torsdag 30 januari 2014

Rättsynt


Idag lät jag bli att köra maken till pendelparkeringen. Orkade inte gå upp klockan 5 ytterligare en morgon denna vecka. Så jag låg kvar i sängen, somnade om & vaknade 8.30 mycket piggare :-) Efter frukost & morgonfix tog jag & Zingo en promenad i skogen. Härligt & mycket snö :-)

Har grejat lite här hemma, fixat med lite födelsedagspresenter till dottern som blir 20 år på tisdag. 20 år... vad tiden går snabbt & ändå tänk å mycket man har upplevt tillsammans under dessa 20år.. Tänk då var jag bara 24år...

Igår träffade jag min kompis J på vårt köpcenter, man tackar inte nej till en lunch. Jag åt en räksallad med ENORMT mycket räkor.. Gott!



När maken kom hem åt vi middag & sedan följde jag med honom som smakråd till optikern.

Han har klagat länge på att han börjat se dåligt... Ser sämre när han läser & fick väl nästan för sig att han ser dåligt på många sätt... Men optikern, som är makens gamla klasskamrat kom ut i butiken efter synundersökningen & sa till mig det är helt otrolig denna mannen är rättsynt. Det är det inte ofta man ser, han har riktiga hökögon.... Du behöver verkligen inte vara rädd att åka bil med honom. Pilot hade varit något med dessa ögon sa butiksbiträdet :-) Däremot har åldern tagit ut sin rätt så han är i behov av läsglasögon.

Jag fick mina läsglasögon i november 2012 & det är väldigt bra. Tror dock att jag under detta året behöver uppgradera glasögonen lite, känns som synen försämras lite....
November 2012 premiär läsglasögon



Strax dags att krypa ner i sköna sängen :-)

Ha en godnatt!

14 kommentarer:

  1. Mysigt med Zingoalla promis,gottit att äta & så fin du är i dina glasögon vännen <3

    /Fredagskram

    SvaraRadera
  2. Rättsynthet - de e bra :) jag använder linser jag o jag är ju gammal som tusan, eller varjefall några år äldre än er. Om jag hade haft råd skulle jag gjort en ögonlaser operation - tror jag :)
    Nu är de fredag - härligt.
    Go helg på dig.
    Kramiz
    PS räksalladen såg superdupe god ut DS

    SvaraRadera
  3. Oooo.. Nu kan Sherlock Ama räkna ut hur gammal du är! Tror jag... ;-)

    Grattis till dottern i förskott!
    :-)

    SvaraRadera
  4. Jag måste också använda läsglasögon numera. har klarat mig länge men nu klarar jag mig inte utan:-) Första ålderstecknet kanske?:-)

    Hoppas du har en fin och avkopplande fredagskväll!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. :) rättsynt, det har jag aldrig hört förut :) men vad bra att han är det
    jag behöver ju inte några glasögon alls längre eftersom jag är grå-starr-opererad :) och det är jag glad över
    en fin helg till dig
    kramar

    SvaraRadera
  6. Har hört att nu kan man operera ögonen så man slipper ha läsglasögon, och det låter toppen :)
    Visst är det härlig med denna snö, och Izor är lycklig han med♥
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  7. Det brukar gå fort utför... ;)
    Hoppas han hittade bågar som han trivs i.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ska snart gå och fixa nya bågar då man börjar se dåligt i dem man har. Klarade eller rättar sagt överlevde IKEA!

    SvaraRadera
  9. Jojo i vår ålder behöver vi nog alla glasögon. Mer eller mindre ;)
    Sv: Noice gjorde många bra låtar. Googla ska du få se :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Sv: här kommer jag inom och önskar dig
    en fin söndag
    kramar

    SvaraRadera
  11. Läsglasögon är ett måste, annars är det kört, tänk jag har aldrig hört talas om rättsynthet. Toppen att kunna se så bra,
    Det svåra kan vara att hitta bågar som man trivs med,
    Kramar♥

    SvaraRadera
  12. Det gjorde du rätt i att ta sovmorgon!

    Kul att pyssla inför dotterns 20-års dag, men kan tänka mig att det känns nästan lite overkligt att hon redan är så "gammal" :)

    Glasögon, eller snarare linser har jag haft i många år och utan ser jag inte mycket så det är verkligen tur att det finns!

    Ha en skön söndagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  13. Vad snygg du blev i dina glasögon!!!
    Mumsigt att äta är ju aldrig fel och en pratstund med en kompis förgyller alltid....mums räksallad det är smarrigt det :)

    Önskar dig en finfin inledning på nya veckan
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  14. Usch ja, tänk vad dom växer.... På gott och ont.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis