torsdag 12 december 2013

solsken

Idag har vi haft solsken men ett otroligt smutsigt väglag... Inatt väckte Zingo mig ur djupsömnen 02.42
Han pep och behövde ut. Det är väldigt sällan han väcker oss på natten så det var riktigt akut. På med kläder och ut på en snabbwalk där han fick lätta på det magonda ngr ggr. Han var riktigt dålig i magen...
Tog en stund innan jag somnade om, men efter mittinatten walken har Zingo sovit gott.
Blev lite för få timmars sömn för mig då jag lovat att köra och följa med mamma till läkaren idag på förmiddagen. Blev ett bra läkarbesök, Som ger ringar på vattnet :-)
Zingo stannade kvar hos "morfar" och de tog en långpromenad
Efter besöket åkte vi till apoteket och sedan en snabb sväng in i mataffären. Vi köpte lunch: Grillad kyckling, potatissallad och sallad som vi åt tsm med pappa hemma hos dem.

När jag och Zingo parkerade en bit ifrån vårt hus, vi hade inga möjligheter att stå i garaget för fjärrvärmearbetarna hade okuperat hela uppfarten... så upptäckte jag att jag glömt kopplet hos mina föräldrar. På vägen där jag parkerade är det ganska trafikerat. Jag skulle inte låta Zingo gå lös där i vanliga fall, men idag hade jag inget val och jag blev riktigt stolt över Zingo som lyssnade och gick perfekt vid min sida. Pappa var snäll och kom upp med kopplet. Han hade ett ärende till affären och tog vägen förbi :-)


Nu har jag kört maken till Folketshus. En av hans gamla jobbarkompisar har bjudit med honom på Sven Zetterberg som tydligen spelar blues. Maken och den gamla jobbarkompisen har varit på detta 2 ggr tidigare och tycker det är lite småtrevligt. Kul för dem att träffas, nu när de inte är kollegor längre...


Här blir det en lugn kväll. Dottern är helt slut efter dagens stentuffa jobbpass. Får bli lite tv. Men först dagens sista Zingowalk.

Hoppas ni har en fin kväll!

11 kommentarer:

  1. Vad bra att han hann "säga till", duktiga lilla hund! :-)

    Kram och fin kväll och helg till dig!

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Zingo, de e inte lätt de där, hoppas han är helt återställd idag.
    Skönt din mammas läkarbesök gick bra oxå.
    Nu önskar jag dig en fin och bra Luciadag.
    Kramiz ❤

    SvaraRadera
  3. ja det är inte lätt att ha ont i magen - tur att matte förstod för den här matten gjorde det inte för länge sen då den förr förra hunden var orolig och sen fick jag torka och torka och torka halva natten och han skämdes för sin olycka men han kunde ju inte rå för att han fått en magbacill - det blev många snabba turer ut en vecka och då bodde vi i lägenhet också så nu är jag mer uppmärksam på oroliga nattjyckar:D Duktigt av Zingo också att förstå att nu ska jag gå här fint. Jag har koppel extra liggandes i bilen ifall att. Och jag önskar dig en fin luciadag - här är det så dimmigt och grått idag så man blir grå själv. Må gott

    SvaraRadera
  4. Vad duktig han är =) - Hoppas du får en super bra Lucia dag och Fredag. =) kram

    SvaraRadera
  5. Så sööt bild där på Zingo!!

    Kikar in för att önska en fin helg och en fin Luciadag♥

    Ta hand om dig vännen♥

    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Sötaste lille Zingo <3
    Hoppas allt är bra/Luciakramar

    SvaraRadera
  7. Stackars Zingo som är kass i magen :-(
    Men vad duktig han var som gick så fint bredvid dig utan koppel.

    Hoppas maken hade en trevlig kväll igår. Roligt att han fortfarande har kontakt och träffar sin fd kollega och de hittar på saker.

    Ha en fin fredag och Lucia :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Inte lätt för vovvar som blir dåliga i magen på natten. Ofta brukar vi kvinnor ha en inneboende känsla och vakna snabbt när det gäller barn och hundar**
    Skönt att Zingo lyssnade på dig och gick fint. Det skulle inte Bamse ha gjort,han är för full i bus och nyfikenhet..**
    Kram o ha en fortsatt fin dag och Lucia♥

    SvaraRadera
  9. Men stackars lilla Zingo - inte kul med magknip! Hoppas han är helt återställd nu.

    Ha en mysig Luciakväll!

    SvaraRadera
  10. Inte lätt när magen säger ifrån...
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Full aktivitet, som vanligt:-)
    Att bli väckt på natten är en sak men att dessutom behöva gå ut!!! Det kräver sin kvinna:-)

    Hoppas du får en lugn och skön tredje advent!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis