lördag 15 februari 2014

Sleepless



Igår eftermiddag ringde det på dörren & utanför stod ett blomsterbud med blommor till dottern. Hon fick 7st långskaftade röda rosor av en kille på jobbet.
Jag skickade sms till dottern som jobbade & sedan även bild på blommor & hon skrev tillbaka ojojoj det var ju snällt.. När hon lite senare kom till sitt skåp på jobbet så låg det ett brev i det. I brevet stod att hon skall vara klar för att bli upphämtad på onsdag kl.15. Festligare klädsel & övernattning. Hon kommer bli avlämnad i hemmet igen på torsdag kl.21 WoW Vilken alla hjärtansdags present av en kompis, en vän :-)

Jag känner inte killen, men det jag hört om honom gör att jag tycker att han verkar trevlig :-)

Jag & maken fixade en broccoli&ädelostpaj samt en sallad till middag. Vi kikade på finalen på På Spåret & Skavlan & sedan hämtade jag dottern på jobbet. Hjälpte henne att packa lite & sedan fick jag & maken sms samtidigt från vår kompis S som var jätteledsen. Hon & hennes man genomgår en riktig kris, kommer förmodligen skiljas.. Så vi bad henne sätta sig i en taxi & komma hit. Hon behövde prata & gråta... Hon hade inte ätit något på en vecka så vi värmde lite paj som hon åt & ett glas vin eller 2 :-)
Maken la sig strax efter 1 & jag satt kvar med S. Tidningen kom strax efter 4 & då ringde S efter en taxi. När klockan var 04.30 åkte hon hem. Då var jag helt slut som människa...


Maken har kört dottern och hennes kompis till Säve klockan 7 i morse. London är slutdestination, de kommer hem på tisdag kväll  :-)

Maken åkte förbi Coop & köpte färska frallor, rostbiff & youghurt & så åkte han hem till sonen, sambon & Memphis & åt frukost med dem :-) Hade varit riktigt mysigt :-)

Jag & maken har varit & köpt en flaska vin & ngr småsaker på coop till middagen. Nu slöar vi i soffan. Ingen av oss kommer göra ngr större grejer idag... blir matlagning & hundpromenad & soffhäng vid tv,n, det är ju Melodifestival :-) Vi är VÄLDIGT trötta/sega efter gårdagen/natten....

Idag har det regnat snöat & haglat, men just nu skiner solen, kanske strax dags för en solig hundpromenad :-)

Hoppas ni har en riktigt fin lördag!

8 kommentarer:

  1. Wohooo...Inte dåligt <3
    Ha en fortsatt gooer helg/Kram

    SvaraRadera
  2. sv; jaa man blir så jäkla kladdig haha=)

    härligt med lite vin o soffhäng!=)

    SvaraRadera
  3. Vilken tur hon har som har så fina vänner som ni.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas du hade en bra alla hjärtans dag!
    Tycker du att alla kroppar är fina oavsett storlek?
    Läs gärna inlägget OM du vill och dela med dig om dina ÅSIKTER!

    http://patriciakarlssons.blogg.se/2014/february/victoria-s-secret-fashion-show.html

    SvaraRadera
  5. Men så gott det måste vara för S att få komma och prata, gråta och ha sig i så många timmar - kommer ju själv ihågi hur det var för nu många år sen - det är tufft så bra gjort. Och det låter som lite kärlek - gulligt att dottern fick blommor och hoppas nu hon får en trevligt i London - jag tänkte på när jag såg hotellet om det inte var där min dottern bodde när hon och kompisar var där för något år sen - och så glömde jag fråga henne om det. Hoppas ni får en trevlig soffkväll - kanske är melodifestivalen bättre idag än senast. Må gott

    SvaraRadera
  6. Tänk så mycket glädjeämnen och sorg det kan rymmas på några få timmar.
    Jag glädjer mig med dottern och hennes fina vän men att vännen din har ledsamhet är så jobbigt! jag vet, har ju varit "där".

    Ha det gott i ditt trygga fina liv, du med. Det är skönt att kunna vara till tröst till de som behöver. Det tycker jag med.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  7. förstår att du är trött efter en sådan lång natt men det är jättefint att ställa upp och bara lyssna och finnas till
    hoppas att dottern kommer att ha underbara dagar i London
    någon sol har vi inte haft här
    en fin söndag till dig
    kramar

    SvaraRadera
  8. Åh vilken vän =) Så fint av honom!
    Jobbigt med din vän, fint av er att hon fick komma till er <3
    Du har ett stort hjärta min vän!
    Kramar

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis