lördag 11 januari 2014

Lördag

Idag hade jag klockan på ringning 06.30. Dottern jobbar dagskift på restaurangen & det går ingen buss på helgerna. Lämnade dottern & landade hemma igen, kröp ner i sängen & somnade om.. & vaknade kl.11!!!!! Jösses... För bara ngr år sedan hade jag aldrig kunnat lägga mig igen efter jag vaknat... Men det är väldigt skönt att kunna det nu, tror det är mina Sarotén som jag tar för att få djupsömn som hjälper mig med detta :-)

Efter frukost & lite fix åkte jag & maken till Coop & handlade.
Efter shoppingen åkte vi hem igen packade upp, åt lunch & maken tog Zingo en sväng medan jag hämtade dottern på jobbet. Nu är jag & Zingo lämnade här hemma ensamma. Dottern övertalade sin pappa att köra henne till IKEA, hon var sugen på att köpa sig en byrå. Så de åkte en liten sväng dit. Det ligger så nära nu.. Tar ca 20min att åka dit :-)

Dags att förbereda lite mat. Ikväll ska vi göra fisksoppa  & ha baguette till samt ett glas vitt :-)

Ha en fin lördagskväll!

18 kommentarer:

  1. Oj de e farlig att ha IKEA så nära :) vi har lite längre nu, si så där 40 minuter.
    Skönt du kan sova - men jösses så länge, så där länge sover jag om jag är uppe hela natten - ja ibland är de ju fest.
    Ha nu en skön lördagsafton - de ska jag ha med en son med son i huset oxå.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Håller med om at man ska ha minst 40 minuter till IKEA. Kommer troligtvis hamna i ett sådant varuhus om några veckor då äldsta dottern ska flytta in i en lägenhet.

    SvaraRadera
  3. Är det nåt jag INTE har problem med så är det att somna om - jag har nog inverterat sömnproblem ;-)

    För oss tar det en timme att köra till IKEA, så det blir inte så ofta.
    :-)

    SvaraRadera
  4. Woho...Härligt att ha Ikea bara 20 minuter bort :)
    Här har vi ju Hem & Hobby butiken,men är inte riktigt samma sak/Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, jag skulle inte kunna somna om efter att ha varit uppe och ute så där. Däremot kan jag ta mig en tupplur ibland på eftermiddagen tillsammans med hundarna,så mysigt.Men inte för länge, då blir man tvärtom väldigt seg....
    Vi har också ca 20 min, till Ikea, jag gillar att strosa runt där. Perfekt på vardagar när det inte är så mycket folk....
    Hoppas ni fick en skön lördagkväll. Nu är det söndag och en bara vara dag,tror jag, om jag inte tar tag i vardagsrummet och dammar av och plockar bort juldukarna och ljusstakarna i fönstren. Det sista som är kvar nu.
    Kram och ha en fin dag♥

    SvaraRadera
  6. Tack för komplimangen glömde jag säga..*blink*...
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  7. Trevlig söndag och vecka som kommer............

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få sova är så skönt. Helst mellan 14-16 på lediga dagar... ;)

      Kram

      Radera
  8. skönt att kunna somna om så där, det skulle jag aldrig fixa tror jag
    Sv: jag tycker inte att snö är mysigt, det kunde vara grönvinter helt och hållet för min del
    en fin söndagskväll till dig
    kramar

    SvaraRadera
  9. Tack för din omtanke, sorgen och saknaden kommer och går, men man lär sig ju att leva med den...

    Skönt att du numera kan somna om, all vila våra sargade kroppar kan få är värdefull!!

    Hoppas helgen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. oj, jag har nog max 20 minuter till IKEA…både för och nackdelar med det.. ;) Visst gör Saroten att man sover godare, det märker jag oxå.

    Min dotter, som jobbade på det Gyllene M:et, har skaffat sig ett nytt jobb. Hon jobbar i en mataffär som ligger 300m från hennes lgh, så skönt för alla…mamman slipper ju köra mitt i natten tex…

    Ha en go söndagskväll, kram

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att du fick sova!!

    Hoppas det gick bra för dottern och att hon hittade sin byrå!

    Önskar dig en fin måndag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  12. Wow...20 minuter till Ikea. Farligt ;)
    Vi har 20 mil till närmaste Ikea :(
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Låter gott med soppa :) Jag hade klockan på ringning imorse, men något var helt galet. Den ringde klockan 2 inatt. Måste ha varit trött när jag ställde klockan igår kväll. Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  14. Mums för fisksoppa. Det var länge sedan.
    Tack för tipset om Apotea!

    Kraaam

    SvaraRadera
  15. Jag kan också somna om på morgonen, inga problem. Nu känner jag mig extra trött och seg.
    Vad bra att ha så nära till IKEA. Vi har ca 25 mil till närmaste i Haparanda.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  16. Läste några av dina inlägg och jösses vilket tempo du kör på i. Inte underligt att du tog dig en sovmorgon. Vi har ungefär lika långt till Ikea. Det är skönt för man kan åka på tider då det inte är så mycket folk. Bara att spontant bestämma sig. Lite lyx är det allt. Min dotter är som din och oftast blir det sambon hon övertalar. Allt ska ske nu och inte behöver hon tjata på honom heller.
    Ha en fin strt på vecka
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hoppas allt är bra!! ja man blir lite orolig när de inte finns nya inlägg hos dig, du brukar alltid ha dagsfärska :)
    Kramiz

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis