tisdag 18 februari 2014

våren kom, log & vände om...

Igår tyckte jag det kändes som våren var här & hälsade på, den hade gärna fått stanna :-)

Det var strålande solsken & klarblå himmel, det blåste dock men vad gör det när solen skiner :-)
Idag är det helgrått & det regnar med lite snö i regnet... blött, grått & ogästvänligt...

På förmiddagen igår tog jag, Bella & Zingo en promenad på vår skogsväg. Jag släppte båda hundarna lösa & det var precis vad Zingo behövde. Det blir inte samma raska promenade när Bella är med. Hon klarar inte att gå så fort så nu fick Zingo springa av sig & sträcka ut ordentligt :-) Det var två lyckliga hundar & en glad matte som kom hem sen :-)

På eftermiddagen tog vi oxå en skön promenad i solen, så skönt & så mycket måbra känsla man får bara för att solen skiner & fåglarna kvittrar :-)
Dagens väder gav inte alls samma effekt....

Igår roade jag mig med tvätt & matlagning, till middag blev det god pannbiff, potatis, brunsås & stekt lök. På kvällen väntade vi in sonens bilreparatör. Han kom hit & lämnade sonens bil som nu är lagad & redo för ombesiktning :-) Sen åkte jag & maken en snabbis till Coop & köpte frukt & färskvaror. När vi kom hem fick hundarna varsitt litet vitt ben med bacon på. Zingo som är "ensambarn" är ganska försiktig av sig & skulle aldrig ta ngt från ngn annan hund, inte ens om det var Zingos grej hunden hade... Denna vecka har dock gjort Zingo lite modigare. I ett svagt ögonblick när Bella inte hade sitt ben under uppsikt lyckades han ta både sitt ben & hennes ben i munnen samtidigt & sen sprang han & jag efter..... Tillslut gömde han sig under bordet och försökte tugga i sig båda benen. Nu tog jag ifrån honom det ena... Men det märks att han inte är riktigt lika feg längre ;-)

Kvällen tillbringades i lugn & ro i soffan... Både jag & maken var fortfarande trötta igår efter en vaken fredagsnatt... Man är uppenbarligen inte 20år längre, men man ställer självklart upp för sin vän... Det tror jag hon hade gjort för mig/oss oxå. Det som är svårast tycker jag är att man är god vän med både honom och henne.. Man ska inte & vill inte "välja sida", men det blir ju den som tar kontakt med dig som man stöttar.... Nu har jag haft kontakt med den andra parten oxå, men inte alls på samma sätt... Vad det är tråkigt när nära vänner som man oftast träffat som par skiljer sig.. Det blir aldrig som vanligt igen... Visst kan man träffas & umgås & det kommer vi att göra, men det blir inte som det brukat vara.... Jag hoppas de kan lösa sina problem & försöka jobba på att börja om... Har man varit ett par i 30år så tycker jag man inte ska ge upp så lätt. Alla förhållanden går upp o ner, alla hamnar i svackor. Jag tycker man har en skyldighet att ge det ett allvarligt försök...Kanske gå till en familjerådgivare & få hjälp... Kan man inte lösa sina bekymmer ändå, så vet man iaf att man verkligen har försökt... Men det är MIN åsikt....


Ikväll kommer dottern hem från London. De verkar ha haft en helt suverän resa. Det glädjer mig :-)
Pizza på Vapiano

Nu ska jag ta tag i hemmet lite :-)

Ha en fin tisdag!

13 kommentarer:

  1. Ser ut som en härlig Vårpromenad med sötate "voffsen" ...
    Skönt att få hem dottern från London :)

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Vädret varierar men de är nu trots att solen inte visade sig idag varmt. Redigt skönt tycker jag de var på min vovvepromenad. Vi tillhör ju de som fått minst soltimmar i år..de ska vi ändra på här nu framöver - längtar faktiskt tills vi ska öppna upp poolen vi byggde i höstas. Plask o lek - de e kul :)
    Ja det är trist när förhållande tar slut, de blir tungt för båda även om man valt att gå. Tyvärr så är de ju ofta en tredje person inblandad också vid skilsmässor och då brukar de sällan gå att reparera. Nog har livet och partnerskapet både höjder o dalar men här är de mest höjder tycker jag, vi har ju inte samsats så många år.
    Skönt o få hem dottern förstår jag, även om man vill att de ska ut och se sig om i världen och ha kul så är det alltid skönt när de kommer hem igen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Usch ja…alltid tråkigt när vänner går skilda vägar. Jag har ju varit med om det själv så jag vet att det inte är så enkelt för någon…. Hoppas på en bra lösning till slut!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Den kommer! Snart! För varje dag kommer den närmare. Snart blommor och värme på riktigt. =)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det känns i luften att det är annorlunda,även om det kommer snö eller snöslask. Ljuset som kommit tillbaka, inte långt nu till våren är här trots en del bakslag som förmodligen kommer...
    Skilsmässor är aldrig roliga, speciellt om barnen kommer i kläm. Våra föräldrar skilde sig och det var en jobbig tid långt efteråt.Jag minns det väldigt väl trots att det är många år sen nu. Ibland kanske det går att reparera och man kan försöka igen,men många gånger finns djupa sår som inte kan läkas utan gång på gång börjar göra fruktansvärt ont...
    Skönt att få hem dottern igen, hon ser då väldigt nöjd o glad ut där med jättepizzan..*L*..
    Kramiz***

    SvaraRadera
  6. då hade du bättre väder än här, det regnade igår och regnar idag, lyckliga hundar gör en själv också lycklig, jag brukar titta på mina när de busar omkring och känna ända in i hjärtat att jag blir glad
    visst ska man väl kämpa när man nu varit tillsammans så länge som 30 år
    förstår att du är glad att få hem dottern igen
    kramar

    SvaraRadera
  7. Haha! Han har gått och blivit en liten tjuv, Zingo... :-)

    Synd att våren vände om...

    SvaraRadera
  8. Nu blev man ju inte dåligt sugen på pizza haha:)

    SvaraRadera
  9. Jaaa först var det vårkänsla...sen börja det snöa = //

    Så söta hundarna är...Helt underbara.

    Svårt med folk som separerar. Och för dom som separerar.

    Dom har säkert försökt. På måmga olika saätt.

    Tur att dom har fina vänner som ställer upp.

    Det kan ju faktiskt "drabba" alla...

    Ha en fin vecka.

    Kram Helene.

    SvaraRadera
  10. Här i Lund är det också totalt jämngrått ute. Inte uppmuntrande alls precis!
    Visst önskar man att alla ska leva skapligt lyckliga i alla sina dar…just så känner jag just nu vad gäller mina barns fina förhållanden. Jag håller tummarna!!
    Nej vaknätter är jag också "för gammal" för nuförtiden :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  11. Man kan undra vart våren tog vägen, den var ju så på väg i måndags, riktigt grått och trist idag, hoppas det vänder snart.... Börjar tröttna på moln och regnrusk...

    Skönt att dottern är hemma igen, men tufft att vara en stöttande vän när man känner båda parter som har det svårt. Jag tänker precis som dig att man verkligen måste försöka och inse att det går upp och ner, man ska inte ge upp utan att försöka allt. Kan tycka att många skiljer sig så lättvindigt idag, livet är inte alltid grönare på andra sidan...

    Ta hand om dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Nä, dessa vakennätterna är inget man klarar av längre men det är fint av er att ställa upp för er vän.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Någon sol har jag inte sett på länge. Men nog känns det att våren kommer närmare och närmare.
    Men..ni har ju ingen snö!
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis