fredag 7 februari 2014

Ut på äventyr....

I julklapp fick jag & maken en present av mina föräldrar som innebär att vi idag ska stå färdiga kl.14.00. Ha med grejer för en natts övernattning. Vi är bjudna på 3-rätters med underhållning & övernattning på hotell på hemlig ort. Ska bli riktigt kul :-)


Sonen & hans flickvän & katten kommer hit & hjälper dottern att passa Zingo. Dottern jobbar denna helgen nämligen. Ska bli kul att träffa dem i morgon, de stannar till söndag. För på söndag ska en av sonens gamla kompisar hjälpa honom att laga bilen.


Igår var dottern helledig. Då passade hon på att träffa en av sina jobbarkompisar. De käkade Thaibuffe & fikade. Det känns bra att hon har ett jobb med nästan bara yngre människor, det ger ett stort kontaktnät nu när tjejligan inte är hemma. Det är skillnad som sonen som jobbat som kyrkogårdsarbetare & trivts otroligt bra men där är det mer människor i min ålder som jobbar & man kanske inte alltid har samma intresse när man är 45år som man är när man är 20år. Igår satt iaf dottern & jobbarkompisen & letade resor. En weekend i London står överst på vad jag önskar göra listan...

Nu håller snön på att smälta.. Vi har blidväder.. Igår regnade några ggr... Lite tråkigt & mycket smutsigt blir det när snön smälter.. Men ett steg närmare vår.... kanske :-)

Nu ska jag ta tag i fredagen....
Ska fixa mig själv & plocka undan lite samt ta ett tag med snabeldragaren...

Hoppas ni får en riktigt bra fredag,
det tänker jag ha..
Ut på äventyr... :-D

13 kommentarer:

  1. Spännande!
    Ser framemot vart det bär iväg.
    Ha det sååå trevligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul - en bra present, sånt där förgyller tillvaron.
    Ha nu en kanonkul o mysig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul :)
    Ha en fin fredag!


    kram

    SvaraRadera
  4. Wooho...Så mysigt - Ha det riktigt gôtt/Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin present. Ha så kul o mysigt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Usch vad jag blir avis. Ha det nu så mysigt! Puss & kram! ♥

    SvaraRadera
  7. Vilken fin present ni fick :)
    Ha det nu så trevligt!
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  8. spännande - fick ju också en liknande julklapp - middag och spökvandring - ska vi också göra framöver och brorsonen ska också vara med - men vi väntar tills det blir mer vår. Så Zingo ska få lekkamraten på besök igen kul för honom också - och för Er alla att få hem sonen med flickvän. Har faktiskt inte provat någon av recepten du frågade om - jag bara la in dom för att inte glömma bort dom - gör så med många recept när jag ser dom - ifall att jag känner för att laga. Må gott och ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Vilken spännande present, upplevelsepresenter är det bästa som finns. hoppas ni får det riktigt trevligt. Kram Åse

    SvaraRadera
  10. Vilken jättebra julklapp - och service ingick också :-)

    Ha det toppenbra!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt att få åka bort en sväng och njuta av god mat och hotellvistelse.
    Fin julklapp!
    Ha det bra och koppla av.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  12. Hoppas att ni får det riktigt mysigt i helgen!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det låter spännande med ett sånt äventyr. Då ser vi fram emot lite uppdatering här sen från det..**
    Ha det riktigt toppenmysigt
    Kramar♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis