onsdag 11 december 2013

Onsdag

Onsdag idag :-)

Igår efter på förmiddagswalken fick vi sällskap av Ella en bordecollie/bernersennen och hennes matte. Dessa två går väldigt bra ihop och tycker mycket om varandraa. Blev en kul promenad. :-)
På eftermiddagen åkte jag och dottern till vårt köpcenter och hon köpte ngr julklappar. Köpte lite mat till mina föräldrar att starta med. Maken hämtade dem på Landvetter igår efter 4v semester :-)
Väl hemma tog jag Zingo en sväng i slasket. Dottern började med maten. Igår fick vi enchiladas med tacoköttfärs och  en röra med cremfraich, grädde, majs, sweetchilisås, rödlök, jalapenõs, vitlök och ost. Hon hittade på recepet själv och det blev riktigt gott, hade en sallad till :-)  Vi gjorde extra mycket mat så dottern & (jag) fick bjuda mormor &  morfar/min pappa på födelsedagsmiddag igår när de kom hem. De åt oxå med god aptit


Zingo hade ingen aning om att mina föräldrar skulle komma hit och vi sa inget. Maken kom hem öppnade dörren och Zingo gick dit glad. Sen såg han att inte husse var ensam "mormor&morfar" var med.. han vred hela kroppen ut och in när han viftade på svansen. Han blev som chockad & överlyckig . Svansen viftade oavbrutet under den timmen de var här :-)


Nu ör det strax dags för en Zingowalk. Det är gråväder, blött, smutsigt, nästan all snö är borta och vi har inget vatten förrän efter 16. Idag tror jag det är sista dan med installationen av fjärrvärmen. Det kommer att bli en smutsig hund i hemmet idag...

Hoppas ni har en härlig onsdag!

9 kommentarer:

  1. Så härligt det låter att Zingo är så glad i mormor/morfar!! Kan se honom framför mig:)
    Ja nu blir hundarna smutsiga...usch ...det var bättre med snön..nu är det klet igen här med.
    Ha det så gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Hihi Söte Zingo <3
    /Nospussar & Kramar

    SvaraRadera
  3. Hihi jag försöker se Zingo framför mig när han vred hela kroppen ut o in - vilket underbara och ärlig glädje de visar hundarna, de är verkligen fulla av kärlek.
    Men vad fort 4 veckor gick - tyckte de åkte nyligen. I detta slake väder vore de gott med en solstol, en stor sol, havet, en god drink o tårna i vattnet :)

    Gissa om jag är stolt o glad varje gång jag säger. Julklappar, dom var jag färdig med redan i november...:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. det är härligt att se när hundar blir sådär glada :) tänk, de visar sin glädje mer än vad vi människor gör
    vad skönt att det arbetet blir klart nu
    kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig överraskning för Zingo -)

    SvaraRadera
  6. Härligt att Zingo blir så glad.
    Ha en bra onsdagkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. vilken härlig överraskning för Zingo, middagen låter super smarrig. Kram Kram

    SvaraRadera
  8. Kan tänka mig att några minusgrader är bättre när man har hund:-) Sådant som vi hundlösa inte tänker på!

    Låter gott med enchiladas…länge sedan jag åt det:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Ja, fy för blask och tö.... Sand , sand , sand och en hund som luktar SAND. Hihihihi.... vi snackar "icke bra hundväder" Kram Jaja♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis