tisdag 25 februari 2014

☀️☀️ solsken ☀️☀️

Igår mitt på dagen så kom hon SOLEN!!!☀️☀️☀️
Jag rustade mig med hundgodis i fickan & siktet inställd på en hundpromenad i skogen... Men ungefär 100m in på vår grusväg så smällde det långtbortibak & Zingo bestämde sig för att NEJ JAG GÅR INTE EN METER TILL, Försökte med allt men det var bara att vända & gå hem. Som tur är så har vi en kort promenad för att ta oss till skogsvägen så hundarna hann rasta sig.. Det är så otroligt synd att han är "smällrädd".... (åska går inte, raketer är farliga, gevärsskott på långt håll KAN va ok ibland, en smälld ballong livsfarlig, när man spränger livsfarligt, Han får ren panik & det finns INGET som kan få honom att tänka om, har testat ALLT, försökt skapa ngt positivt men det går INTE)
Väl hemma igen plockade jag lite & försökte få ordning på iphone laddaren som gått i bitar.
Maken kom hem tidigt, han hade varit på den årliga läkarundersökningen via jobbet & var helt kurant :-)
Han fixade laddaren. 

Vi tog med hundarna & gick en promenad på Knorren. Där kan hundarna springa lösa.

Videung


Det är en vacker promenadväg vid vattnet & där finns det oxå en hundbadplats. Nu var det inte aktuellt med bad... fast Zingo övervägde det länge... han sprang till vattenbrynet & tittade uppfordrande på sin husse. Blicken sa kastar du i en pinne som jag kan hämta? Det gjorde vi inte.. Hundarna sprang av sig lite & sen gick vi tillbaka till bilen Blev en riktigt härlig promenad i solgasset :-)


Blev en lugn eftermiddag & kväll. Verkade som alla var extra trötta igår... Jag hamnade i filmen Pretty Woman på 11-an så jag kunde ju inte lägga mig innan den var slut... Trots att jag vet precis vad som händer & kan väl hela filmen utantill tror jag ;-) Himla mysig film :-)


Dags att ta tag i dagen... Solen skiner & fåglarna kvittrar :-) En härlig känsla!
Jag måste ner till köpcentret & fixa mer hundmat till Bella. Hennes lillmatte jobbar på en djuraffär & hon har lagt undan en påse till oss. Maten räckte inte hela "semestern" för Zingo har tjuvat till sig ngr portioner... ;-) Andras mat är mycket godare än den egna....

Bella gillar Zingos leksaker :-)
Ha en fin tisdag!

12 kommentarer:

  1. Stackars Zingo - inte lätt att vara rädd för smällar i alla dess utföranden. Hoppas ni kan ta en härlig promend idag istället - är själv snart - när frukosten är över på väg ut och härlig sol lyser. Och det är ju skönt att det går bra med Bella även om hon får dela med sig av maten :D Må Gott

    SvaraRadera
  2. Vad trist att han är så skott- och smällrädd. Jobbigt!

    Haha! Jag kan nog också hela Pretty Woman utantill. Måste nog kolla på den framöver... :-)

    SvaraRadera
  3. Naw...Inte lätt att vara skotträdd - stackars Zingo...
    Så söta de är Bella & Zingo...Ljuvligt med vårsol & vide"kissar" Underbart/Nospuss & Kram från mig i Vårsolen

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla gubben som är så rädd.
    Visst är det underbart väder, hoppas det håller i sej.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Ser vackert ut där längs hundpromenaden:-)
    Förstår att det ställer till problem med smällare och raketer. Tänk om de som håller på kunde tänka lite mer på våra fyrbenta vänner….

    Trevlig kväll:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  6. Hamnade på din sida av en slump när jag googlade på Levaxin och svullna fötter. Tog bort min sköldkörtel för 14 år sedan och äter 150 levaxin. Kan du berätta mera hur du mådde och hur din kropp svullna mm när du hade problem. Kram
    tessan70@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Så jobbigt att vara så rädd för det som smäller...stackarn.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Inte roligt att vara rädd. Men jag tror minsann att ni fick en fin promenad i alla fall.
    Men hallå där...var har ni snön? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Blondi är också rädd för allt som smäller...går undan dammsugaren bl.a...
    Här har vi heller ingen snö....

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga promenader ni tar. Jag längtar tills snön försvinner. Just nu är det broddar som gäller. Jag är ju skrämd sen jag var liten för åska så jag kan förstå hur han känner sig. Min oro´börjar bara det mullrar i fjärran. Det är väl med djuren som med oss. När man blir bortbjuden smakar maten som bäst
    Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  11. Gillar också Pretty woman. Och precis som du sa, man kan hela filmen men tittar ändå. =)

    SvaraRadera
  12. Många hundar som inte gillar när det smäller. Tycker så synd om dem på nyår å sista April. Men härligt verkade ni haft på er promenad♥
    Kramen♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis