söndag 26 januari 2014

Roligt & äckligt

Har haft en bra helg :-)
I fredags tog vi det lugnt här hemma. Tittade på tv & maken hämtade dottern efter jobbet :-)
På lördagen var vi en sväng på Coop & handlade. Tog det lugnt en stund & på eftermiddagen innan det var dags att börja med mat, men då kom ett sms från vår kompis S som undrade om vi hade lust att ses? Ta en bit mat på stan. Vi tackade ja :-)

Vi hamnade på Olerys. Jag åt Quesadillas, maken åt revben, P åt Biff Taco & S kyckling. Det var riktigt riktigt gott :-)

 Till efterrätt tog jag drinken Frozen Cappuccino gudomligt god. Den MÅSTE ni testa :-)

Efter mat & "efterrätt" åkte vi hem till S&P & hade en riktigt trevlig kväll :-)



Vi var inte hemma förrän klockan var halv2 & då tog vi Zingo en promenad innan vi kröp i säng.
Har sovit gott. Vaknade strax innan 11, tog Zingo på en rejäl promenad. Maken har varit sliten idag, han har inte gjort många knop... Men han har iaf varit ute med Zingo ;-)

Har haft en skön slö söndag. Kollat på film via swefilmer.com & tagit det lugnt.Ikväll när jag skulle fixa en omelett & plockade lite i mina specerier upptäckte jag att vi fått mjölbaggar i en av specerilådorna... FYYYY VAD ÄCKLIGT!!!
Så båda specerilådorna är helt sanerade, dammsugna, rentorkade & avspolade med hett vatten & allt öppnat är slängt i soptunnan.... Dammsugarpåsen är slängd, lådorna står på balkongen så att om det skulle finnas minsta lilla kryp kvar så ska de få frysa ihjäl! Det blir till att inhandla en hel del nya specerier...

Hämtade dottern på jobbet kl.22 Hon kom med världens största glass. Man hade tömt glassmaskinen och det är ju synd att låta god glass förfaras ;-)

Strax dags att krypa ner i sängen :-)

Ha en godnatt :-)

14 kommentarer:

  1. Så mysigt & gottit <3
    Tja...Förutom mjölbaggarna dårå ...

    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
  2. Lite spontant rajtantajtan är väl aldrig fel! :)) Fast det händer då aldrig här :)) Skulle jag vara uppe till halv två avlider jag nog. Nej inte riktigt men herregud jag orkar inte med sånt speciellt eftersom det ingen sovmorgon blir ändå. Tror inte att jag skulle kunna sova så länge och hundarna blir hungriga och ungarna med. Och jag får säkert ännu mer huvudvärk. Ja du hör ju. Inte verkar det vara särskilt lyckat med en rajtantajtankväll för min del ;)

    Jag jobbar i kväll och ska göra så lite som möjligt innan jag far. Om jag inte får ett ryck förstås. Vissa dagar känns det helt galet fel att bara sitta och stirra. Då måste jag få göra nåt ändå. Jag ska börja med att duscha, då piggnar jag nog till och tar itu med tvättstugan. Kanske. Har två goda kladdkakemuffins kvar sen igår så det blir nog en söndagsbakelse idag på måndag! ;)

    Kram, ha en bra dag!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. yack - äckligt med såna baggar - en fasa att behöva slänga allt man har - en kompis fick såna och fick slänga allt - men det var mitt i sommaren och sen köpte hon burkar med tätslutande lock till ALLT! men annars - mysigt att gå ut och må gott och bli serverad i goda vänners lag. Må gott

    SvaraRadera
  4. Guuuud vad äckligt!!!! Måste genast gå och kolla i mitt skafferi.... Jag blir nojjig av sånt här.
    Kul med en spontanmiddag på byn, sånt är alltid kul. Och gott :-)

    Önskar dig en finfin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  5. Fyyyy vad äckligt att få såna kryp bland specerierna... Hoppas alla är väck nu - låter som ni har gjort en ordentlig sanering i alla fall.

    Desto trevligare med mat, dryck och härligt sällskap :-)

    SvaraRadera
  6. Trevligt att gå ut och äta med vänner.
    Ser gott ut.
    Otrevligt med mjölbaggar. Såna vill man inte ha på besök.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Så trevligt med spontana ute middagar med goda vänner - de e gott :) Mjölbaggar är ju mindre roliga. Min helg bestod av en prins modell mindre :) De e inte fy skam de heller.
    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  8. Låter kul med spontanbesök på stan en lördagkväll, sånt är alltid kul :-)

    Men fy vad äckligt det är med mjölbaggar! Jag hade det när jag bodde i huset för många år sedan. Jösses vad jag slängde, städade och sanerade.
    Hoppas dom är borta nu och att dom som ev fanns kvar frös ihjäl. Ser ingen vits med varför sådana kryp ska få finas överhuvudtaget.

    Kramis

    SvaraRadera
  9. Fy för mjölbaggar.
    Nu måste jag kolla i mitt skafferi...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Qesadillas som är såå gott! Speciellt vid O`Learys!

    Hoppas att du har det fint!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej! Vi ska snart ha lite kalas och tänkte då prova dubbelmarinerad fläskfile. Hur många fläskfileer räcker ditt recept på marinad till? Jag räknar med ca 2 kg fläskfile, vi kommer bli 15- 20 st. Tacksam för svar!
    Vänliga hälsningar Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli!
      Mitt recept är till 3kg fläskfilé. Enligt receptet räcker det till 30 personer.
      När man räknar ut ungefär hur mycket kött som behövs på en buffé så brukar man räkna på 60-90gram kött så dina 2 kg lär ju räcka. Men hellre lite för mycket än för lite.
      Lycka Till!
      Kram

      Radera
  12. Visst är det läskigt med baggar i specerierna! Har hänt här också, tur att det är kallt ute!

    Kraaam

    SvaraRadera
  13. Åh! Jag hade mjölbaggar en gång. Fy så äckligt! Vedervärdigt var det. Hoppas ni blev av med dom!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis