torsdag 19 december 2013

shopping

Idag står det shopping på schemat :-)
Julklappsinköp minsann....

Zingo mår ok. Men efter den jobbig maginfektionen så tar det ngr dagar innan man är helt återställd. Igår på dagen var det inga problem med honom mer än att han kräktes efter lunchpromenaden, men det var för att magen var tom. När han ätit var allt bra igen. Försöker ge den kräsne mat 3ggr per dag nu. Lite mindre portioner & med lite snäll god mat i som ex. äggröra, kokt kyckling. Han är pigg & glad & vill gärna promenera, är hungrig & dricker bra. Jag ser inget oroväckande över detta nu :-)

Igår lämnade dottern in skoldatan & nu känner hon sig "halv"... Vår surfplatta har hon "snott", men jag tror nog det blir en ny data strax, kanske finns det ngn bra på mellandagsrean :-)

Hjälpte dottern färga håret i morse, hon är fortfarande missnöjd över de slingorna hon gjorde hos frisören för ca 4v sedan. Utväxten var stor redan efter första slingdragningen & trots att man gjorde om slingorna en gång till så blev det jättemörkt i botten. Man kan ju inte med att klaga flera ggr....  Nu ville dottern fixa håret innan jul, känna att det ser fräscht ut :-)  Vi köpte ljus askblond. Har använt det nyansen förut men inte det märket. Vi har färgat hennes meterlånga hår många många ggr med ett ok resultat så vi bestämde oss för att fixa detta själva :-) Redan strax efter 8 imorse satte vi i färgen.... MEN resultatet det blev KATASTROF!!!! Hon blev inte alls blond som på paketet eller som hon blivit tidigare när vi färgat, nä nu blev hon cendre/grå. Hon blev så otroligt ledsen & besviken... Men jag fick henne att torka tårarna & agera & hon ringde till Bellbox en hårsalong & fick en tid 10.30 & har suttit i frisörstolen i 1-1½h medans jag shoppade & de lyckades rädda håret. Det blev jättebra :-) Visst blev hon fattig... men det fick det vara värt & nästa gång det ska färgas så blir det inte hos den frisören som drog slingorna.. utan på Bellbox :-)
Dotters hår på balen, färgat av mig :-)


Jag har fått köpt julklappar. Är dock inte helt klar än, men en bra bit påväg :-)

Nu har jag ätit en macka & ska strax hämta hem Zingo från mormor & morfar :-)

Ha en fin dag!

14 kommentarer:

  1. Det är viktigt det där med håret. Jag är själv görpetig :-) Skönt att du fått köpt lite julklappar. Jag skall handla det sista till helgen tänkte jag. Hoppas du har en fin torsdag, regnar det hos er med? Kramisar! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. Skönt att söte Zingo mår Ok - hoppas han blir helt bra!
    Waooo...S¨å vackert hår din dotter hade <3

    Mysigt med Julklappsinköp,hoppas du finner det du söker/Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh det är så Hemskt med misslyckat hår!
    Jag är inte helt nöjd med min blondfärg…funderar på ljusbrunt. Ska jag våga nu på jullovet??
    Skönt att Zingo blir bättre och bättre!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Skönt att Zingo mår bättre nu!
    Här är vi i full gång med städandet o julklapparna ;) Bara snön fattas!
    Ha en härlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att det löste sig med hårfärgen!!! Hemskt när man inte är nöjd med håret ju!!

    I dag är det min tur att ge mig ut på julklappsjakt bland alla andra. Suck…vill inte riktigt:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Har hon gått tillbaka och klagat då?
    Det ska man göra om man inte blir nöjd.
    Jag är klar med mina julklappar...tror jag ;)
    God Jul och Gott Nytt År!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. CamillaHon klagade en gång och gjorde om det , blev bättre men inte bra,...
      Sen kunde hon inte med att klaga igen och ville inte gå dit igen...

      Radera
  7. så skönt att lilla vovven piggat på sig igen. ha en skön fjärde advent. Kram Åse

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du fick alla julklappar köpta, här börjar saker om ting bli klart. eller ja, bara det sista med maten men det blir imorrn. Önskar dig en riktigt god jul. Kram

    SvaraRadera
  9. Jag hade nog inte heller gått tebax om jag inte blev nöjd, har man klagat en gång och de inte klarade av att fixa det så vill man ju inte låta den frisören greja men håret en gång till…

    Skönt att lillkillen är på bena igen, det är inte roligt när de är sjuka :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vill bara titta in och önska dig en riktigt god jul
    kram

    SvaraRadera
  11. God Jul och Gott Nytt År kära Mickis.
    Kramiz från Herr Nilssons Fru

    SvaraRadera
  12. GOD JUL önskar jag dig kram

    SvaraRadera
  13. Så vacker frisyr!! :)

    Önskar en riktigt God och Fröjdefull Jul ♥

    Julkram från Lollo

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis