söndag 9 februari 2014

Mysig helg ❤️

I fredags blev vi upphämtade vid 14-tiden. Vi åkte mot Grebbestad och Tanums strand. Jag hade gissat rätt, det var Tommy Körberg som vi skulle få se. Mina föräldrar hade köpt ett paket med 3-rätters middag och uppträdande.



Väl framme på hotellet så checkade vi in.  Maken o pappa tog ett dopp o en bastu. 



Vi piffade till oss & tog ett glas vin och sedan gick vi till lokalen där uppträdandet skulle vara.


Vi fick bra platser o pappa fick ordnat en kandelaber till vårt bord...


Till förrätt så fick vi havets läckerheter.
Varmrätt hjortfilé & efterrätt vit chokladmousse Riktigt bra mat! 

Körberg var duktig. Några av hans låtar tycker jag om, annars är jag inget stort fan av honom. Han har en otroligt bra röst och han var roligare än jag trodde, hans mellansnack mellan låtarna var riktigt underhållande. Publikens medelålder på spelningen låg på 65-75år så vi kände oss väldigt unga :-)
Det är vi och Pro sa maken ;-)

Träffade Tommy utanför mitt hotellrum o står man där får man ställ upp på kort, vilket han gärna gjorde :-D

Efter mat o underhållning satte vi oss i baren och där spelade en trubadur och han var riktigt bra... Nästan bättre än Körberg ;-)

Det blev sent, vi sov gott & när vi vaknade så åt vi en riktigt smarrig hotellfrukost. Det fanns "allt" på buffén och det var mycket gott. LYXLIV ❤️


När vi kom hem så var sonens flickvän här & katten. Dottern var oxå hemma men sonen var iväg och träffade kompisar. Vi var hemma ngr timmar sedan hämtade vi Bella. P&J bichon frise som vi ska passa ngr veckor nu medan de är i Thailand. Blev lite halvgalet med två hundar en katt... Tre ungdomar och jag o maken... Men allt går... Finns det hjärterum så finns det stjärterum. :-) 

På kvällen kollade vi Melodifestivalen o fick njuta av Herr Stensnygg ;-)
Kollade oxå på Irene Huss 

Idag har vi slöat, gjort kalops, ätit, bakat en toscakaka, fikat & umgåtts med sonen & flickvännen :-) Trevligt!
De väntar på att bilen ska bli klar, sen åker de hem till Göteborg igen :-) b

Hoppas ni har haft en bra helg!
Ha en skön söndag!

18 kommentarer:

  1. Om man fortfarande tror att man är omkring 25 år så blir medelåldern naturligtvis hög. Om man är ärlig med sin åldern så blir medelåldern på Tanum Strand ca 50 år, dvs kanske några få år mer än Er egen ålder. Välkommen till verkligheten!!
    Modern o Fadern o den helige Tommy K!

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med på Tanums Strand var nog medelåldern ca50 MEN på Tommy Körbergs show var de under 45år MYCKET lätträknade :-P de över 60år var dock mycket LÄTTRÄKNADE ;-)
    Tack för en mysig korthelg mamma & pappa ❤️
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter med en överraskning. Det skulle jag behöva för jag är så dålig på att komma iväg och ha kul. Jag gillar Tommy Körbergs röst. Såg honom i Chess och har gillat honom sen dess. Kan tycka att han är lite gubbig ibland men vad gör det. Finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det. Så jag förstår ni hade mysigt. Jag anar att du är som mig gillar att ha de kära runt dig
    Ha en fin start på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  4. Trodde han var rätt kort, Tommy. Kul att han kom förbi där också. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa han är KORT... & jag e jättekort bara 158,5 :-)

      Radera
  5. Härligt helg, Tommy sjunger bra, ja men inte heller jag kan skryta med att de är en artist jag lyssnat på, o jag är ju över 50 :) men i stort alla live framträdande blir bra, stämningen, goda maten, trevligt sällskap o bra humör ja då blir de mest kul. Ni verkar ha haft just en sådan helg K U L. Jag hade gärna åk med, tänk på de nästa gång..hihi

    Kramiz o go måndag.

    SvaraRadera
  6. Låter som om ni har haft en mysig och trevlig helg både på bortaplan och hemmaplan :-)

    Tommy Körberg är väl ingen artist som jag direkt lyssnar på men en jäkla bra röst har han iaf.

    Ha en bra måndag.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. vilken underbar helg :)
    ha en fin början på nya veckan nu
    kramar <3

    SvaraRadera
  8. Verkligen en toppenpresent! Och på bild med självaste Körberg och allt...
    :-)

    SvaraRadera
  9. Vilken kanon helg....helt underbart.
    Ha de gott nu från Maria

    SvaraRadera
  10. Härligt med en sån helg, det var uppskattat kan jag tänka mig. Jag trodde först det var Mats Ronander som stod bredvid dig när jag såg bilden på FB,hehe....
    Tommy Körbergs röst är väl ingen favorit för mig,jag tycker han sjunger lite väl nasalt,
    Så roligt att samla hela goa familjen,att det blir lite trångt det står man gärna ut med..*L*..
    Kramiz*

    SvaraRadera
  11. Wow. Vilken helg du haft!
    Tommy har en fantastisk röst.
    Vad kul att ni stötte på honom på hotellet.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig helg :)
    Kul att han ville ställa upp på bild!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Sv: jo :) det är ju då man får extra tid för mys
    kramar

    SvaraRadera
  14. Men oj...vilken helg ni haft!
    Så roligt att få en bild på dej och Herr Körberg.
    Den mest kända som jag är fotad med är nog Daniel Lindström...

    Kram

    SvaraRadera
  15. Det ser ut som ni har haft en grym helg! :D

    SvaraRadera
  16. Men så mysigt!! Inte dåligt! Inte minst hotellfrukosten är jag lite avundsjuk på:-)
    Hoppas du hunnit landa i vardagen igen och har en bra onsdag!

    Kram Cecce

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis