torsdag 9 januari 2014

Helt knäckt....

I tisdags eftermiddag åkte sonen med sin pappa hem från Göteborg. Han var inplanerad på ett läkarbesök här hemma som igår. Var riktigt mysigt att ha honom hemma ngr timmar & få rå om honom lite :-)

Vi åt tillsammans, pratade & tittade på tv. Zingo blev överlycklig när sonen kom hem, extra denna gången då inte katten var med ;-)

Igår körde jag sonen så han kunde ta sin bil hem. Sen hämtade jag min mamma på Vct & körde hem henne. Körde därefter till Knorren & gick en promenad där med Zingo. Åkte hem med Zingo & tbx till stan för att träffa kiropraktorn. Hmmm kommer bli kämpigt & smärtsamt & fruktansvärt DYRT att få ordning på detta... Men nödvändigt. Det handlar om en diskförskjutning. Jag har en "svaghet" mellan kotorna & disken halkar ur sin "bana", har gjort det ganska många ggr nu, trots att jag är försiktig. Det är FRUKTANSVÄRT smärtsamt. Jag har fått träningsövningar av sjukgymnasten & kör dem frenetiskt men denna gången är det kärvt... Blev helt kass av behandlingen....
Var ras igårkväll.... Idag känns det att man lever.....

Idag körde jag maken till mötesplatsen klockan 05.15
Man samåker till Göteborg & jag var i behov av bil idag då Zingo hade ett mycket välbehövligt besök hos hundfrisören idag :-)
Lämnade en nyrastad Zingo kl.10. Han var mycket motvillig... Tittade på mig med en blick som sa... "måste jag matte, jag vill VERKLIGEN INTE, gå inte ifrån mig.... ;-)"
Vanligtvis behöver man 2h för att schamponera, torka, klippa och klippa klor. Men idag sa frisören direkt, det kommer ta minst 2,5h. Det tog 2.45min. Han är tålmodig Zingo & idag hade han inte ens bråttom därifrån så det var nog rätt ok ändå :-)


Undertiden Zingo klippte sig hann jag upptäcka att vår surfplatta "ballat ur" det stod typ att allt slutat fungera. Försökte starta om, ringde sonen som rådde mig att restarta men inget hjälpte så jag åkte ner till Teknikmagasinet & där återställde hon plattan som nu fungerar perfekt igen :-)
Bad henne visa hur hon gjorde. Så nu vet jag hur man gör OM det skulle hända igen

Dags att lägga sig & förhoppningsvis vakna pigg & nyter imorgon fredag :-)

Ha en godnatt! ❤

14 kommentarer:

  1. Det var många körningar hit och dit.
    Vi har två bilar men nu har David lånat vår lilla bil en längre tid, han ska köpa en ny bil och har sålt sin men inte hittat någon bra bil ännu. Så vi får också planera ärenden efter en bil. Maken samåker men har bil två ggr i veckan.
    Vad fin Zingo blev. Så gullig.
    Kram och hoppas din värk lugnar sig ♥

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ONT gör det... :-(
      Dina hundar behöver bara klippas lite lätt runt tassar osv. Piffa till dem lite. Så var det när vi under min uppväxt hade en Cavalier King Charles :-)
      Zingo däremot har en enorm päls, växer som ogräs.. Han är blandras både " rakhårig/krullig" detta måste man ta hjälp med.. Vi klipper utöver frisörens jobb runt ögon, tassar, på mage osv.
      Min mamma brukar hjälpa till ibland, har en riktig trimmer och gillar både att frisera o Zingo. Men han behöver ändå klippa sig ungefär varannan månad. Igår var det mycket... Då blev det dyrare.. 600kr!! Vanligtvis bet 450-500kr
      Då är det bad, blåsning, klipp o kloklipp :-)
      Kram Goa Ankii :-)

      Radera
    2. Min svarta fara har kort päls o min Golden har jag lärt mig klippa som liten, köpte mig faktiskt en uppsättning klippgrejer (tror jag skrev om de en gång i bloggen) billigt på ÖB o den är kanonbra. Kramiz bästaste Du

      Radera
  3. Då jag jobbar i en annan stad så blir det vi skaffat två bilar, visst man kan åka buss och tåg då man pendlar. vill komma fram och hem någon gång, så det blir egen bil.
    Här får vi hem en av döttrarna med pojkvän till helgen,

    SvaraRadera
  4. Usch stackare med din onda rygg :(
    Naw...Lille Zingo men sååå vacker han blev <3

    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  5. Men jösses vad du flängt runt med bilen vännen! Du får börja ta betalt för dina taxitjänster :-) Du måste tänka lite på dig själv också vettu! Speciellt nu när du har det så jobbigt med ryggen! Skit att det skall behöva bli så dyrt med den. Dumt att sånt inte ingår i högkostnadsskyddet. Hoppas du får en lite lugnare fredag! Kramisar från mig! ♥
    "Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyyyyyyyyyyyysss!!!" :-D

    SvaraRadera
  6. Hoppas behandlingen ger en snabb verkan!

    Vad fin han blev, Zingo :-)

    SvaraRadera
  7. Så fin Zingo blev, och nästa vecka är det Bamses tur och bli fin. Han ser risig och ovårdad ut nu trots duschning och borstning. Men dyrt är det,tre timmar ca och mellan 600-700kr.
    Var tredje månad brukar det bli.
    Så tråkigt med din värk, och att det ska behöva vara så dyrt och bli hjälpt av en kiropraktor.Jag håller med, det är bedrövligt att det inte kan ingå i högkostnads skyddet.
    Kram och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  8. Fin han blev Zingo - tror dom tycker det är rätt skönt när dom väl är där. Ozzy tyckte nog om det efteråt i alla fall men nu slipper jag sånt :D - aj aj med ryggen inte kul och att man inte kan ha vård hos kotknackare på högkostnadskortet - så bra det vore eller riktig massage så man kunde gå då och då. Dottern har haft en massa olika krämer och haft lite problemhy genom åren och sist köpte hon basiron och det kan hon inte ha - hon blir alldeles torr och flammig av den så därför fick hon en kräm på recept. Sen kör hon med en serie som jag nu glömt namnet på som hon annars är nöjd med - det är inte lätt det där med hud. Jag får acne på hakan då och då och nu har jag haft en på kinden - så igår snodde jag lite av dotterns kräm :D. Och jag är avundsjuk!

    Solen - den lyser med sin frånvaro hos mig! Må gott

    SvaraRadera
  9. ?? vad är mitt inlägg, .............snyft

    SvaraRadera
  10. Plötsligt var de där..haha...ta nu bort de här två meddelande, såg bara fyra kommentarer först...knepigt.:) ska svara lite i ditt svar istället

    SvaraRadera
  11. som de kan bli :) men vad gör de om hundra år. Glömde säga förut, din son är så lik sin pappa - 100 % lik, en kopia. Det är inte helt ofta barn är så lika sina föräldrar.
    Trevlig fredagsafton på dig nu hihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Mys att ha sonen hemma en stund. De stunderna är guld värda när de flyttat hemifrån :-)

    Aj aj aj....kan bara föreställa mig smärtan vid kiropraktorbesöket. Jag hoppas innerligt att detta hjälper dig. synd bara att det ska vara så förbaskat dyrt.

    Så fin han blev Zingo :-)
    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis