lördag 4 januari 2014

grå grå grå

Vad är detta för vinter...? Det är gråare än gråast, blött & smutsigt :-(
Jag skulle hellre vilja ha lite snö & ngr minusgrader.. Både roligare för mig, för alla hundar & alla jullovslediga barn... Men vädret kan man ju inte göra så mycket åt... tyvärr...

Natten till igår genomled jag helvetet (rent ut sagt) jag fick inte en blund i ögonen på hela natten.. Jag hade sån smärta i bröst, rygg mage.. ja det var svårt att lokalisera vart det kom ifrån, men jag diskuterade med mig själv & gick igenom allt från hjärtinfarkt, magsår, inflammation i tarmfickor, njursten, gallsten....men jag tror att allt elände kommer från bröstryggen IGEN.... Vid 4-5 tiden hade jag stora funderingar på att åka till akuten, men valde att avvakta.. De kommer ju inte att kunna hjälpa mig ändå OM det är ryggen som kärvar... Det vet jag ju.. Under natten stoppade jag i mig youghurt, värktabletter & tillslut även en muskelavslappnande tablett. Somnade efter 06.30 & vaknade vid 10. Då var det aningen bättre i rygg/bröst/magregionen. Inatt har jag sovit, men jag har rejäl värk bröstryggen.. Kör på med mina övningar....

Igår på eftermiddagen kom sonen & hans flickvän hit. De skulle hämta hem Memphis, katten. Tror att både sonen & flickvännen var förvånade vilka goda vänner Zingo & Memphis har blivit :-) De verkar t.om tycka om varandra. Memphis stryker sig mot Zingo & han slår mot honom med tassen busigt utan klor... Har varit riktigt mysigt att h honom här, men det var SKÖNT när han åkte hem :-) Vårt hem är inte riktigt kattanpassat :-P Vi bjöd dem på lite middag & sedan körde maken dem till tåget.




Vi hade en lugn skön em/kväll igår. På eftermiddagen tittade vi på Svensson Svensson "I nöd & Lust" som gick på tv. På kvällen blev det På spåret, Alex Schumacher & Tack för musiken med Petter.

Nu är det ngr få dagar kvar på julledigheten för maken. På tisdag är det vardag igen & han börjar jobba. Den närmaste tiden ska han jobba i Göteborg. Hur trevlig julen än har varit ska det bli skönt att det blir vardag igen... Speciellt nu som maken kommit på den "geniala" iden att sluta snusa... ;-) Hua säger jag bara.. sist gång, när jag inte visste om att han försökte sluta så blev jag orolig att han drabbats av ngn psykisk åkomma & bad honom gå till doktorn... Då svarade han mig, det behövs inte jag har bara slutat snusa... Mitt svar blev då BÖRJA SNUSA IGEN!!
Nu VET jag ju vad det beror på.. RASTLÖSHETEN ÄR ENORM, även fast han själv förnekar den... & han gör saker som inte ens behöver göras.. Oljar in gamla skärbrädor, äter upp snabbt för att göra ngt, rensar bland papper, städar toa utan att jag sagt till ;-) städar garaget, springer med tomglas, pappersinsamlingen, gör saker han inte haft en tanke på att göra på flera år... beter sig som ett jagat djur... abstinens... Det blir en STRESSIG miljö kan man säga... Får hoppas han bromsar snart....

Dags att förbereda middagen. Idag blir det Christers potatisar & lövbiff :-)

Ha en fin kväll!

8 kommentarer:

  1. Hoppas du får en mycket bättre natt i natt!!
    Jag har läst om flera med vår sjukdom på en facebookgrupp som har liknande smärta som du! Något med inflammerade fästen, brosk och muskler... Låter fruktansvärt jobbigt! :-(

    Varm kram och en god middag! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja fy sjutton vilket trist väder. Man blir ju deprimerad av det här. Vem är det som har lagt på ett stort grått lock?

    Nej....har du ont igen :( Hoppas det är som du tror att det kommer ifrån ryggen och att det går över snart.

    Men så söta de är ihop Zingo o Memphis :-)

    Hmmm...nikotinabstinens är inte kul varken för den som slutar eller för omgivningen kan jag tänka mig. Men se det från den ljusa sidan...han gör saker som han inte tänker på att göra annars ;-)
    Det är dags för mig att ta tag i mitt oxå nu. Kommer bli jobbigt men denna gången ska det gå. Tredje gången gillt?

    Ha en trevlig kväll.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Här har vi också slaskvinter nu, jättekonstigt så här långt upp i norr. Men vi har ju massor av snö, blötsnö.
    Usch, jobbigt med denna värk. Ibland vet man inte varför den är värre och man har sina sömnlösa nätter. Hoppas du känner dig bättre nu.
    Det låter tufft med nikotinabstinensen. Men han får ju mycket gjort i sin rastlöshet ;)
    Kul att Zingo och katten har kommit bra överens.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Usch då...vet hur det känns :( Hoppas du får lite mer ZzZZzz inatt/Kram pårej <3

    SvaraRadera
  5. Blir han alltför rastlös så kan du skicka hit honom, här finns massor att göra... :-) Hur känns det i ryggen idag? Bättre hoppas jag. Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  6. hahaha - jag tycker du ska sätta en dammtrasa i näven på mannen också - påpeka att det behövs torkas både här och där så kanske han kan bli av med rastlösheten fast det är ju inte kul med abstinens men hoppas han kan härda ut och komma över den så blir det ju bra - kanske skulle han tugga nikotintuggummin.

    Vädret är idag inte grått men det ska komma regn sägs det - i em - typiskt. Men det är halkfritt.

    Jag är med i en grupp på fb om Tietzes och sen finns det en sak till också som jag inte kommer på namnet på - närbesläktat med tietzes och vi fibrosar drabbas gärna och ofta av detta tyvärr.

    Här har katten kommit över värsta förfäran över den där otäcka spanjoren och tycker nu det är rätt kul att bli jagad och han vinner ju.

    Må gott

    SvaraRadera
  7. Åååh, vad jag inte är avundsjuk på dig som har en make som slutat snusa, det gjorde min för ett par år sedan, den ledigheten med honom runt sig var helt ogjord, men det blir bättre, lovar dig!! Hoppas han håller i och klarar första tiden av abstinens!

    Din stackare, hoppas verkligen att din smärta blir bättre, det låter helt vedervärdigt som du haft det nu.... Ta hand om dig så gott du kan!

    Tack för utmaningen :) Har varit så dålig på att kommentera nu under jul och nyår, det blir bättre...

    Önskar dig en riktigt god fortsättning på 2014

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Måste säga att det här vädret passar mig. Mår inte bra när det är kallt. Och gillar inte snö. Fast jag vet att de flesta inte håller med mig. :p

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis