måndag 20 januari 2014

ja det är måndag morgon....

Ja det är måndag morgon & mitt huvud känns så tungt... :-)


Nejdå det är inget fel på mitt huvud! Jag steg upp strax efter 5 körde maken till pendelparkeringen, tankade & åkte hem. Dottern var då vaken, fixade sig inför ett dagpass på restaurangen. Hon tog bussen & har nu redan jobbat en halvtimme :-)


Igår tog vi Zingo på en promenad vid vattenverket. Cykelvägen som går där var skottad & där är det perfekt att låta hunden gå lös. Så det fick Zingo vara :-)

När vi vände & gick hem igen träffade vi en man & hans lilla söta Bichon Havanias. Jag trodde att det kanske var en unghund men det visade sig att denna kille var 12år gammal & jättepigg :-) Zingo och den nyfunne kompisen busade en stund. De var väldigt lika, men Zingo var dubbelt så stor & klippt. Den andra hunden var liten & långhårig :-) Härligt iaf att en 12-årig hund kan vara så pigg... sånt glädjer mig :-)


Väl hemma igen så satte jag en bulldeg som maken sedan kavlade ut & gjorde till bullar medan jag gjorde middag. Bullarna blev riktigt goda :-)


Idag ska jag iväg & klippa mig på morgonen, hämta ut biobiljetter till Hundraåringen & köpa hundmat. Dagens måsten ;-)
Ikväll ska vi gå på Bion med mina föräldrar. Det ska bli kul!


Ha en riktigt fin måndag!

20 kommentarer:

  1. Jag såg den filmen för 2 veckor sedan. Jag tyckte den var kanonbra.
    Har du läst boken?
    Det hade inte jag.
    Fast dom säger att filmen är bättre än boken. Fast det brukar vara tvärtom :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt för Zingo med buskompis :)
    Skönt att klippa sig - På tal om det borde jag toppa mitt långa hår hihi

    Ha en riktigt goer Måndag/Kram

    SvaraRadera
  3. mm, det glädjer mig också :) eftersom Nemo hunnit bli 6 år, faktiskt just idag, jag vill ha många, många år till med min lilla allra finaste vän (Sluggo också förstås <3)
    önskar dig en fin måndag
    kramar

    SvaraRadera
  4. De kanelbullarna doftade gudomligt ända hit till Skåne :)
    Jag såg Hundraåringen i går. Den var jätte jättekul!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Ja ibland finns det en del måsten som ska avklaras, men skönt sen när det är gjort.
    Undrar när vi kommer till skott och se Hundraåringen?? Mannen i huset är lite seg att få iväg,men sen brukar han tycka det är toppenbra...ja se karlar..*L*..
    Det är toppenbra att ha bullar i frysen, det går åt när barn o barnbarn kommer...bra att din man fixar utbakningen av dom, det tror jag inte min skulle göra..*fniss*..
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  6. Jag har lite svårt att tänka mig/se hur stor Zingo egentligen är, eller ska jag kanske tänka liten :) Bullarna ser goda ut - fast ja, jag får inte :(
    Hundraåringen såg vi i julhelgen - den är kanonbra tyckte vi :) ha en skön filmafton.
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Boken om hundraåringen har jag läst, men filmen har jag inte sett ännu. Bullarna ser såå goda ut. Kram!

    SvaraRadera
  8. Mysigt att hitta en kompis att busa med :-)

    SvaraRadera
  9. sv: Nej, vi flydde inte till snön (trots mina nya skidor) - vi flydde till Lorca :-)

    SvaraRadera
  10. Bra med lite teamwork så man kan få nybakade kanelbullar i hemmet - gott! Här fick jag hjälp av dottern och göra hamburgerbröd i lördags - dom skulle ju rullas till bollar. Boken om hundraåringen har jag läst och jag drog på smilbanden många gånger så den var bra - filmen är nog också bra kan jag tänka mig. Annars ser det ju ut som ni haft fullt upp och härligt med möten som går bra när det gäller hundar - min spanjor skäller ut allt han ser just nu - är väl en fas det också kanske. Må gott

    SvaraRadera
  11. Nä nu var det längesedan jag var och hälsade på här inne....
    Härliga dagar med Zingo promenader, bullar mm. Fast din mage var ju inte kul. Hoppas du hämtat andan nu.
    Kram på dig nu och ha en fin vecka från Maria

    SvaraRadera
  12. Härligt att träffa på en piggelin till promenadkompis.
    Och nybakta bullar sitter ju aldrig fel.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Härligt med hundkompis och fina vinterprommisar!!
    Ta hand om dig vännen och ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  14. Vad gott med bullbak, det var verkligen jättelänge sedan jag bakade kanelbullar. I Måndags gick jag upp redan före 5, vaknade med att mannens klocka ivrigt larmade.. Förkylningen har nått sitt esse och nu är det på rätt väg. Kram

    SvaraRadera
  15. Åh vad gott med nybakta bullar :-)
    Jag var och såg Hundraåringen mellan jul och nyår. Har inte läst boken och visste inte så mycket om filmen/boken överhuvudtaget. Tyckte den var helt okej och lite smårolig men trodde att den skulle vara roligare.

    Ha en bra dag!
    Kramis

    SvaraRadera
  16. Sv: då är Zingo och Nemo nästan lika gamla :) ja även Sluggo egentligen, han fyller fem år i juni
    önskar dig en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  17. Å tänk om jag hade läst ditt inlägg i går. Då hade jag kommit på en nybakad bulle :)
    Hörde att den filmen var jätte rolig. Kanske måste gå se den ändå :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  18. Man borde nog se den där Hundraåringen, den fick ju biopublikens pris igår på Guldbaggegalan! Och de där bullarna ser ju helt oemotståndligt goda ut!! VI har också Bichon Havanaiser, två stycken! Väldigt lekfulla och glada och goa vovvar!!!

    SvaraRadera
  19. Hoppas du blev nöjd med håret.
    Jag vill också gå på bio.......vi har ju ingen biograf här. Den brann för ca två år sen och ingen ny verkar vara i sikte på länge. De visas film ibland i lasarettets aula, men det är ju ingen biokänsla att vara där. Obekväma stolar, ljudet m.m.
    Jag har läst boken, den var kul.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  20. Hoppas filmen var bra & att ni hade det mysigt jag önskar dig en skön dag kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis