fredag 28 februari 2014

headache

Igår mitt på dagen ringde dottern hem, hon hade oxå kräkts natten tills igår precis som jag. I hennes fall kan vi vara helt säkra på att det INTE är magsjuka, för hon har aldrig haft magsjuka, aldrig någonsin... Sen kräktes hon det bara en gång & hennes mage har sedan hållit sig lugn. Maken var orolig i magen igår, men inget mer...Men jag var dålig. Min mage rasade helt & jag tror jag besökte toa minst 10ggr igår & kräktes 2ggr. Efter middagen, då jag petade i mig kokt torsk & äggsås så blev det aningen bättre. Eldbollen i magen försvann & illamåendet lättade... Dottern som själv jobbar på en restaurang ringde IKEA för vi är helt övertygade om att det var ngt med deras mat/hygien som orsakat detta. Nu väntar hon på att restaurangchefen ska ringa henne. Hon har flera saker som hon själv noterat som hon vill ta upp bl.a att man blandar/fyller på den maten som stått i kantinerna för servering med nylagad mat. Vi har sett detta vid 2 tillfällen & för mig är det helt otänkbart att man gör så... + att hon uppmärksammade att deras mjölkkyl höll 11-grader. Man blir lite "skadad" av att jobba på restaurang, jag såg inte ens ngn mjölkkyl ;-)
Vi får väl se om ngn ringer upp henne...



Igår var maken & dottern på vårt köpcenter en sväng. Yoghurten hade sinat & den är jag beroende av ;-)
Så det köpte dem & så kollade dom runt lite & dottern köpte sig en tröja & ett linne samt ett par chinos till sin pappa, ett par röda som hon ville ge honom :-)

Vi la oss tidigt, jag hade en begynnande huvudvärk & kände mig helt slut som människa...
Vaknade i morse med blixtrande huvudvärk & feberkänsla, bullrig mage & lite illamående.. Försökte somna om för att se om det gick att vila bort.. men det gick inte. Är som "baksmälla"..Det är så jag kan må om jag överansträngt mig.."Dagen efter effekter". men idag utvecklades huvudvärken till migrän.. Som tur är hade jag trötta hundar på förmiddagen, så efter att jag tagit en Imigran nässpray & vilat tsm med Zingo & Bella så lättade det lite..  Orkade gå en promenad med dem :-)

Imigranen har hjälp, för annars brukar migrän öka vid ansträngning & det har det inte gjort under promenaden. Träffade på Zingos hatobjekt nr.1 en 3½årig labrador. De två sista gångerna har jag och labradorens matte stannat & pratat trots att Zingo uppför sig illa.. Det känns bra tycker jag, för jag har tyckt att hon har tittat snett på mig en längre tid.. Förmodligen för att hon tycker att Zingo uppför sig illa & det gör han.. Han skäller som en galning för han är så osäker på denna labrador... Idag småpratade vi om hundarna & hon sa: Vad bra att vi kan stanna & prata, att det är jättebra träning för hundarna :-)

Nu får vi hoppas att jag har motat bort huvudvärken så att det blir en mysig fredag :-)
Såg att Galenskaparnas Anders&Claes Eriksson skulle vara gäster hos Babben & så börjar Let´s Dance idag... samma tid...

Ha en fin fredag :-)

12 kommentarer:

  1. Hoppas att IKEA tar det på allvar och att ni får någon ersättning. För så får det verkligen inte gå till! Mannen är också så där "arbetsskadad" och brukar kolla kyldiskarna i affären ;D Själv brukar jag kolla städningen hos doktorn ;D
    Krya-på-dej-kram <3

    SvaraRadera
  2. Ja vad vet man om hur de hanterar maten. Jag förutsätter att stora matsällen ser till att hålla maten som man ska. Tyvärr händer det ju lite då och då. Mänskliga faktorn finns alltid men rutinerna borde sitta. Hoppas att det släpper snabbt för man vill ju inte gå omkring och känna sig smågravid hela tiden. DEt är alltid lättare när man blir riktigt sjuk med hög feber för då har man inget val. Bara lägga sig i sängen
    Krya på dig
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du mår bättre snart. Och hoppas ni får nån respons hos Ikea.
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad bra att hon ringde upp! Och att lagt märke till grejer. Annars är det nig svårt att hävda sig.

    SvaraRadera
  5. Usch vad jobbigt att må dåligt, är det maten på Ikea så hoppas jag dom tar tag i det,ingen ska behöva bli dålig. Sen kanske en del tål halvtaskig mat sämre än andra. Gubben min är inte alls lika känslig som jag...
    Ikväll laddar vi för Andra chansen, fast jag har lite tappat det roliga att se på Mellon, det var bättre för några år sen.
    Kram och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  6. Usch då! Inget kul om det skulle vara dålig mathållning som ställer till det för er.

    Många hundar har svårt för svarta eller mörka hundar men det beror på att de inte kan de deras ögon så bra. De flyter liksom ihop med resten av hunden. Men det är bra träning att stanna och småprata lite.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
  7. Urk & Fyyy för magsjuka och huvudvärk på det!
    Jag hoppas att du piggar på dig!
    Det är ju INTRESSANT det där med mathanteringen på Ikea! Jag är helt övertygad om att mjukglassen gav mig magsjuka en gång.

    Pigga på dig Kraaaaam

    SvaraRadera
  8. Usch så trist. Magsjuka är bara det värsta som finns!!! Hoppas Ikeafolket lyssnar på din dotter och att du i detta nu mår bra igen.

    Trevlig söndag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Fy, det där lät inte kul...
    Hoppas att ni mår bättre nu.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Usch och fy så jobbigt, hoppas ni kryat på er. Kram

    SvaraRadera
  11. stackars dig och dottern, usch vad jobbigt
    jag tror inte J skulle sätta på sig några röda byxor :)
    Sv: nej, det är mest Sluggo som leker, Nemo har inte leksaker på det viset
    kramar

    SvaraRadera
  12. Både jag och maken blev kass i magen och illamående och helt utslagna efter att ha ätit på Ikea sist vi var där. DET dröjer innan vi äter där igen. Magen stod på 8 hörn och bullrade som ett reningsverk och jag är ff konstig i magen.
    Vi sa båda att det är maten från Ikea för vi hann knappt köra därifrån förän vi var kassa.
    Skitrestaurang!!
    kram
    Fia

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis