onsdag 15 januari 2014

Känn ingen sorg....

Godmorgon!


Igår kom vintern till oss på allvar. Det snöade hela dagen & hela natten & det snöar än. Har nog kommit ca 3dm. Så nu tycker jag att det kan räcka, kan tänka mig 4-5 minusgrader snö på marken & solsken... Men det kanske kommer. 
Maken jobbar ju i Göteborg nu & när jag hämtade honom på pendelparkeringen igår var både han & kollegan förvånade. De kunde inte tro sina ögon.. Så mycket snö... & Göteborg var helt snöfri igår..
Igår på lunchpromenaden gick jag & Zingo till skogs tsm med Balthazar & hans matte. Kul både för hundar & mattar :-)
Tyvärr ska de flytta från vårt bostadsområde, lite synd då vi ganska ofta tog sällskap på lunchpromenaderna.
.

Igår på eftermiddagen upptäckte dottern att tv apparaterna inte fungerade. Det visade sig vara ett stort problem. Alla Comhem kunder i vår kommun & i grannkommunen är utan tv. I nuläget tror man att felet ska vara åtgärdat senast 18 ikväll. 
Så igårkväll bänkade jag & dottern oss framför tv,n streamade hem Känn ingen sorg från swefilmer.com.
Det var en bra film som är baserad på Håkans Hellströms låtar. 
Håkan & skådespelaren Adam Lungren
Under filmen fick vi provsmaka dottern nybakade chokolate chip cockies. En chokladsymfoni.. Så goda :-)
Dottern var lite piggare igår, har legat sjuk ngr dagar, så idag ska hon jobba. Har kvällskift 3 dagar på rad nu :-) 

Idag fyller sonens sambo år & igår fick hon godkänt på den viktiga omtentan. Härligt! 
Grattis!

Nu ska jag fixa till mig & ta tag i dagen :-)
Ha en fin onsdag :-)

17 kommentarer:

  1. Ja...Snön kom - Äntligen hihi ....
    Åh,så god kakan ser ut <3

    Gratti9s till sonens sambo/Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. oj va snö ni har fått, här ligger det bara lite puder som inte täcker. Ingen tv - det är inte kul för man känner sig utanför livet på något vis, inga nyheter att bli uppdaterade om även om jag inte tittar så mycket så vill jag ändå ha möjligheten så när vi blev av med den på grund av något fel så blev det lite jobbigt. Fast egentligen är det ju bra att bli varse om sitt eget tittande bland också - så gör man något annat bra istället - tittar på en bra film. Spanjoren tycker detta väder är bättre än regn i alla fall. Går gärna ut och viftar till och med på svansen :D så jag hoppas han och jag kan utnyttja helgen. Må gott

    SvaraRadera
  3. Nu är både jag å Izor lyckliga över detta väder♥ Hoppas bara att snön vill stanna kvar :)
    Stort grattis till sonens sambo.
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  4. Urk o jösses vad snö :( nä jag är inte de minsta avundsjuk.
    De e trist när man har bra promenadvänner o de flyttar. Kanske flyttar de in någon ny hundägare där:)
    Dotterns bakverk såg gott i gott ut MEN just nu får jag inte äta något sånt alls. men titta på bilder funkar ju.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Åh! Jag skulle ha varit där... Jag som köpte skidor idag - här finns ingen snö. ;-)

    SvaraRadera
  6. Vitt och fräscht är det i alla fall med snö ;) Sen i maj månad är det inte lika kul och inte vitt heller. Vi kan ju ha snön kvar ännu i maj.
    Jag har inte sett den filmen, men hört att många tyckte den var bra.
    Kakorna ser goda ut.
    Grattis till "svärdottern" som fyllt år och klarat en viktig tenta.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Den kommer solen förr eller senare och det är ju så härligt då med snön. Det känns så friskt och fräscht. Vi blev också bjudna på nybakat i går kväll. Det var dottern som bakat en brunkaka. Hon har bott här några dagar. Är riktigt mysigt. Tror hon är en riktig mammagris
    Ha en fin dag i morgon
    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj, ni har då fått mer snö än oss, fast inte är jag avundsjuk.. så mumsigt med ckokladkaka,lätt att äta för mycket bara..**
    Grattis till sonens sambo,födelsedag och fixat omtentan, härligt...
    Kramar**

























    SvaraRadera
  9. Ååå den filmen vill jag också se!
    Ett STOORT grattis till sonens sambo!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vi har snö här i Borås, men inte så mycket som ni verkar ha fått. Hoppas att du får en fin Torsdag. Kram

    SvaraRadera
  11. då har ni fått mycket mer snö än vi har här, se bara på bilden jag visar idag :) det är inte mycket det inte
    skönt att dottern är bra igen
    och GRATTIS till sonens sambo
    kramar

    SvaraRadera
  12. Såå fint det är med all snö ändå!!

    Önskar dig en fin fortsättning på veckan

    ~Lollokram~

    SvaraRadera
  13. Visst är det fint med all snö, tycker det är jättemysigt och jag har gärna vinter i januari så kan de bli vår i mars. Hellre ett par minus än regn o blåst!

    Gott att dottern mår bättre, men tråkigt att ditt promenadsällskap ska flytta...

    Ta väl hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  14. En riktigt bra film!

    Vi har ingen snö heller. Rätt skönt kan jag tycka. Nu vill jag ha vår.

    SvaraRadera
  15. Här har vi ca 3 dm snö just nu...

    Filmen har jag börjat att se flera gånger men somnat varje gång. Men det brukar jag alltid göra. ;)

    KRam

    SvaraRadera
  16. Tassar in och önskar dig en fin lördag vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  17. Kan tänka mig att det är stora variationer i snömängd runt om i landet. Nu har vi längst i söder också vitt på marken i alla fall. Och mer lär det kanske bli:-)

    Kakorna ser smarriga ut!!:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis