måndag 17 februari 2014

Måndag morgon....

Ja då var det måndag igen... :-)
Har varit en annorlunda, omtumlande, trött helg....
I fredagskväll & halva natten var ju S här hos oss. Sov sedan fruktansvärt dåligt mellan 05-08 då dottern smsade från flygplatsen. Sen kunde jag inte somna om mer för jag fick ont i magen & ryggen.. Min kropp ballar ur om den inte får sova...
Halva lördagen gick åt för att komma igång & sedan ta en promenad med hundarna. Maken var hemma vid 13-tiden. Då hade han hunnit äta frukost med sonen/sambon/Memphis i Göteborg & kikat runt på Dormy.
Lördagskvällen & eftermiddagen blev lugn... Tv... & soffhäng... Vi gjorde god mat. Jag åt wienersnitzel & maken en entrecote & så hade vi rösti, haricoverts & persiljesmör. Smarrigt!

Vi tittade på Melodifestivalen & ÄNTLIGEN var han tillbaka den numer Internationella Björn Gustavsson :-D Missade ni det så titta här: combeback. Jag är barnsligt förtjust i Björns humor :-D
Vi avslutade kvällen med Irene Huss. Vi orkade inte sitta uppe så vi la oss & tittade. Det var etrt bra avsnitt :-)
Båda hundarna leker med bollar

I går vaknade jag vid 9. Tog hundarna en promenad, åt frukost.
Efter frukost & morgon fix följde vi herrstafetten. Wow vilka duktiga skidåkare VI har, både damerna & herrarna :-)


Det var riktigt dåligt väder igår. Vi promenerade hundarna i ösregn :-(
Till middag åt vi systerysters kycklinggratäng. Gott & enkelt!
När vi ätit fick jag sms av S som undrade om hon kunde komma förbi en sväng. Självklart fick hon det :-) Vi hade mat över så jag gjorde en portion som hon faktiskt petade i sig. Hon har nästan inte ätit något de sista 14-dagarna. Hon var här ngr timmar & fick pratat av sig lite till....

Chattade med sonen igår & nu är tydligen bilen klar. "reparatören", sonens gamla klasskamrat skulle komma hit & lämna bilen som ikväll :-)

Fick nyss ett sms av dottern "ring mig". Ringde upp & de har det riktigt bra i London. Igår var det strålande solsken & lite vårkänsla i London. De har shoppat, ätit & druckit gott, besökt Picadilly & Big Ben. Idag stod det Victorias secret & Tower Bridge på "schemat" & en hel del annat kan jag tänka mig :-


Nu ska jag fixa till mig & ta en Zingo/Bella walk i solskenet. Känns riktigt lockande att gå ut idag när himlen är blå & solen skiner :-)

Ha en riktigt bra måndag!

14 kommentarer:

  1. Så mysigt & gottit - Ljuvliga söta små "voffs" mé ...
    /Nospuss & Kram från mig i solen

    SvaraRadera
  2. Oj, vad jag hade att ta igen här inne :-) Du är en fin vän som stöttar en vän i nöd, vilken tur hon har som har dig. Förstår att du var helt färdig dagen efter det, min kropp ballar också ur vid sömnbrist. Totalt. Det var ingen dålig Alla ♥ Dag-present din dotter fått, vad spännande! Och vad kul för henne att åka till London, kan tänka mig att det är shopping på hög nivå som gäller nu :-) Och smaskiga saker har ni ätit som vanligt. Kul att få lite tips av vad andra lagar, det är ju så trist med det man själv lagar om och om igen... Ha en fin dag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  3. Jag missade Huss men har läst boken en gång i tiden. Och jag missade ju även Kallas förträffliga åk men såg herrarna igår - riktigt pulshöjande på första sträckan med tappad skida och allt men sen var det ju bara en känsla - av härligt det här går bra men riktigt spännande blev det ju aldrig - Och Björn - ja gillar också honom men sista med Siamesk tvilling var väl sådär - han skulle ju behöva vara med varje gång :D.

    Inga promenader med vovven för mig igår - jag kunde deligera det till sonen och hans kusin :D men lite vårkänsla är det här idag men det blåser. Må gott

    SvaraRadera
  4. vi gick också vovvepromenad igår i hällande regn tidvis, det gick ju det också :)
    idag vill solen igenom, den kanske kommer helt snart, hoppas det
    dottern verkar ha det riktigt bra där i London
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hej! Just nu har jag en tävling på bloggen där jag nu lottar ut en Uniq one hair treatment på bloggen!
    Instruktioner samt info om produkten finns på bloggen.
    Välkommen!

    SvaraRadera
  6. sv: kul att du vill vara med, Skriv såfort du har länkat på bloggen så är du med och tävlar!

    SvaraRadera
  7. Schlagern var inte mycket att hänga i granen den här helgen. Heller... Och Björn är söt och så, men jag tycker att han är upphaussad...
    :-)

    SvaraRadera
  8. vilka sötnosar de är de fyrbenta, här har vi bjudits på en stor gul sol idag men väldigt blåsigt. Men bara solen skiner så går allt så mycket lättare. Kram Kram

    SvaraRadera
  9. Du är en fin vän som stöttar när det behövs som mest trots att det tar på dina egna krafter och kroppen får kämpa, det är det som är att vara en riktigt vän. Hoppas din vän snart mår bättre och att du återhämtar dig...

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att dottern har det bra i London. Lite vår aning var det här också i dag faktiskt med strålande solsken och 8 plusgrader,härligt...
    Irene Huss gillar jag verkligen så det måste ses...men festivalen är botten tycker jag. Herregud ska det inte bli nån låt i år som man känner för så där riktigt...**..
    Kramar**

    SvaraRadera
  11. Jag börjar bli less på Mellon nu när det sänds lördag efter lördag men nu på lördag så sänds den från Ö-vik och DÅ måste man ju bara titta. Rätt vad det är så är det någon/några man känner i publiken.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag älskar också Björn Gustavsson.
    Och på lördag är den i min hemstad :)
    Tyvärr ska vi inte dit. Biljetterna var alldeles för dyra :(
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Jag vill oxå till London :) jag har inte sett på Mellis alls, ögnade lite i lördags vi hade barn hemma såg bara just inslaget med Björn han är så söt, vem kan låta bli att gilla honom.
    Nix jag äter inga medeciner för mina symtom, oh de tar bara bort den om den börja växa det är de som de ska kolla varje år, fast första gången väntade dom 5 år :( så de var tur att den inte ställt till något allvarligt. Min läkare utreder vidare.....suck
    Kramiz o go tisdag

    SvaraRadera
  14. Björn Gustavsson är så härlig, kan inte låta bli att skratta bara man ser honom :)
    Ingen Mello för mig i övik. Det räcker för mig att titta på tv :)
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis