torsdag 5 december 2013

varmvatten

Va man är beroende av vatten & varmvatten....

I Tisdags stängde man av vattnet här under dagen. Det fungerade ok. Jag hade vatten i hinkar och faktum är att när jag varit på toa så glömde jag av mig och spolade, det funkade varje gång :-)
När maken kom hem upptäckte han att vi inte hade ngt varmvatten.. han skippade dusch ;-). Igår på morgonen hade vi heller inte fått vatten och arbetarna grejade i pannrummet så jag gick ner och frågade när de beräknade att vi skulle få varmvatten. Det skulle vi haft som på tisdag em. Men ngt måste blivit fel. TUR att jag pratade med dem.10- min senare hade vi varmvatten i kranen. Så jag passade på att färga håret på morgonen. Vi ska på julbord med makens jobb imorgon och då vill man ju se fräsch ut.... Allt funkade. Håret blev ok. På eftermiddagen när jag spolade i kranen var varmvattnet borta igen... såg att arbetarna var i grannhuset och gick dit. Fick med mig en av killarna tillbaka och han fixade varmvattnet igen i denprovisoriska  vattenberedaren som vi ska ha i en vecka nu. Servicminded var han oxå. Han lämnade sitt telefonnummer och bad mig ringa om det försvann igen...Maken var hemma vid 20-tiden & då funkade allt.  Igår kväll när dottern tvättade håret var det dåligt med varmvatten igen, men idag verkar det fungera... tror jag ;-)

Igår hade vi strålande solsken och under nollan. På den sköna förmiddagspromenaden träffade jag & Zingo Baltazar och has matte. Vi tog följe en bit in i skogen och släppte hundarna. Det var 1.a ggn men det visade sig vara ett perfekt. De hade så himla kul, så det kommer bli fler ggr. Baltazar är en PON och är nog dubbelt så stor som Zingo, men de hade jättekul. Idag mötte vi dem i hällregnet & blåsten... hade hundarna fått bestämma hade det blivit skogslek idag med, men vi skippade det...

Idag är dottern tillbaka på jobbet för ett kvällspass :-)
Vi får hoppas hon orkar med och får en bra arbetsdag.
I eftermiddag ska makens tvillingbror köra mig till bilverkstaden. Ska hämta bilen som blivit lagad och nu är laglig att köra med ett år till. :-)

Igår blev det en dag för eftertänksamhet trots det fina vädret och roliga hundpromenaden...

En vän till mig fick ett mycket ledsamt besked om en nära anhörig.....
På kvällen träffade jag en av mina svägerskor som även hon hade tråkiga nyheter om en av sina nära anhöriga. Detta är ju inget som jag som enskild person drabbas av.... Men människor i min närhet drabbas svårt... Det är ledsamt...

Livet är inte enkelt... Livet är inte rättvist... Men man borde ta vara på dagarna lite bättre, uppskatta de dagarna man får, (det är nog det svåraste iaf när man vissa dagar, som kroniskt sjuk, helst bara vill att dagen ska vara över för att man mår så dåligt/har så ont....) Viktigt är oxå att man visar att man uppskattar & att man bryr sig om varandra.... En dag... kanske i morgon är det försent... ❤

Ha en fin torsdag ❤



7 kommentarer:

  1. Ja visst är det viktigt att visa att man bryr si ta vara på dagarna leva i nuet...Irl - Detta har jag lärt mig som allvarligt kronisk sjuk med smärta mm mm &...Livet går ju inte i repris/Kram pårej goa bloggvän <3

    SvaraRadera
  2. Precis så är det. Man måste ta hand om både sig själv, de runt kring sig och tiden.
    <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  3. Tufft att våga sig på hårfärgning när vattnet verkade lite osäkert... ;-)

    SvaraRadera
  4. Fina ord och texter du har lagt upp.
    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Man är så beroende att att ha vatten i kranen... hur många gånger går man inte och öppnar kranen fast man vet att det inte kommer något.

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis