lördag 22 februari 2014

Lördag hela dagen :-)

Lördag idag & det är såklart gråväder & trist...
Jag tog hundarna på morgonpromenad kvart i 7 & sedan körde jag dottern till jobbet :-) I bilen dit får hon reda på att den personal hon öppnar med är sjuk... Inte lätt att få in ngn kl7 på morgonen en lördag... Nåja hoppas det löst sig, annars får dottern klona  sig så löser det sig ändå ;-)

Kröp ner i sängen igen & vaknade först 9.30... skönt!

Igår på morgonen åkte jag till bilbesiktningen med sonens bil. Den gick ju inte igenom första besiktningen & nu har han haft hjälp att laga bilen, av en självlärd kompis. Det var dock inga bekymmer så nu kan bilen rulla ett år till. Sonen blev väldigt nöjd :-)

Väl hemma igen tog jag hundarna en promenad i slaskvädret & sedan grejade jag lite här hemma samt letade efter ett recept på en matpaj som skulle kunna passa dottern i smaken.

Tog en liten sväng till systemet & köpte vin. Sen hämtade jag dottern på jobbet. Hon hade med sig fika till oss. En hot brownie & en hot blondie... Så otroligt gott. Handlar ni på Burger King så tycker jag ni efter maten ska beställa en Hot Blondie/Brownie.  Farligt gott ;-)


Vi 15-tiden kom solen, så när vi hade fikat tog jag & maken Bella & Zingo på promenad i skogen. Det var så härligt att gå i solgasset & låta hundarna springa lösa. På hemvägen blev Zingo speedad.. Han älskar att vara lös & trots att han är 6år så har han jättemycket lek i sig. Vi tränade lite, men sen lät vi honom busa av sig.. Det slutade med att han grävde i sanden & tillslut dumpade i ett dike, men lika glad var han ändå... Bella trippade troget vid min sida. Hon är nästan inte alls lekfull & då skiljer det bara 1år på hundarna. Bella är 7år.
Kortet har ngr år på nacken men det är så här  Zingo trivs bäst



Väl hemma startade vi med middagen. Det blev en Västerbottenostpaj & en paj med kyckling, broccoli, bacon & mozzarella.

De blev riktigt goda & gifte sig väl med vinet jag inhandlat tidigare under dagen. En Spanjor, en Marques de Valencia. Mycket gott, kryddigt, fylligt & verkligen prisvärt 61kr.


Kvällen tillbringades i lugn & ro vid tv,n Vi tittade på Babbens nya program, Skavlan & sedan The Killing en serie som går på Sjuan med Joel Kinnaman. Den är riktigt bra :-)

Nu ska jag ta tag i dagen!
Maken har åkt till sin lillasyster en sväng för att sätta fönsterbleck & jag ska fixa mig & sedan ta en promenad med Zingo & Bella.

HA EN FIN LÖRDAG!

6 kommentarer:

  1. Härligt med ZzzZz morgon,solig promenad med goa "voffsar" & så härliga foton <3
    Önskar dig en riktigt härlig Lördag &...Tack för Vintips :)

    /Kram

    SvaraRadera
  2. mums vilka godssaker du visar =) kram

    SvaraRadera
  3. Pajer är alltid rätt; både till vardags och till helgen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att sonens bil gick igenom besiktningen :-)

    De där pajerna såg onekligen väldigt goda ut. Kanske skulle jag våga mig på att göra paj någon dag.

    Hoppas ni hade en bra lördag.
    Kramis

    SvaraRadera
  5. goa pajer, goa promenader, goa efterrätter - låter som goa stunder :D MÅ gott

    SvaraRadera
  6. Vilken SJUKT läcker paj mmm :) hoppas du får en fin start på nya veckan.

    Ny post ute..butik med billiga designermärken:)

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis