fredag 10 januari 2014

Dagens Tips!

Idag måste jag ta tillfället i akt & tipsa er om något riktigt bra som Ansepanse som driver bloggen Kinaguld tipsade mig om nämligen nätapoteket APOTEA. Ett apotek som är ganska rejält mycket billigare än de vanliga apoteken. Som exempel kan jag ge: Ibuprofen 400mg från Oriofarm 30st. Kostar ca38kr hos ditt lokala apotek. På Apotea betalade jag 19kr. Aco Acnelösning kostar 52kr på vanliga apoteket & 44kr hos Apotea. Ett rör med TREO kostar 49kr på Apoteket & på Apotea 39kr Ja titta in själva på apotea.se
Jag beställde varor igår på eftermiddagen & fick dem idag. Mycket snabb leverans, fraktfritt & bra mycket billigare än på apoteket :-)



Idag har jag plockat här hemma. Jag har torkat av skåpluckor & lådor i köket & bättrat lite med färg på lite slitna fläckar. Ser fräschare ut nu :-)
PÅ lunchpromenaden rustade jag mig med hundgodis (frolic) i fickan & gick till skogs med Zingo. Tänkte passapå när det var lite kyligare & solen sken :-) Luften var klar & hög, solen visade sig, ryggen kändes lite bättre så vi satsade på långpromenad... "Trodde hon ja"... Släppte Zingo & han skuttade iväg. Gjorde nr.2 & sen vände han raskt om för att gå hem... Fanns inget godis i världen som kunde locka med honom... Jag Lockade, tjoade, kastade godis & ropade sök... testade hela min charm, men NEJ han ville gå hem... Så jag fick vända om.. Kopplade honom & gick hem :-)


Nu ska jag strax göra middag. Maken har landat hemma efter en jobbdag i Göteborg. Dottern som jobbat ligger nu & slappar i sängen. Tänkte göra kyckling enchiladas idag & en sallad för det är jag sugen på :-)
Kan bli ett litet glas vin idag oxå om ryggen håller sig så som den är idag... Ja hela min kropp är i olag efter behandlingen, men den där värsta ryggsmärtan KAN ha lättat lite.. Jag kan nästan ta ett djupt andetag...

HA EN RIKTIGT FIN FREDAGSKVÄLL!!

8 kommentarer:

  1. Ja dom är bra, jag har handlat av dem, snabbt o smidigt. Jag har 4 mil till ett apotek så i stället för att beställa till affären som jag också har en bit till så testade jag dom innan jul .- hur bra som helt. Jag fick gå hem med en av mina hundar idag och gå med en i taget, fick för sig att de skulle dra iväg till en annan hund o då blev matte sur, så brukar de aldrig göra , dom är stora o tunga men matte är starkare :)
    Dumheter...blä
    Kramiz o go helg på sig

    SvaraRadera
  2. Jag har inte hört talas om Apotea, visste inte ens att man kan beställa hem såna varor. Det verkar ju vara mycket billigare än att handla på plats i apoteket.
    Zingo kanske var trött ännu efter sitt frissabesök, tog nog på krafterna att bli snygg.
    Gullig bild på honom.
    Vackra tulpaner.
    Ha en fin kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Han verkar väldigt, väldigt klok, Zingo :-)

    Här i Spanien är medicinen betydligt billigare än i Sverige. Trist bara att jag vet det, det betyder ju att jag behöver medicin... ;-)

    SvaraRadera
  4. :) vad bra att du kikade in där och beställde :) jo, jag har gjort det en längre tid redan så... tack själv :)
    Zingo ville helt enkelt hem, så det så :)
    Sv: jo, programmet är bättre utan Morberg :) visst är det så
    kramar och en fin fredagskväll till dig

    SvaraRadera
  5. den sidan har jag inte hört talas om där måste jag kika in.Han är ju bara för söt Zingo. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  6. Har aldrig hört talas om den sidan. Tack för tipset :-)
    Enchiladas är ju bara så gott. har dock aldrig gjort med kyckling, det får jag nog testa nångång. Fast imorgon när jag ska äta det blir det den vanliga med köttfärs.

    Hoppas fredagskvällen varit bra och att det blev ett glas rött.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Har inte hört talas om Apotea ...
    Naw...Så söt han är lille Zingo <3

    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  8. Har sett reklamen för Apotea men aldrig varit inne på deras sida, kanske dax för ett besök.. ;-)

    Visst är de roliga de där fyrbeningarna, ibland ska de vara ute hur länge som helst och ibland hinner de knappt lyfta på benet innan de ska in igen… :-)

    Kyckling enchiladas lät gott...kanske ska äta det till helgen…

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis