torsdag 27 februari 2014

Gråväder & Illamånde

Igår på dagen var det helgrått & regnskurar... Trist... Smutsiga, blöta hundar är resultatet efter promenader i sånt väder...
Igår efter att maken & dottern slutat jobbet så åkte vi en sväng till IKEA. Dottern var sugen att hitta på ngt & lockade med att bjuda på middag på IKEA.

Vi behövde ha lite småsaker. Köpte en mortel, saxar, en kniv, vinglas, plastpåsar, VÄRMELJUS, doftljus & ngr burkar till mjöl & socker. Dottern köpte lakan, doftljus som doftade ananas, kudde mm. Vi har bara 20min till IKEA så det är en lagom utflykt.
Äntligen en bra mortel!

Snygg är den oxå :-)

På Ikea bjöd dottern på mat. Hon & maken åt kyckling & pommes, jag åt köttbullar & potatis. När vi kom hem började dottern må så illa.... Hon la sig redan 21.30, mådde så himla dåligt..Hon har ju en problem mage, så det var inget som förvånade oss, hon är iaf på jobbet idag så det har nog blivit bättre.
Jag vaknade dock vid 3 inatt & mådde så otroligt illa & kräktes... Somnade sedan om för att vaknade före 7 sur i hela magen, illamående & magen har helt rasat... Antingen var det ngt i maten som inte var riktigt bra.. IKEA är inte superduktiga när det gäller "hygien" & liknande. Sist blandade man gamla köttbullar med nya & igår blandade man gamla & nya varma grönsaker i samma kantin, eller så har jag fått en magbacill... Oavsett så lär det inte bli ngr långpromenader med hundarna idag, närheten till toaletten känns viktig... Har stoppat i mig magtabletter, hoppas de hjälper.... än så länge har jag fått behålla dem...

När vi kom hem efter IKEA besöket igår fixade jag lunchlådor åt maken & dottern & Maken han gjorde sök med korv tsm med Zingo & Bella. Bella förstod inte alls vad han höll på med & Zingo han var överlycklig... Han skrek när korven var slut, han ville göra mera.. Vi delar korven i småbitar & lägger dem på lite olika ställen & höjder inomhus eller utomhus & så får Zingo leta upp dem.. Bella klarade av att hitta en korv, hon har aldrig lekt sök förut tror jag...


Igårkväll tittade jag på Jills Veranda. Hon hade bjudit dit Cancersjuka Kristian Gidlund till Nashville. Ett otroligt fint & gripande program som spelades in sommaren 2013. Kristians sista äventyr.... 17.e September 2013 förlorade Kristian kampen mot cancern, han blev 29år. Kristian drev bloggen I Kroppen min & skrev även boken med samma namn.
Ett gripande livsöde...
Se gärna programmet på Svt Play.

Ska försöka fixa mig lite innan hundarna ska ut...
Ha en fin torsdag!




12 kommentarer:

  1. Mysigt med Ikea & riktigt fin mortel :)
    Ja...Den boken/bloggen är gripande!!

    /Kram & Nospussar till sötaste "voffsen"

    SvaraRadera
  2. Locka med mat kan man oxå göra om man vill till IKEA ;-) Fast i mitt fall hade det inte behövts locka med något..åker med glädje dit :-)

    Men usch då. Inget kul med illamående :-( Hoppas att det "bara" var något med maten och att du inte fått någon bacill.

    Gråväder idag med. Hade gärna haft det fina vårvädret som vi hade i tisdags i flera dagar till.

    Krya på dig!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Usch, hoppas det inte är matförgiftning men om ni alla är lite kassa i magen så klaga hos ikea - ni kan ju få någon kompensation kanske - men det låter ju inte bra att blanda ihop äldre mat med nytt. Jag skulle också behöva åka till ikea - behöver leta efter en leksaksmus som ska finnas där på barnavdelningen - leksak till spanjoren :D. Ja har man aldrig lekt gömme så vet man ju inte så är det ju inte lätt. Men hon kanske fattar snart om ni fortsätter. Må gott

    SvaraRadera
  4. vi hade likadant väder igår men idag skiner solen
    vad tråkigt att ni blev dåliga av maten, usch, jag skulle inte våga äta på IKEA om de nu slarvar så med maten, det är väl så de gör för att det ska vara så billigt som möjligt kan tänka
    nej, det programmet vill jag nog inte se, jag är för blödig
    hoppas att du snabbt blir bättre i din mage
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hoppas din mage är bättre nu. Jag äter aldrig på IKEA. Men det är trist att dom ska ha så dålig hygien. Ha det bra! Kram!!

    SvaraRadera
  6. Tänk att man alltid köper värmeljus. =)
    Hoppas det var en snabbt övergående magsjuka du fick!

    SvaraRadera
  7. Sv: jag funderade också över varför Leonore är en prinsessa, lite konstigt tycker jag att det är, okey kanske att hon är hertiginna av Gotland, men prinsessa, lite konstigt
    ha en fin kväll
    kramar

    SvaraRadera
  8. Jag önskar jag hade närmare till IKEA :(
    Usch för magsjuka. Hoppas du mår bättre nu på kvällen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Men fy om ni blev sjuka av IKEAs mat! Borde ni anmäla i såna fall. Ni kanske kan få en Billy bokhylla som kompensation? Nej, jag skojar bara (sorry...), men det kanske är fler som har drabbats? Sånt måste upp i ljuset.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Konsten att gå igenom IKEA utan att köpa något - är få som klarar :)
    Jag har 6,5 mil till Ikea i Kalmar då, så ibland får de besök av mig. Kul att bli bjudna på middag. Men att få ont i magen o bli dålig är inte kul, hoppas den gett sig av nu den sjukan. Man får kasta ut den genom dörren o stänga snabbt...bläää
    Jag missar nästan alla tv program, de e träningen som tar mina kvällar. Men jag ska kolla Jills program - de vill jag se. Cancer ja, fy tusan, denna läskiga sjukdom.
    Kramiz

    SvaraRadera
  11. herr jösses. GLÖMDE JU ::::
    Ha en redigt kul, skön, bra och avkopplande helg.
    Kramiz IGEN

    SvaraRadera
  12. Kul med en tur till IKEA, det är en rolig butik. Men inte kul att ni blev dåliga i magen. Att de är slarviga med hygienen borde ju faktiskt myndigheterna få veta så att de kan skärpa till sig. Men som du själv sa så är det ju inte säkert att ni blev dåliga i magen av deras mat men hygienen skall ändå skötas till 1000% på en restaurang, spelar ingen roll vilken sorts restaurang ju. Tror jag alltid köper värmeljus och andra ljus när jag är på IKEA :-) Ibland servetter också.
    Hoppas du blir bra i magen snabbt nu och att du får en fin helg. Jag skall bege mig till Småland i em :-) Puss & kram på dig goa vännen! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis