söndag 19 januari 2014

Förlåt...

Förlåt att jag inte gjort ngr blogginlägg sista tiden & inte heller surfat runt  så mycket & hälsat på hos er....
Jag har inte mått bra så det har inte blivit ngn ordning med ngt... 

I onsdags fixade maken ordning min julklapp ett magnetarmband. Jag har läst mycket om magneter/magnetarmband & tänkte att detta vill jag prova för mina fibromyalgiproblem. Satte på armbandet på onsdag em.
I torsdags vaknade jag febrig, med huvudvärk & det kändes som magen satt högt uppe i halsen. Magen var sprängfylld, en enorm mättnadskänsla, som efter den största av måltider trots att den borde vara tom... Jag var lite illamående & kunde inte äta alls... På dagen lättade detta lite för att sedan komma tillbaka i full kraft. Det innebar att jag satt upp i soffan sovandes i 2-3h på torsdagseftermiddagen/kvällen, Somnade vid 17-tiden & vaknade efter 20. Det skulle jag ALDRIG göra om jag mådde bra.... Minns att jag tänkte, nu måste jag vakna, men det gick inte.... Maken hämtade dottern på jobbet & jag halvlåg med täcke i soffan & frös. Fick tillslut i mig lite äggröra & en apelsin.
Jag vet inte om jag fått en magbacill eller om magnetarmbandet gjorde detta... Förmodligen en magbacill, men armbandet har jag tagit av... ska testa det igen när jag mår bra :-)

På torsdagen kom oxå tv,n tillbaka efter avbrottet. Alla Comhems kunder i Uddevalla, Lysekil, Trollhättan, Vänersborg & Vargön var drabbade av avbrottet.
På dan var ventilationsgubbarna här & fixade så att fläkten fungerar igen.

På fredagen körde jag maken  till jobbet tidigt & sen lägger jag mig & somnar om. Vaknar vid 10. Känner mig fortfarande febrig & magen är fortfarande inte bra men aningen bättre är det iaf :-)
På eftermiddagen åker jag till Coop & helghandlar innan jag hämtar maken. Väl hemma igen packar vi upp & börjar göra broccolipaj varpå maken upptäcker att jag missat ädelosten så han fick häva sig ner till affären & köpa ost. Broccolipajen blev god. Vi tillbringade kvällen vid tv,n & jag hämtade dottern på jobbet 21.30.

Igår hade vi bestämt att göra Tommy Myllymäkis Texas Chili. Jag har läst inne hos Monachos att hon tillagat detta & blev nyfiken. Det var ganska lätt att göra OM man har gott om tid & OM man har alla ingredienser... Annars får man freestyla lite vilket jag gjorde ;-) Viktigast i rätten torde vara chilin, vitlöken & det rökta paprikapulvret..
Grytan ska koka i minst tre timmar. Vår puttrade nog 3½h

Maten blev riktigt god. Vi åt chilin med tortilliasbröd, sallad, riven ost, rödlök & en kall sås med  lite vitlök, cremefraich, salt & peppar. Gott till detta vore avokado. Detta kommer att göras igen :-)

Jag kände mig lite bättre igår, dock inte bra men fungerande... På dagen tog jag & maken Zingo en riktig långpromenad i det vackra vintervädret. Vi gick bakom sjukhuset på deras skogsstig & där fick Zingo springa lös. Så himla kul! Det var en härlig promenad :-) 


Vi roade oss oxå med tvätt denna lördag. 
Efter maten körde jag dottern till en kompis på hejdå fest. På måndag åker dotterns tre närmaste kompisar, den sk tjejligan på en lång resa....
De ska till Australien, Nya Zeeland, Thailand mm & ska vara borta i 4månader. Dottern hade gärna följt med, kan man ju förstå.. Men vem kan ge upp ett fast jobb som man precis har fått som arbetsledare...? Då vore man ju dum om man gjorde det....Möjligheten att få tillbaka det är nog enormt liten. Men det kommer bli väldigt annorlunda för dottern, dessa tjejer har känt varandra sen de var små & har var varit tighta under hela gymnasietiden... Tur att hon har jobbet, kompisar där & ngr andra kompisar som hon kan vara med... Det kommer säkert gå bra... Men jag vet att hon känner en viss oro för detta...  Får hoppas att dottern har  möjlighet att åka på ngn rolig resa frampå :-)

Igårkväll tittade vi på Stjärnorna på slottet. Sen fanns det inget bra på tv,n tyckte vi så vi valde att se en av Wallanders nyare filmer från 2013 Mordbrännaren. Den var riktigt bra! Vi hämtade filmen gratis från swefilmer.com En bra sida med ett ganska bra utbud på filmer.

Har sovit bra inatt, men sista veckan har jag drömt så otroligt mycket. Det är osammanhängande & det är hela tiden lite stressande...

Idag ser det ut att bli en riktigt fin dag. Minusgrader, snö på marken & SOLSKEN!! Precis så som jag vill ha det :-)

HA EN SKÖN SÖNDAG! 

7 kommentarer:

  1. Inte behöver du be om förlåt...
    Snyggt armband - hoppas det fungerar & att du få må bättre/Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. Det låter som en jobbig vecka.hoppas denna blir bättre..............

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att du inte mår bra... Hoppas på snar bättring!

    SvaraRadera
  4. Man ska inte be om förlåtelse för att man inte bloggar varje dag. Se bara hur det har varit med mig...
    Jobbigt att du inte känner dig kry, hoppas det snart vänder♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att du inte mår bra, men du verkar ändå vara vid gott mod.Man kan förstå om dottern sörjer lite för att hon inte kan vara med på den resan tillsammans med sina tjejkompisar. Men samtidigt har hon ju haft en sån otrolig tur med jobbet, hon får se det positiva i det,
    Kram vännen och sköt om dig**

    SvaraRadera
  6. Nja, undra jag om jag kan förlåta. Ja men okey, klart jag förlåter, men som sagt jag blir orolig när de är tyst här.  Skönt du är bra igen, läskigt basiller, faktiskt hade vi en av svärdöttrarna som fick lämna gokarten pga av magen o en son var dålig slutet. Peppar peppar mår vi andra bra en så länge. Skönt,

    Kan förstå din dotter där, sånt känns. Men de e smällar man får ta i livet och hon kommer säkert iväg på något kul när hon arbetat sin in o kan ta semester. Klart man inte skippar en fast tjänst. Kanske blir detta en jätte kul grej för henne, nya bekantskaper, nya utmaningar. Livet bjuder på mycke skoj när man minst anar det.
    Så jag hoppas hon håller humöret uppe, annars tycker jag hon är värd allt, hon har haft/har de tufft med sina sjukdomar så jag håller alla tummar för att de dyker upp redigt roliga resor och upplevelser för henne också fram över.

    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Inte behöver du be om ursäkt för att du inte bloggat eller surfat runt. Det är så det blir ibland.
    Tråkigt att höra att du inte mår bra. Hoppas det blir bättre snart :-)
    Visst känns det säkert trist för dottern att inte kunna åka med på denna resan men samtidigt så växer inte ett jobb på trän i dagen samhälle.
    Min son gjorde samma val när han var i den sitsen. Han valde ett fast jobb istället för att dra till Ayia Napa med en kompis och jobba som bartender.

    Kramis
    kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis