onsdag 18 december 2013

Inte helt hundra...

Zingo är bättre, men han är fortfarande inte helt 100....

Dottern kom in & väckte mig halv sju när hon skulle gå till jobbet & sa att Zingo satt vid dörren & ville ut. Då hade han varit ute en sväng med maken strax innan 6. Vi gick ut & jag förstod att det pinade honom i magen. När vi kom in igen gick han & lade sig & sov så lugnt & skönt :-)
Efter lunchpromenaden när vi kom in drack han ganska mycket vatten som vände och kom upp igen... Nu har han dock ätit mat och det verkar han få behålla :-)
Men det tar nog ngr dagar innan magen är helt återställd. Vi fortsätter behandla med Prokolin+ 

Imorgon har jag planerat att försöka handla klart julklapparna.. Vi får se om jag blir klar... Vet i princip vad jag ska ha.... Pappa har lovat att ha Zingo hos sig. Det är en stor hjälp, för jag vill inte lämna honom helt ensam speciellt länge nu när magen inte är helt bra..& det kan säkert ta en del tid i affärerna nu innan jul.... Ni vet att jag är hönsmamma ;-) & nu är jag även hönsmatte ;-)
En gran skulle vi oxå behöva inhandla. Kanske kan bli imorgon eftermiddag. På fredag ska maken på julbord igen & på lördag em/kväll kommer sonen, sambon & katten Memphis hit. Det ska testas om Memphis & Zingo möjligen kan komma överens, det skulle underlätta för dem när de vill ha kattvakt :-)

Söta Memphis

I eftermiddag ska jag köra dottern så hon får lämna tillbaka skoldatorn. Allt viktigt är sparat på ett minneskort. Blir förmodligen ett datainköp nästa vecka :-)

Nu ska jag göra en rusch här hemma :-)

Ha en fin dag!



5 kommentarer:

  1. Naw...Lille Zingo - hoppas det blir helt bra & såå söt liten Memphis <3
    /Nospussar & Kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Full sula HIHI. Jasså lilla Zingo inte riktigt ok ännu. Ja vem vet hund och katt gå riktigt bra. Våran Zorro funkade jättebra med hundar. Bara inte hunden skäller och jagar katten så verkar det funka. Beror nog på också hur tuff katten är. Zorro bara satt och tittade uttråkat på en skällande hund. Tillslut slutade ju hunden skälla...fine. Ha de gott Maria

    SvaraRadera
  3. Nästan en vecka med taskiga mage.... låter inte bra.
    Har du varit i kontakt med veterinär?
    De blir ganska snabbt uttorkade.

    Hoppas att det ordnar sig snabbt och han kvickar på sig.

    kram

    SvaraRadera
  4. Stackars Zingo. Hoppas han mår bättre snart.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Har ju sett på instagram att det gick bra med dom. Kul!
    Jag älskar katter. Vill gärna ha hund också nångång när tiden finns men katter har en speciell plats i mitt hjärta.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis