torsdag 23 januari 2014

Redan torsdag :-)

I måndags var vi på BIO tsm med mina föräldrar som fått detta i julklapp av oss. Vi såg Hundraåringen. Den var riktigt bra tycker jag. Många många leenden & skratt blev det under dessa timmar. Den är helt klart sevärd :-)



Väl hemma efter bion möttes vi av en mycket ledsen dotter. Det kändes såklart ensamt & osäkert när de 3 bästa vännerna lämnat Sverige under 4 månader.. Men som jag sa till henne. Det är klart det känns jobbigt & det kommer att bli en förändring men när en dörr stängs så öppnas en ny dörr till något nytt & det KAN ju tom vara bättre & något man inte hade gjort annars...

Igår var dottern ledig så efter lunchwalken med Zingo åkte vi en sväng till vårt köpcenter. Vi kikade runt lite på rean. Hon handlade lite kläder, smink, smycken. Jag köpte på mig några paket med den hårfärgen jag brukar använda, den kostade bara 50kr/st på HM nu. Fick även tag på ett nytt rouge & ett läppglans bland rea varorna :-) Vi åt en tråkig & smaklös lunch & handlade lite mat. På kvällen var hon iväg med 2 jobbarkompisar & spelade biljard. Jag och maken tittade på Mia på Grötö. Det var riktigt bra igår :-)
Har ni förresten sett den nya reklamfilmen från Telenor? Jag gillar den skarpt :-D




Dags att ta tag i dagen :-)

Ha en skön torsdag!

13 kommentarer:

  1. Jobbigt för dottern att alla försvann samtidigt förstås.
    Bio törs jag inte gå på än. Har ju svårt med koncentrationen. Får se den hemma när den kommer på dvd.
    Ha en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Go förmiddag .- ja hundraåringen var otroligt rolig o bra!!
    Klart dottern är ledsen japp, men som du säger...man måste vidare o se nya möjligheter o vipps är de hemma igen.
    Jag gillar bäst Telenors reklam när han ringer sin pappa som letar brevlåda - den är suverän..haha.
    De faller några snöflingor där ute o jag ska ut o ratta bil, Ha en skön dag,.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Såå mysigt med Bio :)
    /Kram & ha en fin dag ♥

    SvaraRadera
  4. Ska se den filmen i helgen är det tänkt, ser fram emot det, den verkar jättebra. Så kan det vara; när en dörr stängs så öppnas en annan... Klart det känns tråkigt nu när de andra just åkt, det blir snart bättre. Den reklamfilmen är gööörbra! :-D Hoppas du har en fin torsdag! Kramar! ♥

    SvaraRadera
  5. Fler och fler som tycker den filmen är bra, den hinner nog komma på dvd innan vi kommer iväg jag och mannen..**
    Ledsamt för dottern, men bara det har gått ett tag så känns det nog bättre, och det kommer dyka upp annat för henne. Man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet...
    Jag har inte sett den reklamsnutten, men den var riktigt bra med Måns..*L*..
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  6. Jag går ju alldeles för sällan på bio - sist var sista harry potter filmen när den precis kom ut så det är ett tag sen och jag hyr ju inte heller filmer och tittar på hemma, väldigt sällan så blir det ju en film via datorn men kanske kommer jag titta på 100-åringen - läste ju boken så....... eller så kommer den på tv om något år :D.

    Ja trist när gänget försvinner och man blir själv kvar - det är inte lätt i den åldern då vänner är så viktiga - ja inte för att dom är mindre viktiga men kul att hon ska ut med några från jobbet. Min dotter är lite grann som din där - dom är ett gäng och inte många fler och kanske blir det också för hennes del lite nytt umgänge på nya jobbet som just nu är lite korvstoppning för det är så mycket nytt och deligeringar och hon ska på lyft-teknikskurs nästa vecka och är helt slut när hon kommer hem för det är mycket sitta och lyssna. Det kom en tjej häromdagen och frågade henne om inte xx var henne pappa och att jag hette xx - jo - jag tyckte jag kände igen dig säger hon - en granne som nog inte sett henne på 12 år kanske - lite kul. Men det kommer nog bli jättebra tror jag. Reklamen - såg med halvt öga så jag kunde inte riktigt få grepp om den - ska kolla nästa gång. Må gott

    SvaraRadera
  7. Jag säger bara MÅNS <3

    Visst var det bra MIA igår...blev många skratt = ))

    Ha en mysig helg.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  8. Klart att dottern är ledsen och det känns jobbigt nu när hennes kompisar har rest iväg och ska vara borta såpass länge. De har ju hängt ihop så länge och så försvinner allihop på en gång. Men som du skriver så öppnas det alltid nya dörrar. Och det var väl kul att hon var iväg och spelade biljard med två jobbarkompisar :-)

    Har inte sett den reklamen med Måns men den var ju lite kul .-)

    Jag gillar Mia på Grötö. Och jag håller med, det var ett riktigt bra avsnitt i onsdags. Jag gillar ju Peter Settman :-)

    Kramis

    SvaraRadera
  9. Jag tyckte också att hundraåringen var bra.
    Och visst älskar jag denna reklam. Måns är ju med ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. och så går ju 4 månader rätt snabbt också, vips så är hennes kompisar hemma igen
    den reklamen har jag inte sett förut, den var bra :) jag håller med dig
    ha en fin fredag nu
    kramar

    SvaraRadera
  11. Hon ska se att fyra månader går raskt, och sedan är hennes goa vänner hemma igen :)
    Den reklamen har jag inte sett. Men det brukar vara en annan reklam med Telenor när dom ska klä granen och mysa lite, när grannarna dyker upp, och funderar vad som står på??? :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  12. Haha! Ja, den var ovanligt rolig för att vara en reklamfilm :-)

    Hundraåringen vill jag också se, men det lär nog dröja ett tag...

    SvaraRadera
  13. Jag gillade också hundraåringen, trots att jag är rätt trött på Robert G.

    Hade inte sett reklamen. Kul!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis