torsdag 20 februari 2014

snö!!

Imorse, strax efter sju när jag tog hundarna på första morgonpromenaden så låg det ett tunt lager snö på marken... hmmm sååå onödigt... Iof så betyder snö, ja iaf om den inte slaskar att hundarna håller sig renare på promenaden... men ändå JAG VILL HA VÅR!!

mer sol tack :-)
Dottern är hemkommen efter en toppen resa till London.
Det hade inhandlats lite kläder, mycket smink, lite godis & ngr souvenirer. Jag fick en nyckelring med Big Ben :-) Skönt att ha henne på hemmaplan igen.  Igår gick hon i pyjamas halva dan... På seneftermiddagen var hon med mig & maken på köpcentret. Hade ngr ärenden att uträtta.


Idag har jag tänkt att handla mat. Jag sa igår, vi kan väl planera vad vi ska äta i helgen & det tyckte familjen oxå.. däremot är det INGEN som sagt en enda maträtt vi kan äta... Nåja det löser sig nog, men jag gillar bättre när man planerar tillsammans...

Stoppa huvudet i sanden har man ju hört...
men att stoppa huvudet under kuddarna.. det var nytt för mig ;-)

Nu ska jag ta tag i mig själv & ta tag i livet ;-)

ha en fin torsdag!



16 kommentarer:

  1. Härligt att dottern är hemma & hihi så söt Zingo är - Lite maggos & Kram från lilla mig

    SvaraRadera
  2. Här snöar dag, och dom har lovat en hel del under helgen. Men det gör detsamma, snart är våren ändå här :)

    Mysigt att ha fått hem dottern igen♥ Alltid någonting som saknas när barnen inte är hemma. Å tänk den dagen dom flyttar, oj ledsen jag kommer att bli :(

    Gullpojken Zingo♥
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där, det blir jag som väljer maträtterna här. Inten tycks vilja vara med att bestämma. Kul för dottern med resan :) Kram

    SvaraRadera
  4. Snö - bläää, Här har vi många plusgrader och sol idag - så skönt...njuter.
    Häftig nyckelring. En sån springer ju inte precis alla omkring med :) ja jag förstår de e skönt att ha henne hemma,
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Jätteroligt att du kikade tillbaka:)

    Så snäll dotter du har som i alla fall köpte med sig en nyckelring till sin lilla mamma. Kan tänka mig att hon själv shoppade en del.

    Usch, jag håller med dig, nu vill vi ha vår. Snön kan hålla sig borta fram till nästa vinter.
    kramar

    SvaraRadera
  6. Fy för snö - inget här tack och lov men jag vill nu ha sol och värme - massor! Och skönt att få hem de sina även om man unnar dom att vara borta på äventyr så känns det ju bra i mammamagen att dom är på trygga hemmaplan - kommer man släppa detta någon gång - tror inte det :D. Många gånger frågar jag vad ska vi göra med den maten eller detta och får inte så mycket svar -spelar ingen roll oftast men ibland så är dom med på noterna om vad vi ska äta - igår blev det tacos och vi har planer för indiskt framöver - barnens val. Fast jag gillar ju att bestämma själv :D Må gott

    SvaraRadera
  7. Mitt inlägg handlar också om snö.....men i lite andra mängder :)
    Det är så man inte kan fatta att vi bor i samma land. Så där ser det ut i maj hos mig.
    Kul att hundarna trivs ihop. Men kan tänka mig att Zingo kommer tycka det är lite skönt när han får rå om er ensam sen när kompisen flyttar hem igen.
    Trevligt med en Londontripp för dottern och hennes vän.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Visst är det trist med snö nu!!
    Vi fick 10 cm kramsnö i natt....bläää....hiih..

    Jag längtar oxå så väldigt efter våren...hoppas snön smälter bort snart!

    Så fin hon är din dotter och så trevligt att få hem henne efter Londonvistelsen!

    Ha det fortsatt gott vännen

    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  9. Ett gott tips är Oreganokyckling som finns på Icas hemsida. Så fantastiskt gott! =) Vi har bjudit på det flera ggr. Kramar

    SvaraRadera
  10. Ja det var trist med snön som kom nu, men den lär försvinna och man får stå ut med bakslagen som man vet kommer.
    Fin och lite annorlunda nyckelring dottern köpt till dig, och ack ja, nog känns det igen det där med att bestämma vilken mat som ska ätas. Det är väl bara att ta nånting får man till svar,haha....
    Kramar***

    SvaraRadera
  11. Snö? Usch nej…det vill vi inte ha:-) Här har våren känts i luften i dag!
    Vilken fin nyckerna du fick! Förstår att du tycker det är skönt att ha henne hemma igen:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  12. vilken fin nyckelring, ja du, när man ska skriva upp vilka maträtter man ska ha till veckan, så ja, då blir det tyst runt matbordet, det tas för givet att det är jag som ska komma på allt själv
    vilken stil på Zingo :) ungefär som Nemo använde kudden för ett tag sedan, jag vet inte om du såg den bilden i mitt inlägg den dagen
    kramar

    SvaraRadera
  13. Hoppas ni kom fram till nåt under matshoppingen så ni slipper svälta i helgen :-D

    SvaraRadera
  14. Härligt att ha dottern hemma igen <3
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Ja den där snön var välidgt onödig. Den regnade ju ändå bort sen. Håller med dig...vill ha vår. Men vi får nog vänta ett tag till antar jag.

    Härligt att dottern hade haft det bra i London och att hon är hemma igen :-)

    Kramis

    SvaraRadera
  16. Vår!!! Den är på gång. Misstänker att vi får nån mer snööverraskning men snart så. :)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis