tisdag 3 december 2013

utan vatten....

Idag har vi inget vatten under arbetstid. Hos oss byter man till fjärrvärme och då har det inneburit en hel del obekväma saker för oss. Idag är det då vattenlöst... Har laddat upp med hinkar och bunkar och flaskor fyllda med vatten så det ska gå bra :-). Tyvärr är det + grader, blött och grått ute och det betyder smutsig hund... Men man får torka bort den värsta smutsen med en handuk.... :-(



Dottern har åkt på min förkylning och kom hem från jobbet tidigare igår... På förkvällen ringde hon och sjukskrev sig som idag, hon hade egentligen öppningsskiftet idag. Hon var riktigt risig igårkväll. Låg helt utslagen, sov och dåsade och visste knappt var hon var när hon vaknade till, när man pratade med henne. Hoppas hon mår lite bättre idag... Hon har lite panik för att sjukskriva sig för alla arbetsledare är väldigt slitna just nu + att de är en för lite på jobbet redan. En av tjejerna har ca4v kvar på sin arbetsledarutbildning... 

Men som jag och maken sa, man kan inte hjälpa att man blir sjuk. Detta är hennes första riktiga sjukdag sedan hon började jobba i Augusti. Ringer man i god tid som hon gjorde så kan ingen klaga på henne.... 


Min förkylning är lite bättre. Men jag är fortfarande tät, lite hostig och har aningen ont i huvudet. Känner mig dock inte febrig längre och det är huvudsaken :-)

Nu ska jag sätta dit ansiktet så att jag inte skrämmer någon på Zingowalken :-)



Ha en fin tisdag!

14 kommentarer:

  1. Klart hon ska vara hemma om hon mår risigt och jobbet måste ju ha förståelse att hon också jobbar med mat och då ska man inte vara in närheten med sina basilusker. Att vara utan vatten är ett gissel och trots man vet så skruvar man på kranen i ren automatik.
    Min förkylning har gått från halsen till näsan och jag nyser och känner mig risigare men det går väl över detta också. Må gott

    SvaraRadera
  2. Åhh eländes att vara utan vatten, man är i kranen typ hela tiden.Hoppas att du och dottern kryar på er fort,det är verkligen förkylningstider.Fina ljus du hade i staken:)Vi har blivit med hundvalp så mitt bloggande ligger nere just nu...Ha en fortsatt bra dag:)Kram :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att vara utan vatten när man har hund…not..!!!
    Som ni säger, ringer man i tid så är det väl oki att vara sjuk och borta från jobbet. Tycker alla är förkylda just nu…

    Kommer ni vara av med vattnet varje dag framöver ett tag nu då eller..?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch för förkylningar! Krya på er båda.
    vilken himla rolig hundbild...hahah..gud va jag skrattade!
    Sov gott
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  5. Hahaha...du...det där var mig en dyngig hund :)
    Krya på er!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Stackare igen :( man önskar man kunde trolla bort hennes sjukdomar. Klart man får vara hemma när man är sjuk - hemskt vore ju annars. Men nog har arbetsplatser blivit tuffa o folk stressar o är som Duasell kaniner - hemskt. Jag ser på en del av mina kurskompisar, de är uppe i varv hela tiden...pust.

    Hunden på din bild måste vara en Golden :) för precis så där är min OM HON FÅR CHANSEN. Ja utan vatten är vi små, utan el är vi likså :) Men vi ska vara glada att vi har tillgång till vatten som vi har. Vi köpte vatten i höstas till poolen, de gick till 5000:- eller nja vattnet kostade 180:-, resten var transporten hit :(
    Hoppas nu du får vatten i kranen igen o att ni alla blir friska o krya inför stundande julen. Hörde de skulle komma vinter förresten....snö.
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Jag vet hur det känns med att Inte Få bli sjuk!
    Jobbigt utan vatten då märker man hur beroende man är!

    Kraaam

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni har vatten idag. Man behöver väl aldrig vatten så mycket som när det är avstängt.
    Ni sjuklingar får krya på er.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Haha! Bara älskar första bilden! Hoppas Zingo inte lortar ner sig så där mycket :-)

    Hoppas också att dottern har kryat på sig!

    SvaraRadera
  10. det är svårt att vara utan vatten, hoppas att den är tillbaka idag
    jag brukar torka av det värsta med handduk, alltså på vovvarna
    hoppas att dottern känner sig bättre idag
    kramar

    SvaraRadera
  11. Jisses vilken skitig hund, då lär man ha tillgång till vatten,haha....
    Vet man om vattenstoppet i förväg brukar det gå rätt bra ändå... men visst, man är ju van att bara vrida på kran.
    Så tråkigt för dottern att bli sjuk, men det rår man ju inte för. Hoppas hon mår bättre snart.
    Kramar♥

    SvaraRadera
  12. Inte ska hon ha dåligt samvete för att hon är sjuk! Känner igen det där:-) Ungdomarna är väldigt plikttrogna!

    För mig blev det ingen tabataträning igår…är också hängig och förkyld. Verkar va en segdragen historia! Vi får helt enkelt krya på oss:-)

    Ha det gott!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  13. Det verkar som om denna förkylning bara tar om och om igen...
    Hoppas att hon kryar på dig.
    kram

    SvaraRadera
  14. Svårt att vara utan vatten. Man är ofta där och försöker sätta på kranen.
    Det verkar som om förkylningarna nu är riktigt långdragna.

    Kram Agneta

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis