onsdag 29 januari 2014

arvegods....

Nu har jag sanerat färdigt hoppas jag. Allt är rensat, avtorkat, diskat, mycket har jag slängt och vissa saker har fått tillbringa tid på balkongen så att mjölbaggarna OM det fanns ngr kvar, har gått en säker död tillmötes... För tydligen tål de inte minusgrader :-D
Rent och fräscht blev det och en hel del nya specerier har inhandlats :-) 

I måndags efter att dottern jobbat klart körde vi maken till stan. Han klippte sig och sedan började bowlingen, korpen serien igen. Så han spelade match. Jag & dottern åkte till Elgiganten där hon inhandlade en Iphone 5s, den silvriga. Lyckan var stor & ångesten oxå ganska stor... Det är inga billiga grejer... Men det kan hon ju unna sig nu när hon har ett riktigt jobb, med lön varje månad :-)
Jag har fått ärva dotterns begagnade IPhone 4 & det är jag glad för. Det har tagit en hel del tid att få ordning på allt i telefonerna, men nu funkar t.om mailen :-)
Efter mobil inköp och byte av simkort var vi en sväng på Cassels där dottern köpte ett par nya svarta jeans för 100kr, en topp för 30kr & en riktigt snygg väst för 200kr. Rejäla fynd. 

Igår var jag tvungen att vara hemma då de med fjärrvärmen beh tillgång till våra termostater vid 2 tillfällen under dagen. Jag lämnar inte Zingo ensam sådana dagar, när det ska komma besökare/arbetare... Det är inte rätt vare sig för hunden el arbetaren. Jag är inte helt säker på vad Z skulle göra om det klev in en okänd person här.. Han gör ju aldrig en fluga förnär... Men jag tror han skulle vakta om inte vi är hemma, det borde han göra...

Idag lämnade jag maken till pendelparkeringen 05.30. Åkte hem en sväng, åt frukost & iväg igen. Lämnade bilen på verkstad. Fick en stor lånebil, modell mindre lastbil... typ... Förvånansvärt lättkörd faktiskt.
Om en stund ska jag ta Zingo en promenad, hämta bilen & sedan träffa min kompis J. Ska bli trevligt :-)

Dottern sover sin skönhetssömn. Hon somnade sent igår & idag ska hon tsm med en eller två kollegor till Stenungsund och jobba på restaurangen där. Den restaurangens personal skulle iväg på en personaldag & behövde hjälp så att alla kan följa med. Personalen från dotterns restaurang ställer upp med en förhoppning att kunna få en gentjänst i vår när de ska göra något liknande. Ikväll jobbar hon till efter midnatt.

Dags att sätta fart...

Ha en fin onsdag!

6 kommentarer:

  1. Inte fel mé arvegods :)
    Naw...Så sött foto på Zingo/Nospussar & Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Mjöl-baggar lät inget vidare = //

    Visst är det bra när man får " ärva " barnens saker när dom köper nya = ))

    Ha en mysig dag.
    KRAM Helene.

    SvaraRadera
  3. Tänk vad härligt det var när man hade sitt första heltidsjobb och fortfarande bodde hemma, man hade ju råd med allt möjligt helt plötsligt, det var en sån härlig känsla :-) Inte fy skam att få arvegods heller ju :-)
    Hoppas du har en fin onsdag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att alla otäckingarna har döden dött!

    SvaraRadera
  5. sv: Det blev fläskkarré med potgratäng (lite småfusk... ;-) ), Lallerstedts bea-sås och en sallad till :-)

    SvaraRadera
  6. Usch o fy med mjölbaggar, då är det verkligen läge med storstädning och sanering. Lite nojjig blir man också..*L*.. hoppas allt är väck nu.
    Tack för grattishälsningen, den värmde i snöyran...
    Kramiz♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis