fredag 24 januari 2014

Fredag... veckans bästa....

Så var det fredag igen :-)
Idag har jag roat mig med att färga håret. Perfekt att göra det nu när man är nyfriserad. Blev bra iaf & de grå döljs ytterligare ngr veckor :-)


Vi har haft fint väder idag. Solsken & -4grader. Zingo & jag tog en riktigt skön lunchpromenad i solgasset :-)
Hann även med en lite kortare promenad i eftermiddag. Zingo har varit väldigt pigg & glad idag.. Sådär lite extra pigg :-)

Jag har även roat mig med dammsugning & lite undanplockning idag.. Idel nöjen :-D
Samt bollat lite med ett par vänner som av helt olika orsaker inte mår bra...

Igår gjorde jag världens fynd på Kappahl. Jag köpte ett par svarta jeans på halva reapriset. Förr 399:- Nu 125:-
& en kortare svart kofta som jag ska ha till min svarta klänning. En öppen kofta där fodret som syns är lite glittrigt. Den fick jag betala 100kr för. Perfekt & alltid kul att fynda :-)

Igår precis innan jag skulle hämta maken på pendelparkeringen tog jag med mig Zingo & åkte en sväng till Knorren & gick en promenad. Vi har inte gått där sedan snön kom & Zingo älskar att gå där. Han får springa lös & det finns mycket gott att lukta på & stora öppna ytor. Det ligger flera fotbollsplaner där & det är härligt att kunna rusa runt & busa. Det är roligt att gå promenader med Zingo när han är sådär extra pigg & glad. Det får mig glad oxå :-)



Nu är fredagskvällen här.
Dottern jobbar, jag & maken har ätit kinamat till middag. Gott!

Ha en riktigt fin kväll!

9 kommentarer:

  1. Ja visst är det Härligt att fynda!! Jag blir helt lyrisk när jag gör så fina fynd som du gjort.
    Att ha en fin färg på håret är så välgörande, jag blir mer och mer beroende av det…är väl åldern :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Det är till att ha roat sej ;-) Kul med shopping, då är det kul att handla.
    Skönt att få lite färg i håret. Jag färgade håret innan jag blev sjuk. Men nu tycker min frissa att jag inte behöver. Har råttfärgat hår så dom gråa syns inte ;-). Jag har ändå inget badkar så det skulle bli svårt annars.
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nä,men...Hamnade min kommentar så hm...Hihi
    Nåja - Riktigt fin i håret blev du & så mysigt vinterbusfoto på sötaste Zingo/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  4. Jag färgade mig och klippte mig nyligen också. Färgade själv dock denna gång, det blir så himla dyrt att göra båda hos frissan. Det är viktigt att känna sig fräsch i håret tycker jag. Jag bryr mig inte så mkt om smink men håret är görviktigt för mig. Vad mysigt ni ser ut att ha det du och Zingo :-) Ha en finfin lördag vännen! Kram! ♥

    SvaraRadera
  5. Åh vad roligt det är att fynda :-) Tyvärr så lyckas jag väldigt sällan hitta något på rean, än mindre när det är halva reapriset. Kanske är det baksidan av att ha gått ner i vikt och ha samma storlek som väldigt många andra.

    Skulle oxå behöva färga de där blekta slingorna jag har i håret. Får bli nu när jag får lön.

    Vet inte om det var mig du syftade på alls men jag tackar iaf för *bollningen* igår :-)
    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Fast grått kan vara riktigt snyggt............ha en skön lördagskväll......................

    SvaraRadera
  7. Alltid roligt att fynda. Man tjänar så bra då ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad fin du blev i håret!!

    Hoppas du haft en fin helg så här långt och kan åtnjuta en härlig söndag:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis