tisdag 17 december 2013

Nu går det åt rätt håll


Nu har det vänt... Zingo börjar må bättre.... Igår eftermiddag tänkte jag att jag måste få i honom ngt att äta.. Det är över ett dygn sedan han åt... Ris ratar han, fisk oxå, köttfärs är han tveksam till. Jag läste lite på nätet & kom sedan på äggröra.. Lätt att äta, lätt att svälja & lätt för magen att jobba med. Jag gjorde en äggröra på 3ägg. Tog med mig 1/3 på ett fat & satte mig bredvid Zingo i sängen. Han ville inte smaka... jag tog då lite äggröra i handen & handmatade honom. Då kunde han väl tänka sig att smaka lite :-) När han ätit upp det som var på fatet gav jag honom vatten. Jag reste mig & gick ut i köket. Då kom han efter & gick till sin matskål & tittade... Han var hungrig... Gav honom lite mer äggröra & lite hundmat & han åt. Han fick behålla maten & en stund senare när vi promenerade så gick han för första gången med högburet huvud & svansen högt sedan i torsdags :-)
Några timmar senare fick han lite mer mat & strax efter det kom maken från jobbet. Zingo blev glad, sprang & hälsade & rusade iväg & hämtade favvoleksaken bollen :-)
Då blir man glad & varm i hjärtat :-) Tänk vad lite äggröra kan göra :-D


Han är lite extra trött än, men det är JAG oxå efter denna helgen....  Efter sista promenaden duschade maken Zingo & schamponerade honom. Det var nödvändigt då han luktade gammal jäst.... Nu luktar han riktigt gott faktiskt :-)
Natten har varit lugn. Vi har sovit!

Idag måste jag ner till Coop en sväng. Det behövs lite färskvaror :-)
Så blir det till att greja lite här hemma. Dottern är ledig. Ska tömma sin skoldator, hon har haft kvar den för egentligen skulle hon tentat av spanskan. Men pga arbete så har hon inte hunnit med detta & nu valt att stå över. Då innebär det att skoldatan ska lämnas tillbaka. Hon har haft Mac boken i 3½år så det finns en del saker att spara. Tror att hon inom kort kommer investera i en ny data :-)

Ni har ju läst att vi haft lite strul med vårt vatten nu när man kopplar in fjärrvärme. Allt skulle vara klart i onsdags förra veckan. Dock har jag hört dem greja varje dag. Igår på förmiddagen när jag stod med schampo i hela håret & det var dags att skölja ur så stängdes varmvattnet helt sonika AV. Det blev ISANDE kallt. Kändes som huvudet skulle spricka.. så djäkla kallt... Sköljde så gott jag kunde & satte i balsam & gick ut i köket satte på vatten i en gryta. Lät det bli ljummet. Sköljde ur balsamen så mycket jag klarade i det iskalla & sen doppade jag håret i grytan & hällde ut grytvattnet över huvudet. När det var klart & jag fick snott en handuk om håret huttrandes så sattes varmvattnet PÅ!!!! Någon måste ha skämtat med mig.... hahaha letade efter dolda kameran :-P



Dags att ta tag i dagen.. denna gråa dag...
Ha en fin tisdag!

12 kommentarer:

  1. SÅ skönt att fine Zingo är bra i massen igen <3
    jodu, en gång när jag skulle duscha, inte bara tvätta håret alltså, jag stod där i duschen, jag tyckte att vattnet var lite för ljummet men jag tänkte att det blir väl varmare sedan, jag tvålade in hela mig och schamponerade håret, under tiden hade allt varmvattnet tagit slut, så....... ja, du kan tänka dig vilken KALL dusch det blev
    Sv: jo, vi köpte den vita granen förra året. då hade vi bara rött pynt i den, nu i år det här och nästa jul tänker jag mig enbart blått :) jo, jag gillar min vita gran
    kramar

    SvaraRadera
  2. Så skönt att höra att söte Zingo mår bättre ...
    Ha en underbar dag/Nospussar & Kramar Annmi

    SvaraRadera
  3. Underbar bild på slutet! :-D

    Kram och en fin dag till dig! <3

    SvaraRadera
  4. Skönt att han piggar på sig, Zingo!

    Haha! Ursäkta att jag skrattar, men det var allt lite snopet med varmvattnet ;-)

    SvaraRadera
  5. Hej vännen. Oj oj lilla Zingo dålig. Usch vet hur det känns med sjukt djur....helt förfärligt. Hoppas det snart blir bättre. Djuren torkar ju ut så fort. Stackars liten. Och maken också sjuk....ja honom är det också synd om så klart. Hoppas nu att allt löser sig. Ha det bäst från Maria

    SvaraRadera
  6. Trevlig julhund ni har. Passar på att önska god jul redan nu............blir på resande fot/tass

    SvaraRadera
  7. Så skönt att lille Zingogubben är bättre igen. Hoppas det fortsätter så nu.
    Kramar***

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att Zingo är bra igen. Så ledsamt när de små fyrbenta är dåliga.
    Ujsö vad, fick du duscha kallt igen. Så spökigt, hoppas de är klara snart så du slipper frysa om huvudet.
    Kramiz o go onsdag

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att Zingo mår bättre igen :)
    Iiiiiihhh...inte skönt när vattnet helt plötsligt blir iskallt.
    Det var jag med om för några år sedan. Det var nyårsafton en utav de där vintrarna som var sådär kall med mycket snö och jag stod i duschen med intvålad kropp och schampo i håret. Helt plötsligt försvann varmvattnet och det blev iskallt. Jag hade inget annat val än att duscha av mig snabbt som sjutton i det iskalla vattnet....brrrr.
    Det hände fler gånger den vintern och det var nog nån vajsing med rören och kylan ute.
    Men man vaknar ju till liv iaf ;-)

    Kramis

    SvaraRadera
  10. Åhhh så härligt med en piggare Zingo!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Hoppas ni får behålla både värme och varmvatten nu så det inte strular med en massa inkörningsproblem så här i juletider. Vilket jobb att få håret tvättat men vad gör man när man står där full med tvål och schampo och skönt att Zingo verkar krya på sig - en liten magbacill kan ju drabba vem som helst - även jyckar. Ibland kan jag tycka det är underligt att dom inte blir mer drabbade av allt dom stoppar nosen i när dom är ute och går. Jag märker att vovven hemma - han tycker om att rulla sig - han har hittat en fläck på ett ställe som är spännande och idag la han sig för att rulla sig på smutsig asfalt. Tur han är korthårig. Må gott

    SvaraRadera
  12. Känns jättekonstigt att kommentera efter så här lång tid. Men jag har precis påbörjat min ikappläsningsperiod så det blir så. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis