om varandra.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Så bra det gick med katten.
    Önskar dig nu en GOD JUL
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Om djuren undviker närkontakt brukar det fungera. Jag sköter barnbarnens kaniner och det går bra med katterna. Lite nyfikna men det är allt. Lättad över det. Din dotters frisyr var jättevacker. Skönt att det ordnade sig med slingorna. Fina bilder på granen med. Ha en riktigt fin fortsättning på julhelgen! Julkram Gunilla

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis